|

Kecskemét 2010 – Csütörtök – Frissítve 20:29

Sziasztok!

Kis csapatunk megérkezett a kecskeméti 12-es pálya mellé és elfoglaltuk főhadiszállásunkat a fénysornál. Eddig csend van, csak a spottertársadalom egyedei hallatják hangjukat. Folyamatosan frissítünk, amint vannak érkezők….

A mai napon 10.05-ig kellett várni az első érkezőre. Ekkor a svájci légierő Cessna Citiation gépe esett be (T-784).

Őt 10.20-kor követte Román Légierő két MiG-21 LanceR gépe. Az egyik egy együléses C változat (9611), a másik pedig egy kétüléses B verzió (176)

LanceR ,

LanceR B ,

Az utolsó érkező idáig a svájciak Beechcraft 1900-as gépe volt 10.35-kor (T-729).

10.45-kor egy magyar Zlin-43-as érkezett (HA-FBK).

Románia An-26 (810) következett 10.53-kor.

Kereken 11.00-kor az AERO gyár L-159T gépe is landolt Kecskeméten (6073)

11 óra után hirtelen megélénkült a reptér. 11.05-kor elrepült a korábban érkezett svájci Citiation és ugyanekkor megérkezett a légtérbe a PS első 5 gépe. Szerencsére senkinek nem tört el a lába, így 11.07-kor már mind az 5 gép a betonon volt.

PS - F-5 gépe leszállás közben

11.40-kor megérkezett a Frecce Tricolori is. Előtte néhány percig a reptér felett köröztek, valószínűleg felmérni a terepet.

Frecce - MB339

Rögtön az olasz kötelék után két osztrák PC-9 érkezett (3H-FC és 3H-FP)

11.57-kor két helikopter tűnt fel a légtérben. A Mi-8/17 csak a reptér távoli végén volt látható, ellenben a Csőrike II vadul billegtetve köszöntötte a ÉNY-i pályavégnél álldogálókat.

Ezt fél óra szünet és komoly borulás követte.
Az elromló hangulatot a franciák egyik CN-235-öse (62-IR), majd a spanyol F-18-as géppár köteléke próbálta oszlatni. (15-25 és 15-26). A két spanyol tobb áthúzást és egy átstartolást is csinált mielőtt leszálltak. A nedves levegőben gyönyörű párakiválások voltak végig. A két gép még boruban szállt le, de nem sokkal egy óra előtt ismét kezd kisütni a nap…

Spanyol F-18

13:05-kor megérkezett a lengyel Iskra-kötelék. Őket 10 perccel később az izraeli C-130-as (208) követte, mint első igazi ‘nagy durranás’. Két percre rá a románok An-26-osa elhagyta a repülőteret, majd fél 2-kor a lengyelek support-gépe, egy CN-295-ös (018) szállt le. Öt perc múlva a Magyar Légierő 27-es oldalszámú MiG-29UB-je emelkedett a magasba hátszélben, közvetlenül utána pedig a pálya másik végéből az osztrákok PC-7-ese. Utóbbi tőlünk távol, a repülőtér felett gyakorolt egy keveset. A magyar MiG 2 órakörnyékén tért vissza a légtérbe néhány éles forduló és két átstartolás kedvéért, majd 14:10-kor leszállt.

Izraeli C-130 Hercules ,

Most már biztosra vehetjük a svéd Gripenek (196 és 202), valamint a spanyol Mirage F.1-esek (14-11 és 14-18) jelenlétét. Rögtön utánuk elment a lengyel CN-295, előtte pedig a franciák támogatógépe. Az időjárás egyre kegyesebb hozzánk.

14:40-kor esett be a GoldTimer alapítvány PO-2-ese. 14:47-kor megérkezett az olaszok C-130J Super Hercules (4650) teherszállítója. Ezután levegőbe emelkedett a Török Csillagok köteléke…

by Tcat: A legutóbbi frissítés óta a netelérés ellehetetlenült, – nincs már lent a modem – így a lent lévők által telefonon leadott infók alapján most én frissítem az anyagot.

15:30-kor landolt a Török Csillagok korábban felreppent köteléke, majd egy fél órás szünetet követően 16:00-kor egy áthúzást megejtve betont fogtak a svájci Hornetek is. A helvét madárkákkal kapcsolatosan megemlítendő, hogy a J-5017-es ha nem is egy nagy extra, de némi spéci festéssel rendelkezik, míg kísérője a J-5019 hétköznapi gúnyájában érkezett.

16:04-kor az olaszok Herculese távozásra adta fejét.

