|

Újabb Ejder Yalcinok érkeztek Üzbegisztánba

Törökország újabb 24 darab Ejder Yalcin típusú páncélozott járművet szállított le Üzbegisztánnak.

Az eseményről az O’ZBEKISTON 24 állami televízió számolt be Youtube csatornáján.

Egy 2017 októberi szerződés értelmében a török Nurol Makina az üzbég UzAutoval közösen összesen 1000 darab Ejder Yalcin 4×4 páncélozott csapatszállítót készít a közép-ázsiai köztársaságnak. A járművek egyébként innen könnyen más országokhoz kerülhetnek, mivel a szerződés harmadik félnek történő értékesítést is.

Az Ejder Yalcin 2013-ban debütált először az IDEF kiállításon, gyártása pedig egy évvel később kezdődött meg. A jármű megfelel a mai kor alap követelményeinek: hegesztett acél páncélteste kézifegyverek és repeszek ellen nyújt védelmet, melynek V-alakú kialakítása az aknák és improvizált robbanóeszközök ellen is hatásos lehet. A Yalcin összesen 12 főnek nyújt helyet, mozgatásáról pedig egy 300 lóerős Cummings Diesel motor gondoskodik, végsebessége 110 km/h.

Fórum hozzászólások

  • Azbeddigi opciókat megnézve talán mégis csak ez a legjobb festés a Jelcinnek. Én továbbra is világosítanék a festésben lévő zöldön. A magyar fejlesztős topicban lévő digitális minta is rendben van szerintem. Oda még tennék némi feketét a mintába, de különben eközül a kettő közül válogatnék...:rolleyes:
    Hja és olyan jó a festés, hogy észre sem vettem a lőnyílásokat az olfalán eddig... :)
    A Lazaron az apró ablakok a lőnyílásokkal inkább komikusak. Egy 8x8-ra nem való ilyen szerintem. Egy ilyen 4x4-re viszont talán még hasznos is...
  • pöcshuszár
    Azbeddigi opciókat megnézve talán mégis csak ez a legjobb festés a Jelcinnek. Én továbbra is világosítanék a festésben lévő zöldön. A magyar fejlesztős topicban lévő digitális minta is rendben van szerintem. Oda még tennék némi feketét a mintába, de különben eközül a kettő közül válogatnék...:rolleyes:
    Hja és olyan jó a festés, hogy észre sem vettem a lőnyílásokat az olfalán eddig... :)
    A Lazaron az apró ablakok a lőnyílásokkal inkább komikusak. Egy 8x8-ra nem való ilyen szerintem. Egy ilyen 4x4-re viszont talán még hasznos is...
    A Lazart alapvetően rendészeti feladatokhoz il terror elhárítási feladatokhoz fejlesztették ki. Szerintem akkor nézzünk le valamit ha már legalább valamit mi is össze fogunk tudni szerelni.
  • tonyo
    A Lazart alapvetően rendészeti feladatokhoz il terror elhárítási feladatokhoz fejlesztették ki. Szerintem akkor nézzünk le valamit ha már legalább valamit mi is össze fogunk tudni szerelni.
    Ja 30mm-es gépágyúval, meg ATGM-el:
    [​IMG]
    [​IMG]
  • pöcshuszár
    Ja 30mm-es gépágyúval, meg ATGM-el:
    [​IMG]
    [​IMG]
    Annyiban igaza van tonyonak, hogy a legelső verzió alapvetően egy teherautó-alvázra épített MRAP volt.
    Így nezett ki:
    [​IMG]
    Ebből fejlődött ki az amit te mutattál. Gondolom innét örökölte az oldalsó ablakokat meg lőréseket.
  • pöcshuszár
    Ja 30mm-es gépágyúval, meg ATGM-el:
    [​IMG]
    [​IMG]
    Vajon mi mikor fogunk tudni gyártani legalább ezt a szintett?
    A Balkánon vajon hány ak,rpg,maljutka...... maradhatott eldugva pl az albánoknál,bosnyákoknál a háború után?
    Ha kitőrne ismét egy balhé ott. Pillanatok alatt fel fegyverzet milliciák állhatnának fel farkasszemet nézve, vagy roszabb esetben egymás püfölve.
  • Anti
    Most akkor szabad-e a törököktõl venni bármit is? :rolleyes:
    Szerintem az usa es nyugat europa sem örül a vásárlasnak. Valami más allhat a hátterben. Talán valamifele ellentetelezes lehet a megrendelés a törökök felé. Valami hivatalos bejelentes volt mar ezzel kapcsolatban? Gyanítom hogy semmi.
  • "Szerintem az usa és nyugat europa sem örül a vásárlasnak".
    Cummins 8,9 liters dízemotor van benne Allison automata váltóval,
    MADE IN USA
    Az is lehet ,hogy a váltót Szentgotthárdon gyártják
    https://hvg.hu/gazdasag/20100921_allison_gyar_szentgotthardon
    "Az itt összeszerelt szerkezetek városi buszokban, építőipari szállítóeszközökben, teherautókan, tűzoltókocsikban, repülőtéri vontatókban, katonai járművekben és egy sor más felhasználási területen fognak majd szolgálni"
  • Kerdes.

