|

Fejlemények a lopott maláj hajtóművek ügyében

Tavaly év vége felé jelent meg oldalunk hasábjain a hír, hogy Malajziában valakiknek sikerült ellopniuk két General Electric J85-21A hajtóművet egy katonai repülőtérről. Most azt is megtudhatjuk, kik voltak az enyves kezűek.

A maláj kormány tájékoztatása szerint elfogtak, majd bírósági tárgyalás során börtönbüntetésre ítéltek két férfit, akik közreműködtek a 29 millió dollár összértékű hajtóművek eltulajdonításában.

A 42 éves Tharmendran Nagarajah őrmesternek 10 évet kell majd ülnie, a vád a hajtóművek tényleges eltulajdonításában való részvétel. Társát, a 37 esztendős Rajendra Prasad repülőgép-alkatrész kereskedőt 7 évre ítélték el állami tulajdonnal való illegális kereskedelem vádjával.

General Electric J85

„Két embert ítéltek el, az egyiket lopásért, a másikat a lopott áruval való kereskedésért. A hajtóműveket még nem sikerült megtalálni.” – közölte Raja Rozela Raja Toran kormányzati ügyész.

Az ítélet igazságosságával nem mindenki elégedett. Tharmendran ügyvédje szerint védence nem is azon a bázison szolgált, amelyikről a lopás történt. Az ügybe, elmondása szerint csupán azért keveredett bele, mert Rajendra a barátja volt, és megpróbálta megérdeklődni tőle, hogy tud-e eladó repülőgép-hajtóművet ajánlani számára.

„Ki az igazi felelős? Az ügyfelemet miért kellett belekeverni az egészbe? Semmilyen felelősség nem terheli őt a lopás miatt!” – mondta V. Ravichandran, Tharmendran ügyvédje a tárgyalás után.

A hajtóművek tartózkodási helyéről csak közelítő jellegű információk állnak rendelkezésre. Azt már korábban is megírtuk, hogy Dél-Amerikába kerültek. A vizsgálat elindult, és sikerült kideríteni, hogy egy argentin cégen keresztül jutottak oda a J85-ök. Ekkor mindenki azt hitte, hogy hamarosan a nyomukra akadnak, de a következő jelentésben már az állt, hogy a nyomok Uruguayba vezetnek. Wan Zainulddin vizsgálóbiztos elmondása szerint a rendőrség folytatja a kutatást.

Venezuelai VF-5 kötelék

A végső célpont valószínűleg Venezuela lesz. Az utóbbi években nem túlzottan nyugatbarát-politikát folytató országban még üzemel körülbelül tíz VF-5 vadászgép, mely az F-5 kanadai változatának, a CF-5 Freedom Fighter-nek a helyi jelölése. Az egyébként is öreg gépek üzemeltetése nehéz, az embargók miatt alkatrészek beszerzésére csak az illegális út ad megoldást.

9 hozzászólás “Fejlemények a lopott maláj hajtóművek ügyében”

  1. Mi lesz, ha megtalálják Venezuelában a hajtóműveket? Feladnak egy hírdetést a hely lapban, hogy visszavásrolnám lopott hajtóműveimet? Chavezék nem fogják elismerni, hogy a cuccok náluk vannak.
    Már csak azért sem mert így vagy fizetniük kéne vagy visszaszolgáltatni két esetleg már „agyonhasznált” hajtóművet. Plusz Venezuela megítélésének sem tenne jót az ügy.
    Szerintem a Malájok csak vagdalkoznak, nincs semmi bizonyítékuk, sem a megvádolt emberek ellen, sem pedig arra, hogy a hajtóművek valóban Dél-Amerikában vannak. Max. közvetett bizonyítékok, hogy hát lehet hogy voltak itt, de már nincsenek, mert már lehet, hogy ott vannak. Nem akarom őket sértegetni őket, de talán akkor kellett volna ekkora intenzitással nekiállni a nyomozásnak, amikor a hajtóművek eltűntek a bázisról. Talán akkor még lett is volna némi halovány esély arra, hogy megtalálják a cuccokat, és megbüntessék a bűnösöket. Ez így már inkább egy komédiára hajaz. Mindenesetre amerikai barátaink remek egész esetés mozit tudnának a történetből fabrikálni. Szinte már látom a forgatókönyvet.:)

  2. molniblage, Fehér Tamás: a forrás, ahonnan a hír származik, dollárban adta meg az értéket. Én is csodálkoztam, hogy ugyan miért ilyen drága, de mondom ha ők ezt írták akkor nem piszkálok bele. Azt én is el tudom képzelni, hogy helyi valuta.

  3. gacsat: hoppá, ez benne maradt :)tudod a fickó nevét másolás-beillesztés módszerrel tettem a hírbe, az esetleges tévesztés elkerülése végett, és hát úgy tűnik, egy szóval többet jelöltem ki :)
    Javítva.