|

Hibrid repülőgépet ajánl a Lockheed Martin a légierőnek

A Lockheed Martin valami hasonlóra készült, mint amit anno a Boeing hajtott végre a Super Hornettel.

F-22 test F-35 aggyal. Röviden így foglalható össze, min dolgozik a színfalak mögött a Lockheed Martin. Az amerikai hadiipari óriás ugyanis az F-22 Raptor sárkányszerkezetét házasítaná össze az F-35 avionikájával, szenzoraival és fejlettebb radarabszorbens bevonatával.

Az így keletkezett hibrid költséghatékonyabb megoldás lenne az USAF számára, mint egy teljesen új típus fejlesztése, de megfelelő versenyelőnyt biztosítana Oroszországgal és Kínával szemben. A “Super Raptor” ráadásul Japánnak is kapóra jönne, mivel szívesen invesztálnának egy ilyen fejlesztésbe (ha már a saját fejlesztés elbukott).

Fórum hozzászólások

  • Az F-22-es állítólagos adatai:

    [​IMG]

    Két dolog. Az F/A-22A jelölés a Raptorra csak egy ihgen rövid ideig élt, sosem volt hivatalos. A másik a sokszor megkérdőjelezett üres tömeg. Mind a mai napig kérdés, hogy, hogyan lehet a Raptor üres tömege több, mint 19 tonna, mikor állítólag a prototípus YF-22-es csak 14 tonna körüli volt. Nos, itt pedig a gép üres szerkezeti tömege 14.3 tonnában van megadva, ami pedig a maximális tömeg fényében érdekes, hiszen az elviekben az YF-22-es 26 tonnájához képest lett 30 tonna. Nem beszélve arról, hogy számos helyen a Raptor maximális tömege 38 tonnában van meghatározva.
  • molnibalage
    https://www.thedrive.com/the-war-zo...rumbling-radar-absorbent-skin-are-fascinating
    Érdemes megfigyelni nem csak a borítás, de a csavarok felületét is - még lefestve sincsenek, semi silicon vagy bármi. Ráadásul vegyes csavarok, láthatóan többször használtak - nem így menne ellenséges ország fölé az fix..
    A gép lényegében zéró LO állapotban van, ami igazából tök logikus - békeidőben, odahaza tökfelesleges erre pénzt költeni, amúgy is szögvisszaverő van rajtuk, hogy a polgári légiközlekedést ne zavarják.
    Teljesen jó légibemutatón szórakozni.
  • Tavalyi videó, ahol a kamerás azúttal a nézőtérrel szemben, a műrepülő box alatt foglalta el "tüzelőállását", emiatt aztán igen érdekes szögből vette a manővereket.
    Érdemes megnézni!
  • Allesmor Obranna
    Tavalyi videó, ahol a kamerás azúttal a nézőtérrel szemben, a műrepülő box alatt foglalta el "tüzelőállását", emiatt aztán igen érdekes szögből vette a manővereket.
    Érdemes megnézni!
    5:30 tája igen szép.
  • Az 5:30-nál látható Pedal Turn manőverből lejövetel után a vízszintes kigyorsítást követően van egy jókora beletépés, amelynél a vezérsíkról leváló mikro örvények hasonlatosak azokhoz, melyeket a Szu-35Sz-nél és a Szu-57-esnél is láthatunk ilyenkor.
  • gacsat
    Ellenforgó motorjai vannak?
    Miért nem azonos a két forgórész tömege?
    Mert a fő szempont nem a gramra kibalanszírozás volt, hanem az aerodinamika. A koax légcsavaroknál se kötelező pont ugyanolyan légcsavarpárokkal megoldani a hajtást, csak a legtöbb ilyen ismert gépen szemre azonosak. De pl a fordulatszámuk már kis mértékben eltérhet!
    És egy durva példa: ukrán An-70-esek Progressz D-27-es propfan hajtóművei, ahol az első sróf 8 tollú, a hátsó meg 6.
  • Most akkor a Raptorban két tükörkép forgórész van a két különböző motorhoz? Külön jobb oldalra, külön bal oldalra? És mi köze ennek az aerodinamikához?
  • gacsat
    Most akkor a Raptorban két tükörkép forgórész van a két különböző motorhoz? Külön jobb oldalra, külön bal oldalra? És mi köze ennek az aerodinamikához?
    Nem a két hajtómű közt van eltérés, hanem a hajtómű két forgórészes. A hajtómű-házban van csapágyazva a magasnyomású kompresszor és turbina tengelye, abban a tengelyben meg a kisnyomású kompresszor és turbina tengelye - de a két forgórész egymással ellentétesen forog. Az aerodinamika meg ott jön bele, hogy a kompresszor-lapátok és a turbina-lapátok is aerodinamikai elven (szárnyprofilhoz hasonlóan) működnek, ennek megfelelően kell megtervezni az alakjukat, a hő és centrifugális terhelésnek megfelelően meg az anyagukat és a külső-belső hűtőcsatornáikat. Hogy egyértelműbb legyen, a hajtómű belső lapátozásának működését lehet gázdinamikai működésnek is hívni, de a lényeg ugyanaz, csak itt meleg gázok aerodinamikájáról van szó.
  • emel
    Nem a két hajtómű közt van eltérés, hanem a hajtómű két forgórészes. A hajtómű-házban van csapágyazva a magasnyomású kompresszor és turbina tengelye, abban a tengelyben meg a kisnyomású kompresszor és turbina tengelye - de a két forgórész egymással ellentétesen forog. Az aerodinamika meg ott jön bele, hogy a kompresszor-lapátok és a turbina-lapátok is aerodinamikai elven (szárnyprofilhoz hasonlóan) működnek, ennek megfelelően kell megtervezni az alakjukat, a hő és centrifugális terhelésnek megfelelően meg az anyagukat és a külső-belső hűtőcsatornáikat. Hogy egyértelműbb legyen, a hajtómű belső lapátozásának működését lehet gázdinamikai működésnek is hívni, de a lényeg ugyanaz, csak itt meleg gázok aerodinamikájáról van szó.
    így már értem.
  • CHICAGO. What an incredible weekend. Thanks for all the support and for allowing us to send it over your beautiful skyline. To all the fans who came out and battled the weather, we appreciate you. We’ll be back...
    [​IMG]

    [​IMG]
    [​IMG]

Ugrás a fórum topichoz