A Boeing bejelentette, hogy Macon-i létesítményében megkezdődött az A-10 Thunderbolt II csatarepülőgépek új szárnyainak gyártása.
A cég és az Amerikai Légierő között 2007 júniusában köttetett egy közel 2 milliárd dolláros szerződés, melynek értelmében 242 A-10 kap új, megerősített szárnyakat 2018-ig. Az elmúlt évtized Közel- és Távol-keleti misszióiban a flotta rendkívüli igénybevételnek volt kitéve, melynek következtében az általában telepakolt szárnyak cseréje szükségessé vált.
„Nagy megtiszteltetés számunkra, hogy segíthetünk ezen fontos eszközök élettartamának megnövelésében, mivel a háborúkban kiemelkedő szerepet játszanak. Ez a program egy fontos mérföldköve a Boeing azon elhatározásának, hogy karbantartási és nagyjavítási munkákat végezzen bármilyen repülőgép-típuson, függetlenül attól, hogy ki volt a gyártó.” – mondta Dennis Muilenburg, a Boeing Védelmi- és Űrrészlegének elnök-vezérigazgatója.
A „szárnycsere” a következő képen fog zajlani: a gyárból a szárnyak készletezve, négy részben (három szárnyszekció plusz a beszereléshez szükséges kisebb részegységek) kerülnek a Hill AFB-re. Ott a légierő szakemberei egyenként végzik majd el a gépeken a munkálatokat.
A Boeing tervei szerint az első készlet szeptemberben kerül leszállításra, a legnagyobb termelési ütem pedig nem fogja meghaladni az évi 50 darabot.
A Fairchild-Republic gyártmányú A-10 Thunderbolt II csatagépekből jelenleg körülbelül 350 példány áll szolgálatban az Egyesült Államokban, azonban jelentős részük nem otthon tartózkodik, hanem valahol Afganisztánban keseríti meg a tálibok mindennapjait.