|

Levegőben a modernizált Texan

Hawker Beechcraft Corporation (HBC) dolgozói és tulajdonosai nagy örömére a múlt héten levegőbe emelkedett az első avionikai modernizáción átesett T-6A Texan II-es turboprop kiképzőgép.

T-6B cockpit

A nagy népszerűségnek örvendő gyakorlógép lassan 30 éves konstrukció, így ideje volt kikukázni és modernizálni a pilótafülke műszereit.

„A fejlett műszerezettségével, pilótabarát tulajdonságaival egy kiváló, ámde alacsony költségű repülőgépet kínálunk.”- mondta Jim Maslowski, a HBC elnöke. „A tanoncok ezen gép segítségével hamarabb és hatékonyabban sajátíthatják el a szükséges ismereteket, ráadásul jóval megszokott költségek alatti áron.

A modernizációs program a multifunkciós kijelzők beépítése mellett digitális HUD-ot, a HOTAS-kezelőszerveket, integrált fedélzeti számítógépet és további adatbeviteli paneleket helyeztek el a műszerfalon és a pilótafülkében.

A modernizált verzió nyár végére megkaphatja az Amerikai Légügyi Hatóság engedélyét, az első két gépet már ebben a hónapban átadják a US Navy részére, aki legalább 260 darab modernizált gépre tart igényt, hogy leválthassa a kiöregedő T-34-es flottáját. Az első két gép tényleges szolgálatba állására azonban még 2010 áprilisáig várni kell.

Ilyennel repülnek a magyar fiatal pilóták is Kanadában

Ilyennel repülnek a magyar fiatal pilóták is Kanadában ,

A T-6-os különféle verzióit a USAF és US Navy mellett a görög, a német és az izraeli légierő üzemelteti, valamint az NFTC program keretében a Kanadában tanuló pilóták és oktatóik repülik, köztük a magyar tanoncok is.