A Kawasaki Heavy Industries (KHI) a héten átadta a Japán Önvédelmi Légierőnek (JASDF) az első XC-2 jelzésű, saját fejlesztésű teherszállító repülőgépet, melyet a C-1 leváltására szántak.
A cég kyodoi Gifuban található üzemében közel 350 meghívott előtt zajló ünnepélyes átadáson a #201 számú gépet adták át a megrendelőnek. Ez egyben az első prototípus is, mely január 26-án emelkedett először a levegőbe. Az átadás 2 évet csúszott, mivel menet közben derült ki, hogy a törzs gyengébb, mint tervezték. A következő példány leszállítása az átalakítás és berepülés miatt csupán 2012 márciusára várható.
A Kawasaki új szállítógépe, melyből a JASDF 40 darabot tervez vásárolni, a kiöregedő C-1 és C-130 Hercules helyére érkezik, közel 38 tonnás kapacitása előbbit háromszor, utóbbit másfélszer múlja felül. A 44 méter hosszú, vállszárnyas gép jelenleg a legnagyobb repülőeszköz, melyet Japánban fejlesztettek. A monstrumot két darab, a KC-767 tankeren és az E-767 légtérellenőrzőn is üzemelő General Electric CF6-80C2-es erőforrás hajtja.
A Kawasaki Heavy Industries (KHI) által gyártott, kéthajtóműves szállítógép fejlesztése még 2001-ben kezdődött egy közel 3.8 milliárd dolláros kormányzati projekt keretében. A program a légierő szállítási igényének kielégítése mellett egy, a C-2-n alapuló tengerészeti járőrgép (P-X) kifejlesztését is magába foglalta, amely a haditengerészet P-3 Orionjait váltja majd.
Milyen előnyökkel jár ez a fajta vezérsík koncepció ami először a C-17 en jelent meg ? Mert azt látom hogy az A-400 a Brazilok, a Japánok is ezt követik. Viszont pl a C-130 vagy egyébb Airbus-Boeing szállítógépek a hagyományos „farokkal” készülnek.
A felsőszárnyas koncepció az előkészítetlen terepen történő üzemelés miatt fontos, így kisebb annak az esélye h a hajtóművek felporszívózzák a talajt.
A hátsó rámpa miatt adódik megemelt farokrész, az hogy T-vezérsíkot alkalmaznak, valószínűleg jobb aerodinamikai kormányozhatóság miatt választották.
köszönöm
„Átadták az első japán szállítógépet”…..”A következő példány leszállítása az átalakítás és berepülés miatt csupán 2012 márciusára várható.”
Kész a gép. Átadtuk az első darabot.
Ja, és a következő darabra alig két évet kell várnotok.
Ez csak nekem furcsa?
Az A-400M-nél legalább azt lehet tudni hogy Pl: álló helyzetben a motor melegszik, túlsúlyos, és egyébként is még fejlesztik.
A Japánok viszont egy még fejlesztés alatt álló 1 szem gépet (mondhatni ha jól értem egy tanulmány modellt) adnak át használatba.
Ennek mi az értelme?
valószínűleg azért h teszteljék „éles” körülmények között a gépet és az esetleges hibákat kijavítsák a későbbi sorozatgyártásű gépeknél.
Az ún. T vezérsík elég veszélyes forma: magas állásszögnél előállhat olyan eset, ahol a szárnyak árnyéka szinte légüres teret fúj a magasságira, ami innentől kb. nulla hatékonyságú és a gép megy egész a földig…
Tacsk0, a teherszállító gépek nem vadászgépek, nem repülnek nagy állsszöggel és főleg nem akkorával, ami ehhez kellene. Nézd már meg, hogy milyen magasan van a vezérsík és a szárny kilépőélétől húzz a belépőélig egy egyenest. A büdös életben bem kerülne bele a szárnyról kilépő légáramba, vagy ha igen, akkor a gép már régen átesett, mert ez kb. 25-30 fokos állásszöget jelentene, tartósan. A másik meg az, hogy a szárny mögött minden van, csak nem szélárnyék…
Áramlástechnikus vagyok, mértem szárnyat, nem is egyet. A gond inkább a leváló esetleges örvények okozta plusz igénybevétel lenne, ha elréné a vezérsíkot. Csakhogy szerint ez kizárt.
Mellesleg a gép attól még nem esik le kőként, ha a stabilizátorokon nincs nagy aerodinamikai erő. Azok csak a gép stabil repüléséért vannak, a szárnyakon ébredő erő tartja fent a gépet.