|

Kényszerleszállás Rómában

Egy, az avianoi 31. vadász ezred kötelékébe tartozó F-16 Fighting Falcon hajtott végre kényszerleszállást a római Fiumicino légikikötőben.

A kétgépes, F-16C Block 40-es kötelék egyik gépe, melyek meglepő módon Avianoból szálltak fel, az olasz főváros felett repülve észlelt hajtóműleállást, melyet jelentettek a legközelebbi kitérő repülőtér forgalomirányítóinak, akik engedélyezték a kényszerleszállást. Az F-16C pilótája kísérőjének figyelő szemeivel követve sikeresen letette gépét Róma nemzetközi repülőterén, a Fiumicino légikikötő 3-as számú pályáján. Az esetet bonyolította, hogy minderre december 16-án röviddel éjfél után került sor.

A történet főszereplője

A történet főszereplője

A gépek leszállás után a Cargo City termináljához gurultak, itt várták be az Avianoból érkező amerikai technikusokat, azok szerszámait és a pótalkatrészeket.
Az esetet okozó hiba egyelőre ismeretlen, a kivizsgálást megkezdték.

12 hozzászólás “Kényszerleszállás Rómában”

  1. Mindig begurulok, ha olyan hírt olvasok, hogy a hajtóműleállást szenvedett repülőgép kényszerleszállás után begurult (mivel?) A szerkesztőnek szerintem elgurult a gyógyszere, vagy pedig a riporter nagyot gurított. Mindenesetre az olvasók a padlón gurulnak a röhögéstől…

    : A pilótának randija volt a Trevi-kútnál… A hiba kijavítva. Repóra és feladat teljesítve… Eredmény 9 hónap múlva. :-)

    Amúgy volt valami olasz tévésorozat, ahol a vadászpilóta néger nővel csinálta, vagy a pilóta volt néger és a nő olasz? A lényeg, hogy a gyerek is néger lett és pilóta, aztán legyőzte az apját légicsatában (vagy az már a Csillagok Háborújában volt)?

  2. Sikeres vészindítás esetén – tehát ha újra működik a hajtómű – is kötelesek minél előbb letenni a gépet egy kitérő reptéren. Tehát önerőből is elgurulhatott odáig.
    Viszont ellenkező esetben katapultált vna a pilóta, hiszen az F-16-os nem teljesítményvitorlázó, így nem túl jó a siklószáma, és nem ért volna túl sokáig. Ha mégis, akkor val.szeg h teleporttal érkezett a kifutópályától a „Cargo City”-ig, mivel nem valószínű, hogy egy nemzetközi repülőtéren F-16-osok üzemeltetésére vannak berendezkedve és rendelkeznek a típus orrfutójához illeszkedő vontatórúddal.

    Azonban, ha egyik sem igaz, akkor bocsánat a hibáért, kijavítom.

  3. Azért Budapest felett is előfordult katonai gépekkel is. De polgárival annál többször….. Legutóbb nyáron láthattunk Zuglóban a Nagy Lajos kir. út felett egy A319-est, melynek a bal hajtóműve enyhén füstcsíkos volt és iszonyat hangot produkált. Ugyanis az út tengelye szinte azonos a 13-1 pályával…..

  4. Másnap meg a tévében „bemondák”, hogy szegényke hajtóműhiba miatt visszafordult és simán leszállt…. De ez hetente megtörténik szinte…. A baj az, hogy az egyik bejöveteli folyosó pont Budapest sűrűn lakott területe (Újpest, Angyalföld, Zugló, Kőbánya) fölött vezet be….. sajnos

  5. A hozzászólásom írásakor arra gondoltam, mekkora felháborodást keltett amikor magyar harci gépek repültek át Budapest felett egy temétés miatt. Igaz, ez a cikk nem szól arról, miért repültek Róma fölé a gépek és milyen magasan voltak és hogy okozott-e ott felháborodást.

    Ferihegyre szállt már le F-15 géppár is meghibásodás miatt. Olasz MB339-eseket pedig már többször is láttam Ferihegyen, de azok csendes gépek és tervezett leszállások voltak.

  6. > Viszont ellenkező esetben katapultált vna a pilóta, hiszen az F-16-os nem teljesítményvitorlázó, így nem túl jó a siklószáma, és nem ért volna túl sokáig.

    Hazánkban MiG-21 és MiG-19 sikeres vitorlázó leszállás is volt, ez utóbbi egyébként elméletileg lehetetlen, mint a dongó repülése… Ezekhez képest az F-16 egy kész FAI 15m.