Jeles eseménynek lehettek tanúi kedden az Edwards Légibázison tartózkodók, mivel levegőbe emelkedett a Németország által rendelt Euro Hawk pilóta nélküli légijármű első példánya.
A Northrop Grumman RQ-4 Globak Hawk Block 20 továbbfejlesztéséből létrejött Euro Hawk még októberben mutatkozott be a nyilvánosság előtt, azóta az első felszállásra készültek. A januárra tolt szűzrepülést tovább kellett odázni, így már közel egyéves csúszást szenved a program.
De a héten végre megtörtént a nagy esemény, június 29-én 12:24-kor Kaliforniában a levegőbe emelkedett a Euro Hawk prototípusa. Közel kétórás repülése során 9750 méter magasságig emelkedett, ez csak fele a várható szolgálati magassági limitnek. A jeles eseménnyel megkezdődött a típus légi tesztelése, mely várhatóan 6 hónapot vesz igénybe, majd az év vége tájékán a megrendelő Németország kapja kézhez a gépet, hogy további próbáknak vesse alá szolgálatba állítás előtt.
Az európai EADS konzorcium közreműködésével készülő HALE (high altitude long endurance – nagy magasságú, hosszú járőrözési idejű) pilóta nélküli felderítő légijárműből egy több mint 730 millió dolláros üzlet során Németország öt Euro Hawk repülőgépet rendszeresít, hogy a kiöregedő Breguet ATL-1 Atlantic flotta leváltására.
Az új típus agyát az EADS Defence&Security részlegének SIGINT (Signals Intelligence) elnevezésű szoftver alkotja. Olyan szenzorokat fog kapni a típus, amellyel felderítheti az ellenséges elektronikai és kommunikációs hírszerzéssel foglalkozó radarokat és más kisugárzást kibocsátó objektumokat. Továbbá az európai konzorcium szállítja a gépek irányítóközpontját, amely ugyanolyan lesz, mint amit az USAF is használ. A gépek mellé három irányítóközpont, illetve a szükséges indító, karbantartó, tesztelő és egyéb egységek érkeznek Európába.
httpv://www.youtube.com/watch?v=R2xso3C1nas
További képek az első repülésről:
Fotók: Northrop Grumman
No, hát itt az amerikai import, amiben az EADS részt vállal.
A továbblépés, teljesen logikusan az önálló fejlesztés továbbvitele vagy esetleg a további kooperáció, nem licenc átvétele.
És tessék mondani ezt Németország hol fogja felhasználni!
Szerinted? :D
Turbános szamaragoló embereket fognak lesni, esetleg légicsapást mérnek benzinszállító konvojokra! :)
Hehe akkor az USA eladott német adófizetők pénzen magának (NATO) megint pár eszközt az afganisztáni háborújához, mellesleg ami aztán a gyártón keresztül az USA bevételeit gyarapítja!!! Ügyes!!!!!
igen, így is lehet fogalmazni! :)
de azért az is előfordulhat, hogy az atlantiqe-kokat váltja
@comandante: a hírben benne van a válasz: „…Németország öt Euro Hawk repülőgépet rendszeresít, hogy a kiöregedő Breguet ATL-1 Atlantic flotta leváltására.”
jobb lenne egy közös eu hadsereg