A céghez köthető, megbízható források tudni vélik, hogy a Bell visszalép az indiai helikoptertenderről, mivel nem képes határidőre leszállítani a tesztgépeket.
India mintegy 2 milliárd dollárt kíván elkölteni 22 harci- és 15 nehéz szállítóhelikopterre. A tenderen az orosz Kamov és Mil mellett az olasz AgustaWestland, az amerikai Bell Helicopter, a Boeing és az európai Eurocopter száll ringbe a győzelemért.
A Bell Helicoptert állítólag az késztette visszalépésre, hogy előre láthatólag nem lesz képes az India által kiírt (nem nyilvános) határidőre leszállítani a próbákra igényelt példányokat.
Az indiai védelmi minisztérium által bevezetett szokás szerint az eladó fél biztosítja a tender kiértékeléséhez szükséges tesztek költségeit, valamint a szükséges felszerelést, fegyverzett és gépeket. Ezen a kikötésen számos korábbi gyártó is fennakadt, és vagy nem indult, vagy visszavonta nevezését.
Azonban, hogy a legfontosabb dolgot említsük, nyilvánosságra került az indiai követelményrendszer. A jövőbeni indiai felségjelű harci helikopternek ikerhajtóműves típusnak kell lennie, az üres tömegének 2500 kilogramm körül kell lennie. Fontos a megbízható üzem széles hőmérséklet-tartományban, valamint akár 95%-os páratartalomban. Nem árt a jó manőverező- és a fejlett páncéltörő képesség sem. A fegyverzettel szemben is vannak kikötések: legalább 20mm-es, forgatható gépágyú, 70mm-es vagy nagyobb kaliberű nem irányított rakéták legalább 1.2 kilométer, valamint levegő-föld rakéták legalább 7 kilométer hatótávval.
Tavaly a harci helikopter beszerzése megrekedt és újra kellett szervezni, mivel a tenderen döntős amerikai Boeing és Bell visszalépett (vagyis inkább visszaléptették őket az USA-fejesek), amikor megtudták az Indiai Légierő azon álláspontját, hogy nem az Amerikai Egyesült Államok kormányán keresztül kívánják megvásárolni a forgószárnyasokat, hanem közvetlenül a gyártótól.
httpv://www.youtube.com/watch?v=0abkVV6uadU