Ha minden a tervek szerint halad, akkor a Northrop Grumman által kifejlesztett RQ-4 Global Hawk Block 20 felderítő repülőgép „európaiasított” változata már októberre elkészülhet. Az európai EADS konzorcium közreműködésével készülő HALE (high altitude long endurance – nagy magasságú, hosszú járőrözési idejű) pilóta nélküli felderítő légijármű prototípusát még Kaliforniában gyártják.
Bár az összeszereléssel jól haladnak, megerősítették, hogy a decemberi szűzfelszállás határidejét nem tudják tartani, így az jövő év januárjára tolódik. A gond csak az, hogy már így is hat hónap késésben vannak az eredeti határidőhöz képest.
Az első felszállás repülési tervét is elkészítették már, a prototípus a palmdale-i gyárból az Edwards Légibázisra repül majd 48 kilométernyi szárnyalással. Itt folyik majd a rendszerek további tesztelése a német megrendelő számára, majd 2010 közepén reménység szerint az öreg kontinensre költözik a madárka. A gép 13700 méter magasságban, Észak-Skócia érintésével érkezik majd Dél-Németországba.
Egy több mint 730 millió dolláros üzlet során Németország öt, az RQ-4B Global Hawkból kialakított EuroHawk repülőgépet rendszeresít. A gépek mellé három irányítóközpont, illetve a szükséges indító, karbantartó, tesztelő és egyéb egységek érkeznek Európába. A gépek irányítóközpontja ugyanolyan lesz, mint amit az USAF is használ.
Jelenleg a Global Hawkot csak az Egyesült Államok alkalmazza (USAF, US Navy, NASA), de a közeljövőben várható kanadai, ausztrál és dél-koreai megrendelés is a típusra, valamint a NATO is tervezi egy közös, Global Hawkokból álló flotta felállítását.
httpv://www.youtube.com/watch?v=8hGD5JuL-YI