Egy, az avianoi 31. vadász ezred kötelékébe tartozó F-16 Fighting Falcon hajtott végre kényszerleszállást a római Fiumicino légikikötőben.
A kétgépes, F-16C Block 40-es kötelék egyik gépe, melyek meglepő módon Avianoból szálltak fel, az olasz főváros felett repülve észlelt hajtóműleállást, melyet jelentettek a legközelebbi kitérő repülőtér forgalomirányítóinak, akik engedélyezték a kényszerleszállást. Az F-16C pilótája kísérőjének figyelő szemeivel követve sikeresen letette gépét Róma nemzetközi repülőterén, a Fiumicino légikikötő 3-as számú pályáján. Az esetet bonyolította, hogy minderre december 16-án röviddel éjfél után került sor.
A gépek leszállás után a Cargo City termináljához gurultak, itt várták be az Avianoból érkező amerikai technikusokat, azok szerszámait és a pótalkatrészeket.
Az esetet okozó hiba egyelőre ismeretlen, a kivizsgálást megkezdték.
A hiba oka: A pilótának randija volt a Trevi-kútnál………
A hiba kijavítva. Repóra + feladat teljesítve….. Eredmény 9 hónap múlva. :-)
Mindig begurulok, ha olyan hírt olvasok, hogy a hajtóműleállást szenvedett repülőgép kényszerleszállás után begurult (mivel?) A szerkesztőnek szerintem elgurult a gyógyszere, vagy pedig a riporter nagyot gurított. Mindenesetre az olvasók a padlón gurulnak a röhögéstől…
: A pilótának randija volt a Trevi-kútnál… A hiba kijavítva. Repóra és feladat teljesítve… Eredmény 9 hónap múlva. :-)
Amúgy volt valami olasz tévésorozat, ahol a vadászpilóta néger nővel csinálta, vagy a pilóta volt néger és a nő olasz? A lényeg, hogy a gyerek is néger lett és pilóta, aztán legyőzte az apját légicsatában (vagy az már a Csillagok Háborújában volt)?
Sikeres vészindítás esetén – tehát ha újra működik a hajtómű – is kötelesek minél előbb letenni a gépet egy kitérő reptéren. Tehát önerőből is elgurulhatott odáig.
Viszont ellenkező esetben katapultált vna a pilóta, hiszen az F-16-os nem teljesítményvitorlázó, így nem túl jó a siklószáma, és nem ért volna túl sokáig. Ha mégis, akkor val.szeg h teleporttal érkezett a kifutópályától a „Cargo City”-ig, mivel nem valószínű, hogy egy nemzetközi repülőtéren F-16-osok üzemeltetésére vannak berendezkedve és rendelkeznek a típus orrfutójához illeszkedő vontatórúddal.
Azonban, ha egyik sem igaz, akkor bocsánat a hibáért, kijavítom.
Ne javíts, FT a bal papucsommal áll egy szinten a haditechnikai ismeretek terén (a jobb a „Jó éjt, Saigon” mellett van a földön, az képzettebb :-D).
@Wolfrick
Amen.
Amerikai gépek repkednek az olasz főváros fölött és ez senkit nem zavar, sőt még meg is hibásodnak. Próbálnák meg ugyanezt Magyarországon, Budapest felett…
Azért Budapest felett is előfordult katonai gépekkel is. De polgárival annál többször….. Legutóbb nyáron láthattunk Zuglóban a Nagy Lajos kir. út felett egy A319-est, melynek a bal hajtóműve enyhén füstcsíkos volt és iszonyat hangot produkált. Ugyanis az út tengelye szinte azonos a 13-1 pályával…..
Másnap meg a tévében „bemondák”, hogy szegényke hajtóműhiba miatt visszafordult és simán leszállt…. De ez hetente megtörténik szinte…. A baj az, hogy az egyik bejöveteli folyosó pont Budapest sűrűn lakott területe (Újpest, Angyalföld, Zugló, Kőbánya) fölött vezet be….. sajnos
Az a bejöveteli irány délkeleti szél esetén van, ami elég ritka itthon.
Kedves Molni…
Ez így igaz, a ritkával kevéssé értek egyet :-) Ott lakom :-)
A hozzászólásom írásakor arra gondoltam, mekkora felháborodást keltett amikor magyar harci gépek repültek át Budapest felett egy temétés miatt. Igaz, ez a cikk nem szól arról, miért repültek Róma fölé a gépek és milyen magasan voltak és hogy okozott-e ott felháborodást.
Ferihegyre szállt már le F-15 géppár is meghibásodás miatt. Olasz MB339-eseket pedig már többször is láttam Ferihegyen, de azok csendes gépek és tervezett leszállások voltak.
> Viszont ellenkező esetben katapultált vna a pilóta, hiszen az F-16-os nem teljesítményvitorlázó, így nem túl jó a siklószáma, és nem ért volna túl sokáig.
Hazánkban MiG-21 és MiG-19 sikeres vitorlázó leszállás is volt, ez utóbbi egyébként elméletileg lehetetlen, mint a dongó repülése… Ezekhez képest az F-16 egy kész FAI 15m.