|

A400M mustra

Az Airbus színpadán folytatódik a műsor, főszerepben az A400M és ködbe burkolódzó jövője. Továbbra is kételyek közt hagyva a repülős társadalom, de a mostani hírek legalább bizakodásra adhatnak okot.

Februárra csúszott a végleges döntés az új fejlesztésű, összeurópai teherszállító repülőgép, az Airbus A400M jövőjét illetően, folyamatos egyeztetés folyik a védelmi miniszterek táborában és az EADS háza táján is, a felek a lassan már „Ismerjük meg Európát” névvel illethető „turné” keretében Berlin és Le Castellet után a törökországi Isztambulban dugták össze a fejüket február 4-én. A tárgyalások a hírek szerint eredményre vezettek, már karnyújtásra volt a szerződés aláírása, amikor az Airbus részéről visszaléptek. Így újrajátszás következik. (Legalább lesz miről írni… :)

A gép szárnyai ilyen Beluga gyomrában érkeztek. Hát nem egy szépségdíjas madár… ,

Konkrétabb örömforrást is szolgáltathatunk ezúttal az „Airbus-fan”-oknak, megkezdődött ugyanis a negyedik prototípus végszerelése is, ami nagyon nem azt sugallja, hogy befuccsol a program és hamarosan felszámolják a gyártósort. Az MSN004 jelzésű példány a mostani bejelentés szerint még év vége előtt a levegőbe emelkedhet. Ez azért furcsa, mert tavalyi ütemterv 2011 januárjára datálta az első repülést. (Úgy látszik valamiért sietős lett az Airbus részéről…)

A gépe szárnyait egy Airbus A300-600 Beluga szállította a san pabloi összeszerelő üzembe. A farokrész február közepén érkezik, míg a törzs és az orr-rész a következő hónapban. Ez lesz az első A400M, mely a szériagépekbe szánt tehertérrel rendelkezik majd. Elkészülte után azon két példány egyike lesz a gép, melyek maradnak további tesztelésre Spanyolországban.

Jelenleg nem repül egyik A400M sem, az első prototípus a dugóhúzó-tesztekre készül, míg az MSN002 a májusban esedékes szűzrepülésére. Egyre inkább úgy tűnik, elkészül ez a típus előbb-utóbb. Reméljük előbb…

3 hozzászólás “A400M mustra”

  1. Soha nem gondolt rá senki, hogy a Belugából három szintes utasszállítót csináljon?
    Amit tudni lehet a szerződésről, az Airbus mindenképpen csak nyer, mert az eddigi A400M fejlesztéseket fel tudja használni az új kompozit gépéhez.