    Miert jobb, hogy a hatso ajto oldalra nyilik es nem lefele rampat/lepcsoket kepezve? Csak egyszerubb igy gyartani, vagy valamilyen okbol praktikusabb?
  • vata
    "Szerintem az usa és nyugat europa sem örül a vásárlasnak".
    Cummins 8,9 liters dízemotor van benne Allison automata váltóval,
    MADE IN USA
    Az is lehet ,hogy a váltót Szentgotthárdon gyártják
    https://hvg.hu/gazdasag/20100921_allison_gyar_szentgotthardon
    "Az itt összeszerelt szerkezetek városi buszokban, építőipari szállítóeszközökben, teherautókan, tűzoltókocsikban, repülőtéri vontatókban, katonai járművekben és egy sor más felhasználási területen fognak majd szolgálni"
    Ezt nem tudtam. Akkor meg az is előfordulhat, hogy a megrendelessel hazai ipart támogatnak.
  • yangwenli
    Kerdes.

    Miert jobb, hogy a hatso ajto oldalra nyilik es nem lefele rampat/lepcsoket kepezve? Csak egyszerubb igy gyartani, vagy valamilyen okbol praktikusabb?

    Gyártásban biztos olcsóbb, egyszerűbb a kézzel nyitható ajtó.
    Nem kell semmi hidraulikát beletervezni, építeni.
    Így az nem is tud beszarni.

    De ezek az ajtók baszott nehezek.
    Már egy Hummer ajtaját is nehéz kinyitni ha nem vízszintben van a jármű.
    Az egyik oldalon alig tudod kinyitni, a másik oldalon meg majdnem kitép az ajtó a járműből ha valamelyik oldala feljebb van.
    És éppen merre dől a jármű aszerint szar kinyitni becsukni, vagy mindkettő.

    Ha valami nyitja, csukja ez a probléma még van oldva.

    Kb 5:30-tól balfaszkodik de valami ilyen az életben is.



    Persze gyakorlással ez is gyorsabb lessz, de kb erre gondolok.
  • yangwenli
    Kerdes.

    Miert jobb, hogy a hatso ajto oldalra nyilik es nem lefele rampat/lepcsoket kepezve? Csak egyszerubb igy gyartani, vagy valamilyen okbol praktikusabb?
    A rámpás megoldás jóval nehezebb, mivel ott záró (és nyitó) mechanika szükséges. Alapvetőan akkor van értelme, ha komolyabban van már eleve páncélozva a jármű, vagy ha tényleg gyors ki-beszállásra van szükség. Várhatóan ezek a járművek nem csapatszállításra lesznek elsősorban használva. Funkciójármű feladatnál meg nem számyt, hogy mennyire gyorsan szállsz ki. Az is számíthat, hogy mennyire magas a jármű...
    Szóval itt meg elég, ha felhánysz rá egy combosabb zsanért. Persze csillapításra itt is szükség lehet pótpáncél esetén, de alapból nem okoz gondot a bezárás.

    Szerk: megint nem láttam... :rolleyes:
  • yangwenli
    Kerdes.

    Miert jobb, hogy a hatso ajto oldalra nyilik es nem lefele rampat/lepcsoket kepezve? Csak egyszerubb igy gyartani, vagy valamilyen okbol praktikusabb?
    Olcsóbb és egyszerűbb, meg kurva lassan nyílik ki.

Ugrás a fórum topichoz