Újabb mérföldkő érkezett el az európai fejlesztésű teherszállító repülőgép életében, mint már korábban megírtuk, megkezdődött a földi tesztelés, ezúttal az első hajtóműpróbán is túl vannak már.
Először süvített egyszerre 4 darab Europrop International TP-400-as gázturbina, tették mindezt az MSN001 jelzésű prototípus szárnyai alá függesztve. Minderre az Airbus sevillai üzemének területén került sor.
A tesztet egy 72 órás próba előzte meg, ezalatt földi egységről pörgették fel az erősforrásokat, üzemanyag-befecskendezés nélkül járatták őket. Majd álló hajtóműveknél nyomás alá helyeztés az üzemanyagrendszert, tesztelvén a csövek és illesztések tökéletes voltát, megelőzvén az üzemanyagszivárgást.
Az erőforrásokat 4 órán keresztül folyamatosan járatták, először alapgázon, majd közepes teljesítményen, végül a felszállóteljesítményt is kicsikarták a gázturbinákból.
Mindezek előtt a kiegészítő energiaforrást is „lecsekkolták”, ráadásul a hajtóművek fő tesztjénél azok indításához már az APU-t használták.
„Ez az első alkalom, hogy a gép erőforrásait helyeztük áram alá a rendszereket, a gép teljesen önállóan üzemelt.” – mondta Fernando Alonso (csak névrokona a 2010-től ferraris Formula-1-es világbajnoknak), aki a repülési tesztek alatt felel a gépért.
„Szeretnék köszönetet mondani és gratulálni a csapat minden tagjának. Nagyon kemény, de ennek ellenére kiváló munkát végeztek, hogy elérhessük ezt a neves mérföldkövet, ami lehetővé teszi, hogy heteken belül a levegőbe emelkedhessen az A400M első prototípusa.” – áradozott Tom Enders, az Airbus vezérigazgatója, aki tiszteletét tette Sevillaban a teszt alkalmából.
Enders nyilatkozatait alapul véve remélhetjük, hogy végre véget ér az Airbus A400M szenvedése, és hamarosan hírt adhatunk az első repülés jeles eseményéről.
Végezetül még annyit, hogy az Airbus dolgozói igen elfoglaltak lehettek, ugyanis a gép oldalán elfelejtették letakarni/lefesteni a programból kilépő és rendeléseit visszamondó Dél-afrikai Köztársaság lobogóját. Avagy direkt maradt fent és még nincs vége ezen sztorinak?
Dél-afrika:
Szerintem célozni akartak rá, hogy azért számítanak a megrendelésre…
Lehet, hogy valamiféle árlenyomási próbálkozás volt a kilépés a részükről.
Na végre, haladnak a fiúk. Gyanítom, hogy éjjel nappal dolgoztak az ügyön.
Zordtól kapott link.
http://www.mg.co.za/article/2009-11-20-pilots-fly-taxis-for-vips
Ez alapján tök mindegy, hogy mi lesz nekik. Náluk is PR légierő lett.
Del Afrika ne is szamitson olcsobb A400M-re. Most olvastam az aviationweek.com-on hogy bizony az EADS kemenyen arat akar emelni es ezzel persze elterni az eredeti szerzodestol. A nemet hadugy mar reagalt is. Finoman szolva `remelik` hogy nem fog tobbe kerulni az eveket keso gep. A fejlesztesbe meg mar igy is tobbet adtak , mint arrol elozoleg szo volt.