|

Repült a második A400M

Nemrégiben írtunk róla, hogy az európai teherszállító repülőgép második prototípusa toporogva várja, hogy a levegőbe emelkedjen. Nos, örömmel jelentjük, megtörtént a dolog!

A második prototípus Michel Gagneux és Karl-Heinz Mai tesztpilótákkal, valamint három mérnökkel a tehertérben tegnap emelkedett a magasba a spanyolországi Sevilla szomszédságából. A 4 óra 50 perces repülést 128 tonnás felszállótömeggel kezdte meg a gép, ez 13 tonnával alatta van az elvárt maximális felszálló tömegnek.

„A gép és a négy Europrop International TP400D hajtómű a várakozásoknak megfelelően teljesített” – nyilatkozták az EADS részéről.

„Az MSN002 csatlakozásával lehetővé válik számunkra, hogy még nagyobb tempóban végezzük a tesztprogramot, szorgosan gyűjtögetve a típus repült óráit” – mondta Fernando Alonso, az A400M berepüléséért felelős vezető.

Tehát az MSN002 jelzésű példány is csatlakozott társához, mely eleddig 15 felszállást és 66 repült órát teljesített decemberi szűzrepülése óta. A harmadik, MSN003 jelzésű példány várhatóan nyár elején emelkedik először a levegőbe, míg a negyedik prototípus az év vége előtt követi a többieket.

7 hozzászólás “Repült a második A400M”

  1. Szia Fade

    Természetesen tisztában vagyok vele hogy a két gép nem egy kategória és így az árcetli sem ugyan akkora. Azonban szeretném tudni hogy mégis mennyire érné meg venni egy A-400 ast mondjuk két C-130 J helyett.

    Hogy gyakorlati példánál maradjak szerintem a Tájfuna maga horribilis árával még a mai napig sem éri el a lényegesen olcsóbb SH vagy akár egy BLOCK 52-60 as F-16 ost.

  2. hát ha mondjuk vmi nagyobb helit akarsz berakni, vagy VCBIt, vagy Boxert, vagy PUMAt vagy….

    akkor eléggé megéri mert vagy méretre vagy súlyra vagy mindekkőre nem fér bele a 130Jbe. Komoly érv. :) sőlyt nem ragozom méretre ld képet.
    ld http://karosszek.blog.hirszerzo.hu/?todo=entry&vid=9120

    A400 elvileg egy k* nagy telitalálat lenne csakhát ugye hajtóművek késtek, le kell egy szép súlyfelesleget radírozni a gépről ésatöbbi.. lesz a tervezethez képest egy 4-5-6?év csúszás.
    ezen felűl ugye az ára se a tervezett… (ezen még +megrendelések majd segíthetnek, mivel hiánypotló gép, így ilyen vmilyen számban tuti lesz)

    amúgy a késés nagy részéről nem az EADS tehet hanem a díszes EUs politika.