Az alaszkai Elmendorf légibázis 90. századának 15 F-22 Raptor vadásza 2010. január közepétől nagyjából három hónapra Guam szigetére települ majd.
Könnyű elképzelni a szilveszteri buli utáni, erősen másnapos pilóták arcát, mikor megtudták, mi vár rájuk. No, mindegy.
A mosatni már a második csendes-óceáni Raptor-kaland lesz, ugyanis tavaly ugyanerről a bázisról már áttelepült néhány gép. Akkor az 525. század F-22-esei négy hónapot töltöttek a szigeten. Olvasóink biztosan emlékeznek rá, hogy elő is jött egy kis probléma, ugyanis a klíma nem kedvezett túlzottan az ötödik generációs technológiának.
Az idei küldetés során szinte biztosan nem lesznek hasonló gondok, ugyanis az akkori nyilatkozatok alapján változtatásokat eszközöltek a gépeken a magas páratartalom miatti beázások elkerülésére. Így gyakorlatilag hasznosnak bizonyult az elsőre baljós eset.
Arról egyelőre nincs információ, hogy az Andersen AFB-re települő F-22-esek részt vesznek-e majd valamilyen hadgyakorlaton. Tavaly Japánban is megfordultak a gépek, így nem kizárt, hogy most is tesznek egy kis kiruccanást.
Az Amerikai Csendes-óceáni Parancsnokság (US Pacific Command) a jövőben is szeretné megőrizni a térségben állomásozó erői fejlettségét, ezért minden bizonnyal nem ez az utolsó eset, hogy Raptorokat vezényelnek Guamra.
De jól néznek ki azzal a B-2-sel! :D
Itt van még több és élesebb kép is.
http://chamorrobible.org/gpw/gpw-200905.htm
Fotók minden másról.
http://chamorrobible.org/gpw/gpw.htm#The-Manguaguan-na-Palabran-Si-Yuus-Archive
Szép gyűjtemény.
http://chamorrobible.org/gpw/gpw-200702.htm
Oh köszi!:) Ezek tényleg élesebb és nagyobb képek.
>Könnyű elképzelni a szilveszteri buli utáni, erősen másnapos pilóták >arcát, mikor megtudták, mi vár rájuk. No, mindegy.
Alaszka helyett három hónap napsütés és tengerpart? :)
Ja. Biztos nagyon szomorúak. :)
Valamiért én mégis a hegyekbe vágyom a tengerpart helyett, csak nem télen. :)
> Raptorok a Csendes-óceánon
Ha a dátumválasztó átlépésekor kékhalálozik a fedélzeti számítógép, akár még ez is összejöhet… Felteszem nem úszóképes a jómadár, ambár ha üres és jól zár a hét köbméter belső fegyvertér, meg a külső pótosok is kibírják a vizisízést, ki tudja?
Amúgy minek erőltetik ezt a szűk kötelékrepülés dolgot különböző típusok között? Az XB-70 se volt olcsóbb, oszt hogy leperecelt, vagy gondoljunk csak az irániak egy szem awacs-jára, ami szintén karambol miatt került nemrég veszteséglistára.
Az meg, hogy a pilóta örül-e a trópusi kiruccanásnak, nagyban függhet attól, hogy viheti-e az asszonypajtást. Egyrészt házikoszt, másrészt nehogy vadhajtás nőjön a családfáján, mire hazamegy….
három hónapra nem engedik a családot, főleg nem guamra…
A keződ F-16 pilóták első állomáshelye régen Dél-Koreában volt. Oda 6-9 hónapra mentek és oda sem engeték a családot. Hát igen, ezen munkának vannak igen erős árnyoldalai is.
Dél-Koreába azért nem engedik a családot, mert elvileg akármelyik pillanatban kitörhet/folytatódhat a háború, és csak útban lennének.
Tudom, de azért ez fura. A helyek ahol a századok települve vannak, nem éppen határközeliek. Nem tudom, hogy a rokonok hol lehetnek elszállásolva. Több tízezer ARMY katona rokonai elég sokan lennének, de pilóták és a földi kiszolgáló személyzet tagjai azért nem jelentenek annyira kezelhetetlen tömeget ma.