|

Indián megújult erővel

Lassan minden összeáll és a levegőbe emelkedhet az új hajtóművekkel felszerelt AH-64D Apache Longbow. A Boeing számára körvonalazódtak az elvégzendő integrálási munkálatok és ellenőrző tesztek a Block III elnevezésű modernizációs programmal kapcsolatban.

A típus 20 éves szolgálati ideje alatt az első átfogóbb feljavító csomag központi eleme a hajtómű cseréje mellett az „ember-gép kapcsolat” volt. Számos új szenzor került beépítésre, valamint az modern avionikai rendszerek lehetővé teszik majd a pilóta nélküli járművek teljes irányítását az Apache-ok fedélzetéről.
Az új, General Electric által szállított, 701D jelzésű erőforrás a korábbi verzió 2828 lóereje helyett immár 3400 paci energiája szabadul rá a reduktorra, mellyel egyetemben a teljes transzmissziós rendszert kicserélték, hogy elviselje a magasabb igénybevételt. Ha a júliusi földi tesztek sikerrel zárulnak, akkor augusztus folyamán a levegőbe emelkedhet a modernizált Apache.

Egy Apache sivatagi terepen

Egy Apache sivatagi terepen ,

A US Army két Block III-as AH-64D-t nyúzott majd novembertől, bár ezek még nem tartalmazták az erősebb meghatórendszert, csupán az avionikai újítások kipróbálására készültek.
A folyamat végeztével a teljes csomagot beszerelték a gépekbe, ezt tesztelik majd 2010 folyamán, utána a gyártónak 2 éve lesz tökéletesíteni a portékáját, kijavítani az észlelt hibákat, hiszen 2012 első negyedévében megkezdik a típus csapatpróbáját is.

A US Army nagyjából 230 darab (224-236 db között mozog) Block III-as verziójú Apache-ra tart igényt. A Boeing reméli, hogy az eladott gépek száma az Egyesült Államokban eléri majd a 400 darabot is 2040-re.
A típus számos ország érdeklődését felkeltette, köztük Izraelét és Dél-Koreáét is.

AH-64D Longbow Apache

Dél-Korea vizsgálja, hogy melyik lenne számára kedvezőbb döntés, egy hazai harci helikopter kifejlesztése, avagy egy nemzetközi tender segítségével válogatni a meglévő palettáról. Utóbbi esetben az AgustaWestland AW-129 Mangusta, a Boeing AH-64D Apache Longbow, a Bell AH-1Z Cobra, a Eurocopter Tiger és a Kamov KA-52 közül választhatnának. A cél 36 gép 2012-es rendszeresítése, melyekkel az elöregedett MD-500-as és UH-1-eseket cserélnék le. Az idő szűkössége miatt tehát egy új típus kifejlesztésnek elég kicsi a valószínűsége, mivel ahhoz közel 10 évre lenne szükség és korántsem garantálható a siker. Bár a KAI (Korea Aerospace Industries) a Eurocopterrel karöltve vállalná egy új típus kifejlesztését.

httpv://www.youtube.com/watch?v=K1d8tEQd0Ns&feature=related