Kecskemét 2010 – Csütörtök – Frissítve 20:29

Sziasztok!

Kis csapatunk megérkezett a kecskeméti 12-es pálya mellé és elfoglaltuk főhadiszállásunkat a fénysornál. Eddig csend van, csak a spottertársadalom egyedei hallatják hangjukat. Folyamatosan frissítünk, amint vannak érkezők….

A mai napon 10.05-ig kellett várni az első érkezőre. Ekkor a svájci légierő Cessna Citiation gépe esett be (T-784).

Őt 10.20-kor követte Román Légierő két MiG-21 LanceR gépe. Az egyik egy együléses C változat (9611), a másik pedig egy kétüléses B verzió (176)

LanceR ,

LanceR B ,

Az utolsó érkező idáig a svájciak Beechcraft 1900-as gépe volt 10.35-kor (T-729).

10.45-kor egy magyar Zlin-43-as érkezett (HA-FBK).

Románia An-26 (810) következett 10.53-kor.

Kereken 11.00-kor az AERO gyár L-159T gépe is landolt Kecskeméten (6073)

11 óra után hirtelen megélénkült a reptér. 11.05-kor elrepült a korábban érkezett svájci Citiation és ugyanekkor megérkezett a légtérbe a PS első 5 gépe. Szerencsére senkinek nem tört el a lába, így 11.07-kor már mind az 5 gép a betonon volt.

PS - F-5 gépe leszállás közben

11.40-kor megérkezett a Frecce Tricolori is. Előtte néhány percig a reptér felett köröztek, valószínűleg felmérni a terepet.

Frecce - MB339

Rögtön az olasz kötelék után két osztrák PC-9 érkezett (3H-FC és 3H-FP)

11.57-kor két helikopter tűnt fel a légtérben. A Mi-8/17 csak a reptér távoli végén volt látható, ellenben a Csőrike II vadul billegtetve köszöntötte a ÉNY-i pályavégnél álldogálókat.

Ezt fél óra szünet és komoly borulás követte.
Az elromló hangulatot a franciák egyik CN-235-öse (62-IR), majd a spanyol F-18-as géppár köteléke próbálta oszlatni. (15-25 és 15-26). A két spanyol tobb áthúzást és egy átstartolást is csinált mielőtt leszálltak. A nedves levegőben gyönyörű párakiválások voltak végig. A két gép még boruban szállt le, de nem sokkal egy óra előtt ismét kezd kisütni a nap…

Spanyol F-18

13:05-kor megérkezett a lengyel Iskra-kötelék. Őket 10 perccel később az izraeli C-130-as (208) követte, mint első igazi ‘nagy durranás’. Két percre rá a románok An-26-osa elhagyta a repülőteret, majd fél 2-kor a lengyelek support-gépe, egy CN-295-ös (018) szállt le. Öt perc múlva a Magyar Légierő 27-es oldalszámú MiG-29UB-je emelkedett a magasba hátszélben, közvetlenül utána pedig a pálya másik végéből az osztrákok PC-7-ese. Utóbbi tőlünk távol, a repülőtér felett gyakorolt egy keveset. A magyar MiG 2 órakörnyékén tért vissza a légtérbe néhány éles forduló és két átstartolás kedvéért, majd 14:10-kor leszállt.

Izraeli C-130 Hercules ,

Most már biztosra vehetjük a svéd Gripenek (196 és 202), valamint a spanyol Mirage F.1-esek (14-11 és 14-18) jelenlétét. Rögtön utánuk elment a lengyel CN-295, előtte pedig a franciák támogatógépe. Az időjárás egyre kegyesebb hozzánk.

14:40-kor esett be a GoldTimer alapítvány PO-2-ese. 14:47-kor megérkezett az olaszok C-130J Super Hercules (4650) teherszállítója. Ezután levegőbe emelkedett a Török Csillagok köteléke…

by Tcat: A legutóbbi frissítés óta a netelérés ellehetetlenült, – nincs már lent a modem – így a lent lévők által telefonon leadott infók alapján most én frissítem az anyagot.

