|

Hibrid repülőgépet ajánl a Lockheed Martin a légierőnek

A Lockheed Martin valami hasonlóra készült, mint amit anno a Boeing hajtott végre a Super Hornettel.

F-22 test F-35 aggyal. Röviden így foglalható össze, min dolgozik a színfalak mögött a Lockheed Martin. Az amerikai hadiipari óriás ugyanis az F-22 Raptor sárkányszerkezetét házasítaná össze az F-35 avionikájával, szenzoraival és fejlettebb radarabszorbens bevonatával.

Az így keletkezett hibrid költséghatékonyabb megoldás lenne az USAF számára, mint egy teljesen új típus fejlesztése, de megfelelő versenyelőnyt biztosítana Oroszországgal és Kínával szemben. A “Super Raptor” ráadásul Japánnak is kapóra jönne, mivel szívesen invesztálnának egy ilyen fejlesztésbe (ha már a saját fejlesztés elbukott).

Fórum hozzászólások

  • Az F-22 pilóták nem megfelelő módon szállnak fel...

    "On Apr. 20. 2018, an F-22A assigned to the 90th Fighter Squadron had failed to take off and the jet slid about 6,514 feet down the runway before coming to a stop. Investigators determined that the pilot had incorrect Takeoff and Landing Data (TOLD) for the take off and he failed to apply any corrections to the incorrect TOLD. He had prematurely retracted the landing gear while the jet had insufficient speed to maintain level flight.

    The board also found that other F-22 pilots are rotating their aircraft during take off at a lower speed than that calculated by the TOLD. And there is an organizational acceptance to this incorrect technique.

    Investigators also found that the F-22 community is overconfident in the aircraft’s ability to take off due to the high thrust generated by the engines. This lead to a decreased emphasis on the take off data."


    https://www.kunsan.af.mil/News/Arti...n-2018-naval-air-station-fallon-f-22a-mishap/




  • A hatalmas teljesítmény repfegyelmezetlenségre csábít, de ez biztos, hogy csak a hajózó állomány sara? Ott is vannak felelős elöljárók meg az ő karrierjük.

    Arthur 'Bud' Holland alezredes és az ő B-52-ese jut eszembe. Az is egy kiemelt, elsővonalas technika volt, akkor még fontos ugródeszkának számító beosztásokkal, meg most a Raptor századoknál-ezredeknél is jó pontokat szerezhet az ember, ha az ő parancsnoksága alatt nincs lepapírozott fegyelmi ügy. Aztán tessék, itt van ez a jelentés.
    De legalább van jelentés!
  • Allesmor Obranna
    A hatalmas teljesítmény repfegyelmezetlenségre csábít, de ez biztos, hogy csak a hajózó állomány sara? Ott is vannak felelős elöljárók meg az ő karrierjük.

    Arthur 'Bud' Holland alezredes és az ő B-52-ese jut eszembe. Az is egy kiemelt, elsővonalas technika volt, akkor még fontos ugródeszkának számító beosztásokkal, meg most a Raptor századoknál-ezredeknél is jó pontokat szerezhet az ember, ha az ő parancsnoksága alatt nincs lepapírozott fegyelmi ügy. Aztán tessék, itt van ez a jelentés.
    De legalább van jelentés!
    Hát basszus, pontosan ez az eset jutott eszembe, amikor rendszerszintű probléma van és felülről sem lépnek oda, mert odafent is bűzlik a fej.
    Meg a Légi katasztrófák könyv, ahol az egyik kivizsgáló mondta azt, hogy nincsenek új balesetek, csak feledékeny emberek. Ez volt 30 éve.
  • Erről a hírról tud valaki egy kicsit többet? 2017-ben nyilatkozta Col. Thomas Coglitore, ACC’s chief of the Air Superiority Core Function Team and Next Generation Air Dominance.:

    "USAF is on the hook to provide Congress with a report on how much it would cost to upgrade to full combat capability the 60 or so F-22s used for training. Senior service officials say they like the idea, but as a practical matter, it would be difficult to implement and costly to maintain."

    Nem találok uatlást ebből lett-e valami, folyamatban van, vagy visszautasították-e.
  • angelsoul
    Erről a hírról tud valaki egy kicsit többet? 2017-ben nyilatkozta Col. Thomas Coglitore, ACC’s chief of the Air Superiority Core Function Team and Next Generation Air Dominance.:

    "USAF is on the hook to provide Congress with a report on how much it would cost to upgrade to full combat capability the 60 or so F-22s used for training. Senior service officials say they like the idea, but as a practical matter, it would be difficult to implement and costly to maintain."

