A ’80-as évek óta az A-10-ek minden jelentős konfliktusban vigyázták az amerikai erők bőrét a levegőből. A hűséges szolgálat miatt azonban megjelentek a gépeken az öregedés jelei.
A típus futóművei a szárnyban lettek elhelyezve, az aktív használat miatt azonban a kelleténél előbb jelentek meg az anyagfáradás jelei a futómű bekötési csomópontjainál, valamint a futómű és a törzs közötti részen, a szárny alsó felén, így a 356 A-10-esből az öregebbnek számító gépeket elküldték átvizsgálásra. A munka 145 gépet érint, ha szükséges, a gépeken kijavítják, illetve megerősítik az „elfáradt” elemeket.
A 12000 repült órára tervezett sárkányszerkezetükből eddig átlagosan 8800 órát repültek ki, a maradék több mint 3000 repült óra kidobása könnyelmű pocsékolás lenne még a gazdag Egyesült Államoktól is, mivel a jelen konfliktusaiban is égető szükség lenne a gépekre, így váltótípus híján nem nyugdíjazhatják őket.