15:30-kor landolt a Török Csillagok korábban felreppent köteléke, majd egy fél órás szünetet követően 16:00-kor egy áthúzást megejtve betont fogtak a svájci Hornetek is. A helvét madárkákkal kapcsolatosan megemlítendő, hogy a J-5017-es ha nem is egy nagy extra, de némi spéci festéssel rendelkezik, míg kísérője a J-5019 hétköznapi gúnyájában érkezett.

16:04-kor az olaszok Herculese távozásra adta fejét.

16:30-kor Vihar csapott le a bázisra: megérkeztek az izraeli F-16I „Sufa”-k (Vihar). A 871-es és egyelőre kérdőjeles farokkódú, kétüléses gépek CFT-vel és 2 darab pótossal érkeztek, hovatovább egy tanker is ólálkodott a térségben érkezésükkor, mely vélhetően az IAF KC-707-eseinek egyike volt.

Kicsivel 16:40 előtt pedig felszállt a lengyel Iskra kötelék.

Mely 17:05-kor érkezett vissza a betonra, ezzel úgymond átadva a lehetőséget a korábban befutott svéd Gripenek közül az együlésesnek, hogy megkezdje a bemutató gyakorlását. A svéd Gripen 17:10-kor reppent fel, majd 7 perc múlva már a kifutón taxizott.

Érkezési vonalon fejleményként a spanyolok 35-40-es farokkódú C-295-ösének 17:50-es érkezése említendő, mely előtt nemsokkal, 17:45-kor a Török Csillagok 8 gépe emelkedett fel a mai második gyakorló repülésükre.

No és akkor elérkezett a mai, várhatóan utolsó frissítés ideje is, melyből kiderül, hogy 19:00-ig a Szuhojnak híre-hamva sem volt, holott lehetett olyan infókat hallani, hogy délután 3 óra magasságában, 2 Gripen által elfogva érkezik meg. Erre nem került sor egyelőre, így várhatóan pénteken érkezik majd az ukrán vas.

Kicsit korábban, 18:15-kor, azaz jó fél óra repkedés után leszálltak a török gépek a második gyakorló repülésről, majd be is gurultak az állóhelyeikre, ahol valamilyen oknál kifolyólag időnként „túráztatják” a hajtóműveket.

17:25-kor sor került m,ég egy kis pirotechnikai mókára is, a felszállópálya melletti füves területen 2 „robbantást” hajtottak végre.

Nos, várhatóan ennyi lett volna a csütörtöki helyzetjelentésünk a helyszínről. A pénteki folytatásba remélhetőleg nem kavar be túlságosan a beígért, potenciálisan kiadósabb eső.

Jelentem mégiscsak jut még már!

Aim kolléga jelentkezett az imént és közölte, hogy mikor már a lagymatag mozgolódás miatt semmire nem számítottak nekiindult a 15-25-ös spanyol Hornet, hogy 19:25 – 19:45 között egy nagyon kemény programot repüljön le.

Ennyi volt mára!
Ezúttal tényleg az utolsó frissítése a posztnak. A spanyolok nem bírtak magukkal, így 20:00-kor még felzavarták az F-1-eseik valamelyikét egy cirka 20 perces demóra. Erről a rossz fényviszonyok miatt már nem készült érdemleges gép, sok nem is volt látható a programból, ám az alapján elég lagymatag lesz, de ez majd normális fényviszonyok között ugye kiderül.

Némi vizuális frissítés Spawn jóvoltából:

Olasz C-130

Az olasz C-130 ,

Svéd Gripen

Svéd Gripen ,

Magyar MiG-29

Magyar MiG-29 ,

Team Iskra

TS-11 Iskra leszálláshoz készülődik a kecskeméti betonra |Fotó: HTKA.hu – Spawn ,

Csőrike II

Csőrike II ,

Frecce Tricolori

Frecce Tricolori ,

Román An-26

Román An-26 ,


Folytasd a fórumban

Hasonló hírek

Légy te is vadászpilóta!

Légy te is vadászpilóta!

Megérkeztek a nagyjavított magyar Mi-24-esek

Megérkeztek a nagyjavított magyar Mi-24-esek

Airshow szereplésen a norvég Starfighter

Airshow szereplésen a norvég Starfighter

Hajtóműtűz légibemutató közben

Hajtóműtűz légibemutató közben