    Nem találok uatlást ebből lett-e valami, folyamatban van, vagy visszautasították-e.
    Én sem. Viszont szükségszerű a potenciális ellenfelek mennyiségi és minőségi fejlődése miatt. Iszonyatosan kevés az F-22A - F-15C Golden Eagle flotta együtt is.
  • Ez miről szól?

    WU Jian Qi, ingénieur en chef du groupe CETC, confirme qu'un radar métrique a détecté et tracé le parcours d'un F-22 à une distance de 450 km en 2013, alors qu'aucun d'autres radars chinois ne le voyaient. Aujourd'hui ces radars métriques couvrent la totalité des zones côtières

    [​IMG]
    [​IMG]
  • Roni
    Ez miről szól?

    WU Jian Qi, ingénieur en chef du groupe CETC, confirme qu'un radar métrique a détecté et tracé le parcours d'un F-22 à une distance de 450 km en 2013, alors qu'aucun d'autres radars chinois ne le voyaient. Aujourd'hui ces radars métriques couvrent la totalité des zones côtières

    [​IMG]
    [​IMG]
    Csak a szokásos F-22 le van győzve baromság. Nagyjából az orosz csodaradarral van egy szinten a hírértéke.
    Elvileg folyamatosan követték 450 (!) kilométer ttávolságban 2013-ban. Persze. Gondolom elment célt repülni nekik olyan helyre, amit előtte az RC-135-ösök nem szaglászatak körbe...
    Az, hogy egy cég főmérnöke beszél, az már magában a reklám bizonyítéka.
  • angelsoul
    Csak a szokásos F-22 le van győzve baromság. Nagyjából az orosz csodaradarral van egy szinten a hírértéke.
    Elvileg folyamatosan követték 450 (!) kilométer ttávolságban 2013-ban. Persze. Gondolom elment célt repülni nekik olyan helyre, amit előtte az RC-135-ösök nem szaglászatak körbe...
    Az, hogy egy cég főmérnöke beszél, az már magában a reklám bizonyítéka.
    Nagyon emléleti esetben el lehet képzelni ekkora észlelési távolságot, ahol az RCS 1 m2 nagyságrendben van. Ez kb. akkor, ha a kínai partok előtt fel-alá korzózik a gép, de ettől még egyetlen SAM és vadászgép sem tud dolgozni rá. A 450 km távolság még sima 4++ gépek ellen is elég szemráncoltató érték. Az Sz-400-nál is a 380 km-es HMZ több m2-es RCS-ű célra vonatkozik és nem harcászati vadászgépekre van CM méretű célokra.
  • Roni
    F-35-sel mögöttük nem mindegy? o_O
    Nem. Ha ötvenszer nem lett elmagyarázva, akkor egyszer sem. Az F-22-őt a repülési teljesítménye vadászgépként egészen máshova pozicionálja, mint az F-35A-t még akkor is, ha harcászati avionika és néhány más téren az utóbbi korszerűbbnek tekinthető.
  • Nagyon szép fordulás ! Ráadásul nem is magasan és alacsony sebességgel (legalább is nem tűnik gyorsnak )
  • molnibalage
    Ezt a Hoower Pitch -hez hasonló szűk irányváltást ilyen alacsonyan még nem láttam. Vagyis láttam, a Raptorok szoktak ilyesmi látványosságokat produkálni, mikor az amerikai "belpiacos" hétvégi vidéki ersókra megérkeznek. Általában az ilyen helyekre is géppárok mennek és a leszállás előtt szoktak kifogyasztani ezzel a módszerrel (régebben az F-15-ösök dolga volt ez, ők a maguk módján kb 40-45 foking belerántásokkal szórakoztatták a nagyérdeműt). A különbség csak annyi, hogy ezeket a legtöbbször ferde emelkedő fordulóval teszik, így a figura befejeztével ismét a megfelelő magasságra ugranak fel a hosszúfalon, ahonnan vagy egy újabb hasonló miatt jönnek be, vagy abból már a végső bejövetelt csinálják.

    Itt a demoprogram Hoower Pitch-ét láthattuk totál vízszintesen, de igen alacsonyan.
  • Roni
    Nagyon szép fordulás ! Ráadásul nem is magasan és alacsony sebességgel (legalább is nem tűnik gyorsnak )
    Nagyobb sebességnél sztem rengeteg G lehet.

Ugrás a fórum topichoz