|

Olcsó török tengeralattjárók

Pontosabban olcsóbb és persze csak részben török, hiszen a törökök Type 214-es beszerzéséről van szó értelemszerűen. Mint arról korábban beszámoltunk a török és a német fél 2008 júliusában ütötte nyélbe azon szerződést, melynek értelmében Törökország 6 U-214-es boldog tulajdonosa lesz.

A levegőfüggetlen meghajtással érkező dízel-elektromos meghajtású tengeralattjárókról akkoriban csak annyit lehetett tudni, hogy 2015 magasságában várható az első hadrendbe állása és hogy a török fél beszállítóként is részt vesz a német építésű egységek megalkotásában.

Az eredetileg a görögöknek épített Papanikolis itt éppen német zászló alatt

Az eredetileg a görögöknek épített Papanikolis itt éppen német zászló alatt ,

A napokban publicitást kapott az akkoriban 2,5 milliárd Euróra taksált beszerzés aktuális költsége. De nem kell rosszra gondolni, hiszen az elmúlt lassan másfél év tárgyalásai azon felül, hogy a török beszállítás mikéntjét pontosították igencsak jó hatással voltak az árcédulára is. Ugyanis török sajtóértesülések szerint mintegy fél milliárd Euróval sikerült mérsékelni az exportpiacon kelendő, potens tengeralattjárók beszerzési költségét, melyek így csak 1,96 milliárd Euró körüli összegbe fognak fájni az adófizetőknek.

Ankara reményei szerint tehát az első egység 2015-ben állhat majd szolgálatba, azonban egyelőre nagyon úgy néz ki, hogy a magasban szárnyaló vasmadarakkal szemben a mélyben nem lesz görög-török fogócska. Legalábbis Type 214-esek között. Rendszeres olvasóink minden bizonnyal emlékeznek, hogy szeptember vége felé számoltunk be arról, hogy az összesen 4 görög Type 214-es szállításával megbízott ThyssenKrupp Marine Systems (TKMS) némi reménysugár után végleg megelégelte a görög kormány és haditengerészet – véleményük szerinti – folyamatos kamuzását és tekintélyes pénzmaggal történő tartozását és maguk részéről semmisnek minősítették a megrendelést, ezzel párhuzamosan eladósorba sorolva a már elkészült Papanikolis-t. Újabb konkrétumok azóta nem érkeztek publikusan.

Hellenic Shipyards

Hellenic Shipyards ,

ThyssenKrupp Marine Systems 2002-ben kebelezte be a görög Hellenic Shipyards-ot, mely jelenleg a régió legpotensebb hajógyárának számít. Ugyanakkor a gazdasági visszaesés végett a legfrissebb információk szerint úgy tűnik, hogy igyekszik minél hamarabb megszabadulni tőle.

2 hozzászólás “Olcsó török tengeralattjárók”

Fórum hozzászólások

There are no comments in the forum topic that is associated with this post.