Nem mindennapi folyamat zajlik egy az Egyesült Államok-beli Byron városkában található szerelőcsarnokban, az S&K Technologies vállalat szakemberei ugyanis épp egy kétüléses F-15D szétszedésén fáradoznak. A 6300 órát repült gép elemeire bontása célja azok apró, rejtett hibák felfedezése, melyek a hagyományos ellenőrzések során nem észlelhetők.
A meglehetősen hosszú folyamat már idén február 11-én kezdetét vette, ennek ellenére egyelőre csak a munka harmadán van túl a szerelőbrigád. Minden egyes kiszerelt alkotóelemet ugyanis alapos vizsgálatnak vetnek alá és ha a vizsgálat során bármilyen rendellenességet (repedéseket, korróziót) fedeznek fel, az adott elemet speciális laborokba küldik alaposabb átvizsgálásra.
A vizsgálatok alapján elkészül egy, a felfedezett hibákat tartalmazó adatbázis, melynek alapján kibővíthetik az előírt ellenőrzések alatt ellenőrizendő alkatrészek listáját. A projekt fő célja ugyanis az F-15 üzemeltetésénél felbukkanó problémák megelőzése. Amennyiben ugyanis ismert egy adott potenciálisan hibás elem, azt még a hiba elfajulása előtt ki lehet szűrni és kijavítani, illetve kicserélni.
Az említett projekt befejezése után sem pihenhetnek a szerelők, ugyanis F-15D-t egy F-15C fogja követni. Emellett a Boeing üzemében egy másik Eagle-t vetnek alá strukturális teszteknek, melynek célja a szerkezet szilárdságának megállapítása. Amennyiben az F-15 szerkezete bizonyítja az 1975-ös és az 1991-es tesztek kiváló eredményeit, az meglehetősen megnyugtatná a cég mérnökeit éppúgy, mint az F-15-öst üzemeltető légierők illetékeseit és karbantartóit.