A Boeing a tegnapi nap folyamán bemutatta az F-15-ös legújabb, a nemzetközi piacokra szánt változatát, mely a Silent Eagle nevet kapta.
„Biztosak vagyunk benne, hogy a gép a jövőbeli megrendelők elvárása szerint készült. Az új változat kifejlesztése során ügyeltünk a kiváló ár-érték arány fenntartására, az egyre inkább teret hódító lopakodótechnika alkalmazására, valamint az eddig is változatos fegyverpaletta további bővítésére.”- mondta Mark Bass, az F-15-ös program elnöke „Az innovatív megoldásokat magán viselő Silent Eagle megfizethető formában nyújtja a jövő gépeinek tulajdonságait.”

Láthatók az illeszkedő póttartályba integrált bombakamrák ,
A fejlesztés során leginkább a gép radarkeresztmetszetének a csökkentésére koncentráltak. Egyedülálló és rendkívül szokatlan megoldással sikerült mindezt elérniük. Mivel az alapul szolgáló F-15E Strike Eagle sárkányszerkezetét módosítani drága lett volna, így a kiegészítő eszközökön változtattak, ráadásul ezek a függesztmények (fegyverek, külső üzemanyagtank, felderítő eszközök) verik vissza legfőképp a radarhullámokat, így ezek elrejtése volt leginkább szükséges. Az USAF alkalmazásában álló Strike Eagle-ön is használt CFT (conformal fuel tank – illeszkedő üzemanyagtartály) belsejében kialakítottak két belső fegyverkamrát, amely egy-egy levegő-levegő rakéta (AIM-9 Sidewinder, AIM-120 AMRAAM) vagy csapásmérő eszköz (JDAM, SDB) elhelyezését teszi lehetővé. A típus 2 darab CFT hordozására képes a szárny és a törzs csatlakozásánál, a szívócsatornák külső oldalán.
Az alapgép eredetileg tényleg függőleges függőleges vezérsíkjait a Raptoréhoz hasonlóan kifelé döntötték. Ez a megoldás számos pozitív hatással járt. A radarhullám-reflexió csökkenésén kívül javult a gép mögötti áramlás, és emelőerőt is termelnek, valamint stabilabb tőlük a Sas.

A függőleges vezérsíkokat a Raptorhoz hasonlóan kifelé döntötték (Nagyítható) ,
A Boeing 2010 első negyedévében tervezi a gép első repülését az átalakított CFT-vel, valamint reményeik szerint ekkorra készen áll majd az éles rakétaindításra is.
A gyártó honlapján megjelent hír megemlíti, hogy a lopakodást elősegítő CFT kifejlesztése egy meg nem nevezett nemzetközi partner segítségével valósult meg.
Fotók: Boeing