Nyolc hajtóműve van, ötfős személyzet repüli. Egyszerre 31 500 kg hasznos terhet képes magával vinni és célba juttatni, a potenciális ellenfél legőszintébb sajnálatára. Több mint fél évszázada szolgálatban áll, és még legalább két étvizedig az Egyesült Államok bombázóflottájának gerincét alkotja majd. Természetesen a jó öreg Boeing B-52-ről van szó, mely emberi léptékkel mérve is becsülendő kora ellenére folyamatosan fejlődik, hogy megfeleljen a kor igényeinek.
Annak ellenére, hogy legkevésbé sem számít modernnek, a „Buff” mára már képes nagy mennyiségű precíziós fegyverzetet célba juttatni, melyet többek között a Sniper ATP célmegjelölőknek köszönhet. A típus az elsők között volt, mellyel kipróbálták az újfajta szintetikus üzemanyagot, és annak ellenére, hogy az USAF nehézsúlyú jövője körül sok feltételezés kering, egy biztos: a B-52 ott lesz még legalább 2045-ig.
Természetesen ahhoz, hogy „toppon legyenek” a gépek, folyamatos korszerűsítésre van szükség. Most éppen a radar került sorra, ugyanis a jelenleg alkalmazott Northrop Grumman APQ-166-osok rövidesen elérik élettartamuk végét, továbbá képességeik már nem elegendőek a 21. századi hadviselés feladatainak maradéktalan teljesítéséhez (gondoljunk csak bele, manapság az eredeti besorolásuk szerint stratégiai bombázókat közvetlen támogató feladatkörben alkalmazzák Afganisztánban!).
A légierő illetékesei szerint a 76 bombázó számára megrendelendő majdani radarnak rendelkeznie kell az APQ-166 minden képességével, kiegészítve néhány – egyelőre meg nem nevezett – újdonsággal. Konkrét típust vagy típusokat nem neveztek meg, így minden bizonnyal több pályázó is lesz majd. Sokakban biztos felmerült, hogy akár AESA radart is kaphatnak a B-52-esek, azonban ez az USAF közleménye szerint nem fog megvalósulni, ugyanis túl nagy lépés lenne. Ennek ellenére a Northrop B-2A-k fejlesztésénél felhasználták a szintetikus apertúrájú radartechnológiát is.
A „Buff”-ok modernizációjára a 2011-es hadi költségvetésből 151,3 millió dollárt szánnak. A légierő azt tervezi, hogy a megfelelő radar kiválasztása 2013-ig befejeződik, és majd akkor kap egy újabb pénzügyi lökést a program.
A jelenleg még rendszerben lévő B-52-ek mikori gyártmányúak?
A H modell először 60-ban repült, 61-ben állt hadrendbe az első és 1962 őszéig állt gyártásban, szóval ebből az időszakból származnak a még repülő Buff-ok. A legeslegutolsó B-52H konkrétan 1962. október 26-án gördült ki a gyárüzemből.