Az MMRCA tenderre jelentkezett gyártók alkalmazottai, a benevezett típusok rajongói, a repülésben jártas szakírók és laikusok egyaránt hatalmas várakozással tekintenek a verseny elé.
A 126 darab (vagy még több) közepes többfeladatú vadászbombázó indiai rendszeresítésére indított versenyt sokak az évszázad egyik legnagyobb harcigép-beszerzésének tartják. A tenderre benevezett típusok technikai adatait eddig elemezték, a következő héttől kezdve azonban a gyakorlatban is megbizonyosodnak az ígért képességek felől.
Az első versenyző, a Boeing nevével fémjelzett F/A-18E/F Super Hornet a jövő héten érkezik a bangalore-i repülőtérre, hogy – az amerikai pilóták és műszakiak segítségével – az indiai szakemberek tanulmányozhassák. A további vetélytársak, a Lockheed Martin F-16IN, a Dassault Rafale, a Saab Gripen NG, az EADS Eurofighter Typhoon és MiG-35 a jövőben követhetik a Super Hornetet, azonban ez az első fázisban nem kötelező, csak ajánlott. A bangalore-i próbák után Lehbe költözik az összes típus, a már kötelező, nagy magasságban végrehajtott tesztelésekre, valamint később továbbállnak (azaz szárnyalnak) a jaisalmeri fegyvertesztekhez.
Az Indiai Légierő illetékesei minden teszthelyszínre kijelöltek 2-2 tesztpilótát, akik nyüstölik majd a gépeket. A cél az, hogy minél gyorsabban, de alaposan elvégezzék a teszteket, hogy jövő év áprilisa-májusa környékén eredményt tudjanak hirdetni.
Első nekifutásra 126 többfeladatú repülőgép beszerzését határozták el 10,5 milliárd dollár értékben. Ennek az összegnek a felét gazdasági ellentételezésként vissza kell forgatni a vevő ország gazdaságába. Egy többfeladatú típus rendszerbe állítása jelentős megtakarítást jelenthet, hiszen a csapásmérő MiG-27-es és SEPECAT Jaguar, valamint az elfogó vadász MiG-21 és 23-as típusok helyett már csak egy típust kell rendszerben tartani, valamint ahhoz pilótákat kiképezni.
httpv://www.youtube.com/watch?v=IxIm36up6Kc