|

Pedálozik az EADS Ausztráliában

Az EADS az Egyesült Államok mellett most már Ausztráliában is nyomul: a cégóriás aktív reklámkampányba kezd a kenguruk földjén, melynek célja az A400M és a C-295 katonai teherszállítók majdani eladása a RAAF számára.

De miért lát esélyt az EADS arra, hogy megrendeléseket zsebeljen be ausztrál részről? Nos, azért, mert a Royal Australian Air Force még 2004-ben rendelt tőlük (pontosabban az Airbus Military-tól, mely az EADS része) öt A330 MRTT (Multi Role Tanker Transport) légi-utántöltő repülőgépet. Ezek közül azóta több meg is érkezett, és megkezdte működését (a Quantas polgári légitársaság üzemeltetésében, mivel így olcsóbb). Ebből pedig arra a következtetésre jutottak a marketingesek, hogy nem kizárt további eladások lehetősége.

A két ajánlott termék a már említett A400M közepes és C-295 könnyű, turbopropelleres katonai teherszállító repülőgépek. Christian Duhain, az EADS ázsiai és dél-amerikai üzleteiért felelős részlegének alelnöke elmondta: előbbi típust a Lockheed Martin C-130, utóbbit pedig a nemrég kivont de Havilland Canada DHC-4 Caribou helyett ajánlják az Ausztrál Királyi Légierő részére.

A400M (Forrás) ,

Az EADS azzal próbálja rátukmálni az ausztrálokra az A400M-et (melynek, ha az üzlet esetleg összejön, ők lennének a második Európán kívüli rendszeresítői, már ha nem számolunk egy esetleges amerikai megrendeléssel), hogy mind méretben, mind pedig a szállítható hasznos teher mennyiségében megveri a Herculest, ráadásul sokkal jobban megfelel a szükségrepülőtereken való üzemelésre is. Ez utóbbi állítás azért érdekes, mivel míg az A400M-el még semmilyen tapasztalat nincs ilyen téren, addig a C-130 különböző változatai már számtalan leszállást és felszállást hajtottak végre kiépítetlen terepen…

A C-295 eladása mellett pedig úgy érvelnek, hogy a tavaly ősszel a RAAF állományából végleg kivont Havilland Canada DHC-4 Caribounak nincs igazi váltótípusa, a nála kisebb kapacitású Beechcraft King Air 350 csak ideiglenes megoldás. A DHC-4-ek feladatait részben ezek, részben pedig helikopterek végzik, ami anyagilag is megterhelő, így logikus lenne egy olyan repülőgéptípus beszerzése, mely nemcsak azt tudná, amit a Caribou tudott, hanem még nála többet is.

Ha Ausztrália hajlana az üzletre, akkor legkorábban a 2011-2012-es pénzügyi évben tudnának rá pénzt elkülöníteni. Arról, hogy mikor érkezhetnének meg a megrendelt gépek, nincs információ az EADS részéről. A C-295 esetében ez maximum két év lenne, az A400M viszont már sokkal kérdésesebb…

6 hozzászólás “Pedálozik az EADS Ausztráliában”

  1. Azért nem ilyen egyértelmű a helyzet ( értelem szerűen )

    A Caribouk helyett szinte biztosan C-27 sek lesznek mivel a C-130 as flotta üzemeltetésével elég sok közös pontjuk van.

    Az A-400 nem esélytelen de egyelőre az itteni szaksajtó illetve a katonai repülés képviselői csak kísérleti és nem szériagépnek tekintik.

    Ha jó az árú akkor az ár erre felé nem téma, viszont az óvatosságra intette az ittenieket hogy az A-330 as esetében egy meglévő platformnál is nagyot csúsztak , és akkor mi történhet ezzel a félig kész géppel
    Most inkább a haditengerészet 24 db ASW és ASuW helijén van a hangsúly ami a NFH-90 és a MM-60R heli között zajlik. Valszeg ez utóbbi viszi majd el a bizniszt mert bár mindent de mindent megígértek az európaiak, de valahogy nem hisznek nekik és a 24 helinek itt kell lennie 2014 ben teljes hadrafoghatósággal.