leleplezték az ötödik generációs tulajdonságokkal felruházott F-15SE Silent Eagle-t.">
|

MÉG TÖBB infó a LOPAKODÓ F-15-ösről

A repülős világot teljesen váratlanul érte a Boeing március 17-ei ceremóniája, melynek keretében leleplezték az ötödik generációs tulajdonságokkal felruházott F-15SE Silent Eagle-t.

A titokzatos hivatalos bejelentést követően nem sok információ látott napvilágot a rejtélyes gépről, de a mai nap megtört a jég, újabb infókkal lettünk gazdagabbak. Lássuk a felhozatalt!

Láthatók az illeszkedő póttartályba integrált bombakamrák (Nagyítható)

Láthatók az illeszkedő póttartályba integrált bombakamrák ,

A gép kifejlesztésének nem titkolt oka az F-15-ös gyártósorának üzemben tartása, ugyanis a szingapúri és a dél-koreai rendelésállomány leszállítása utánra jelenleg nincs megrendelés, így a gyártósort a leszerelés árnya fenyegeti. Jelenleg 38 gép legyártására van szerződés, de utána a jelek szerint nincs tovább.
Az új géppel Dél-Koreán és Szingapúron kívül Japánt, Izraelt és Szaúd-Arábiát kívánják megcélozni. A Boeing tervei szerint több mint 120 darab gépet szeretnének értékesíteni külföldön.

Dél-Korea az F-X3 program keretében 60 darab, F-15-ös méretű nehézfiút kíván vásárolni. A tendert 2010 elején tervezik kiírni, míg a döntésre egy évet kellene várni a tervek szerint.

F-15SE Silent Eagle

Másrészt az F-22 Raptor exporttilalma miatt egy ütőképes vadászgépet kell(ene) az Egyesült Államoknak kínálni, viszont az F-35 Lightning II agilitása az előzetes felmérések és jelek szerint hagy némi kívánnivalót maga után, így például Japán és Ausztrália sem kívánja rendszeresíteni a gépet, bár utóbbi országban még heves viták folynak erről.

Mark Bass, az F-15 program elnöke nyilatkozatában elmondta, hogy a hadműveletek első néhány napjában szükséges a csökkentett észlelhetőség, ha már nincs, illetve kevesebb a veszélyforrás, akkor ki lehet használni a gép bődületes teherbírását.

Az USAF nyilatkozata szerint nem kívánja rendszeresíteni az új masinát, a Raptor és a Lightning II viszi el a forrásokat, de nem csodálkoznánk, ha pálforduló történne, ugyanis nincs minden rendben a légierő háza táján sem, a régi Sasok kivonási üteme túl gyorsnak ígérkezik, az F-22-es túl drága, így további tömeges megrendelés elképzelhetetlen, az F-35-ös pedig még nem tart a rendszeresítés fázisánál, valamint csak 300 körüli mennyiséget korszerűsítenek a Sasokból, így hiány állhat be a vadászok területén.
Viszont azt elképzelhetőnek tartották a Légierő illetékesei, hogy a sikeres tesztek után az új illeszkedő póttartály (CFT) rendszeresítésre kerüljön az F-15E Strike Eagle-k arzenáljában.

A függőleges vezérsíkokat a Raptorhoz hasonlóan kifelé döntötték (Nagyítható)

A függőleges vezérsíkokat a Raptorhoz hasonlóan kifelé döntötték (Nagyítható) ,

Az CFT-ről is kerültek napvilágra pontosabb adatok. A tartályok mindegyike két beépített bombakamrával rendelkezik. Az oldalsó kamra az AIM-9X Sidewinder és az AIM-120 AMRAAM mellett az 500 fontos (~227kg) SBD vagy JDAM elhelyezését teszi lehetővé, míg a nagyobbik alsó kamrába a nagyobb méretű, 1000 fontos fegyverek is beférnek.

Továbbá kiderült az is, hogy az F-15SE az F-15E1 átépítésével jött létre, melyet az USAF használt légi tesztekre.
A gép nem esett át óriási munkákon, csak a függőleges vezérsíkokat döntötték ki 15 fokra.
Az F-15SE borítása is maradt a régi, még nem alkalmaztak újabb radarhullám-elnyelő anyagokat. Később tervezik az F-35-öshöz kifejlesztett radarabszorbens anyagok alkalmazását, valamint a legnagyobb visszhangforrás, azaz a hajtómű beömlőnyílása is munkálatok áldozata lesz, megkapja a Super Hornet által is használt megoldásokat.

Végül ejtsünk szót az anyagiakról is. Az előzetes kalkulációk szerint a gép ára 100 millió dollár körül alakul, ebbe benne foglaltatik a pótalkatrész és a radarabszorbens burkolat is.