16:30-kor Vihar csapott le a bázisra: megérkeztek az izraeli F-16I „Sufa”-k (Vihar). A 871-es és egyelőre kérdőjeles farokkódú, kétüléses gépek CFT-vel és 2 darab pótossal érkeztek, hovatovább egy tanker is ólálkodott a térségben érkezésükkor, mely vélhetően az IAF KC-707-eseinek egyike volt.

Kicsivel 16:40 előtt pedig felszállt a lengyel Iskra kötelék.

Mely 17:05-kor érkezett vissza a betonra, ezzel úgymond átadva a lehetőséget a korábban befutott svéd Gripenek közül az együlésesnek, hogy megkezdje a bemutató gyakorlását. A svéd Gripen 17:10-kor reppent fel, majd 7 perc múlva már a kifutón taxizott.

Érkezési vonalon fejleményként a spanyolok 35-40-es farokkódú C-295-ösének 17:50-es érkezése említendő, mely előtt nemsokkal, 17:45-kor a Török Csillagok 8 gépe emelkedett fel a mai második gyakorló repülésükre.

No és akkor elérkezett a mai, várhatóan utolsó frissítés ideje is, melyből kiderül, hogy 19:00-ig a Szuhojnak híre-hamva sem volt, holott lehetett olyan infókat hallani, hogy délután 3 óra magasságában, 2 Gripen által elfogva érkezik meg. Erre nem került sor egyelőre, így várhatóan pénteken érkezik majd az ukrán vas.

Kicsit korábban, 18:15-kor, azaz jó fél óra repkedés után leszálltak a török gépek a második gyakorló repülésről, majd be is gurultak az állóhelyeikre, ahol valamilyen oknál kifolyólag időnként „túráztatják” a hajtóműveket.

17:25-kor sor került m,ég egy kis pirotechnikai mókára is, a felszállópálya melletti füves területen 2 „robbantást” hajtottak végre.

Nos, várhatóan ennyi lett volna a csütörtöki helyzetjelentésünk a helyszínről. A pénteki folytatásba remélhetőleg nem kavar be túlságosan a beígért, potenciálisan kiadósabb eső.

Jelentem mégiscsak jut még már!

Aim kolléga jelentkezett az imént és közölte, hogy mikor már a lagymatag mozgolódás miatt semmire nem számítottak nekiindult a 15-25-ös spanyol Hornet, hogy 19:25 – 19:45 között egy nagyon kemény programot repüljön le.

Ennyi volt mára!
Ezúttal tényleg az utolsó frissítése a posztnak. A spanyolok nem bírtak magukkal, így 20:00-kor még felzavarták az F-1-eseik valamelyikét egy cirka 20 perces demóra. Erről a rossz fényviszonyok miatt már nem készült érdemleges gép, sok nem is volt látható a programból, ám az alapján elég lagymatag lesz, de ez majd normális fényviszonyok között ugye kiderül.

Némi vizuális frissítés Spawn jóvoltából:

Olasz C-130

Az olasz C-130 ,

Svéd Gripen

Svéd Gripen ,

Magyar MiG-29

Magyar MiG-29 ,

Team Iskra

TS-11 Iskra leszálláshoz készülődik a kecskeméti betonra |Fotó: HTKA.hu – Spawn ,

Csőrike II

Csőrike II ,

Frecce Tricolori

Frecce Tricolori ,

Román An-26

Román An-26 ,


14 hozzászólás “Kecskemét 2010 – Csütörtök – Frissítve 20:29”

  1. KÖSZÖNJÜK FIÚK!!!!!
    Én legalábbis nagyon köszönöm,hogy elsőkézből kaphat az ember infót Tőletek, az érkező gépekről!
    Szerettem volna idén két napra menni, de talán két év múlva már én is ott állhatok a kerítés mellett csőretöltve egy valamire való géppel!
    Tényleg légyszi adjatok már milyen gépet lenne jó venni ha komolyan gondolná valaki a spotterkedést.

  2. Gyerekek! Sajnos nekem és Block50 tudósító kollégámnak el kellett jönnünk (ahogy nézem kb 20 perccel az izraeli gépek előtt :( ), így sajnos további képek már nem lesznek viszont a mai termésből még rakok fel párat. Az idő jó volt azt a kis borulást leszámítva, viszont Csőrike II nagyon ütött ahogy alacsonyan előbukkant a fák mögött és tett 2 kört.

  3. Köszönöm.

    Olvasni is jó volt róla. Szombat reggel Én is ott leszek.

    Ha valaki észak kelet felől jön Szentkirályon át kozelítsen, mert így a dugót kikerüli.
    A parkoló előtt KB 800 m-rel sorol össze a két út, és rendőr irányítja a forgalmat, aki mindig, beengedi az autósokat.