|

Levegőben a EuroHawk – VIDEO UPDATE

Jeles eseménynek lehettek tanúi kedden az Edwards Légibázison tartózkodók, mivel levegőbe emelkedett a Németország által rendelt Euro Hawk pilóta nélküli légijármű első példánya.

A Northrop Grumman RQ-4 Globak Hawk Block 20 továbbfejlesztéséből létrejött Euro Hawk még októberben mutatkozott be a nyilvánosság előtt, azóta az első felszállásra készültek. A januárra tolt szűzrepülést tovább kellett odázni, így már közel egyéves csúszást szenved a program.

De a héten végre megtörtént a nagy esemény, június 29-én 12:24-kor Kaliforniában a levegőbe emelkedett a Euro Hawk prototípusa. Közel kétórás repülése során 9750 méter magasságig emelkedett, ez csak fele a várható szolgálati magassági limitnek. A jeles eseménnyel megkezdődött a típus légi tesztelése, mely várhatóan 6 hónapot vesz igénybe, majd az év vége tájékán a megrendelő Németország kapja kézhez a gépet, hogy további próbáknak vesse alá szolgálatba állítás előtt.

Az európai EADS konzorcium közreműködésével készülő HALE (high altitude long endurance – nagy magasságú, hosszú járőrözési idejű) pilóta nélküli felderítő légijárműből egy több mint 730 millió dolláros üzlet során Németország öt Euro Hawk repülőgépet rendszeresít, hogy a kiöregedő Breguet ATL-1 Atlantic flotta leváltására.

Az új típus agyát az EADS Defence&Security részlegének SIGINT (Signals Intelligence) elnevezésű szoftver alkotja. Olyan szenzorokat fog kapni a típus, amellyel felderítheti az ellenséges elektronikai és kommunikációs hírszerzéssel foglalkozó radarokat és más kisugárzást kibocsátó objektumokat. Továbbá az európai konzorcium szállítja a gépek irányítóközpontját, amely ugyanolyan lesz, mint amit az USAF is használ. A gépek mellé három irányítóközpont, illetve a szükséges indító, karbantartó, tesztelő és egyéb egységek érkeznek Európába.

httpv://www.youtube.com/watch?v=R2xso3C1nas

További képek az első repülésről:

Fotók: Northrop Grumman

7 hozzászólás “Levegőben a EuroHawk – VIDEO UPDATE”