Újra repül a Gripen Demo

Október 27-én újra a levegőbe emelkedett a Gripen Demo – ám ezúttal már kicsit „több volt benne”, mint legutóbb.

Az utóbbi időben nem sokat lehetett hallani a Gripen Demo fejlesztéséről. Igaz, hogy minden héten érkeztek hírek a különféle vadászrepülő-tenderekről és az azokon szereplő újgenerációs Gripen-változatokról, azonban azt, hogy a technológiai demonstrátornak szánt Gripen Demo-val hogy állnak a svédek, csak találgatni tudtuk. Mint kiderült, a SAAB folyamatosan dolgozott a gépen, azonban repülni nem repült.

Október 27-én azonban ismét természetes közegében lehetett a gép. De miért is volt benne több? Nos azért, mert beépítettek néhány olyan eszközt, amik a jövőbeni szériaváltozatokon (Gripen NG, NI) már rajta lesznek.

Újra a levegőben! <a href="http://www.flightglobal.com/">Forrás</a>

Újra a levegőben! Forrás ,

Forrás">Forrás">

Ezek közül alighanem a legfontosabb az AESA radar. A SELEX Galileo vállalattal közösen fejlesztett Vixen 1000E/ES05 jelentős képességnövekedést jelent a Gripen számára, így esélyeit is igencsak megnöveli a konkurens típusokkal szemben.
A SELEX Galileo szakemberei szerint a radar a jelenlegi csúcstechnológiát képviseli, és egyedülálló képességekkel látja el a Gripent.

Egy másik fontos újítás az új műholdas kommunikációs rendszer, melynek segítségével adatokat és hangot lehet továbbítani más vadászgépek, AWACS gépek és a földi irányítás számára.

Beépítették még a Saab Avitronics által fejlesztett MAW (Missile Approach Warning) rendszert, mely egy elektrooptikai rakétaközeledés-jelző. Antennái jól megfigyelhetők a szárnytöveknél. A rendszer főleg a hordozható légvédelmi rakéták elleni védelemben játszik majd fontos szerepet.

A Demo egyik 2008-as repülése <a href="air-attack.com">Forrás</a>

A Demo egyik 2008-as repülése Forrás ,

Forrás">Forrás">

Említésre méltó újdonság még, hogy a gép belső tüzelőanyag-terhelése, ezáltal a hatótávolsága is megnőtt, ami természetesen tovább növelhető ledobható póttartályok alkalmazásával és légi-utántöltéssel.

Mostantól újra beindul majd a berepülés, ugyanis az új rendszereket a levegőben is alaposan tesztelniük kell majd a SAAB szakembereinek.

Folytasd a fórumban

Hasonló hírek

A győzelem ellenére kútba esett a kolumbiai Rafale-üzlet – Frissítve

A győzelem ellenére kútba esett a kolumbiai Rafale-üzlet - Frissítve

HTKA Podcast S01E06 – A Gripen-program jövője és a szállítóképesség fejlesztése

Gripen-Viper döntő a Fülöp-szigeteken

Gripen-Viper döntő a Fülöp-szigeteken

Nyomtatott alkatrészeket tesztelnek a Gripenen

Nyomtatott alkatrészeket tesztelnek a Gripenen