Teljes a katari Globemaster-flotta

Az első gép augusztusi leszállítása után a második és egyben (jelen állás szerint) az utolsó példányt is átvehette az arab ország a Boeing Long Beach-i üzemében.

Katar az első közel-keleti megrendelője volt a C-17 Globemaster III típusnak, a két példány leszállításáról szóló szerződést 2008 június 21-én írták alá, mely a szállítógépeken kívül a személyzet képzését, az alkatrész-utánpótlást, valamint a logisztikai támogatást is magába foglalja. A térség másik megrendelője az Egyesült Arab Emirátusok, ide 4 gépet várnak szeretettel.

A Qatar 02 jelzésű második gép, az elsővel ellentétben különleges festést kapott, az állami tulajdonú Qatar Airways színeit viseli. A gép új otthonába az Al Udeid bázis lesz, ahová hamarosan indul egy rövid pihenő közbeiktatásával

Second C-17 for Qatar

Jelenleg 206 C-17-es szeli az eget, ezek közül mintegy 17 darab került külföldi ország légiflottájába, a fejlesztő Egyesült Államokon kívül Kanada, Nagy-Britannia és Ausztrália alkalmazza a típust, de megrendelői között van még a NATO (3 db), valamint az Egyesült Arab Emirátusok (4 darab) is, sőt nemrég felreppent a hír egy esetleges indiai megrendelésről is.

Még egy jó hír a típus kedvelőinek: habár sokáig úgy tűnt, hogy az USAF nem kíván több gépet szolgálatba állítani, mivel nincs meg a kellő fedezet, a minap a Szenátus újabb 10 gép beszerzésére szavazott meg anyagi támogatást.

Folytasd a fórumban

Hasonló hírek

Indonézia újabb Rafale-okat rendelt

Indonézia újabb Rafale-okat rendelt

Repülési tilalom az F-35-ösökre

Repülési tilalom az F-35-ösökre

Boeingra cseréli E-3 Sentry flottáját az USAF

Boeingra cseréli E-3 Sentry flottáját az USAF

Polcra rakja az F-35-öt az USAF?

Polcra rakja az F-35-öt az USAF?