A Boeing a tegnapi nap folyamán bemutatta az F-15-ös legújabb, a nemzetközi piacokra szánt változatát, mely a Silent Eagle nevet kapta.
„Biztosak vagyunk benne, hogy a gép a jövőbeli megrendelők elvárása szerint készült. Az új változat kifejlesztése során ügyeltünk a kiváló ár-érték arány fenntartására, az egyre inkább teret hódító lopakodótechnika alkalmazására, valamint az eddig is változatos fegyverpaletta további bővítésére.”- mondta Mark Bass, az F-15-ös program elnöke „Az innovatív megoldásokat magán viselő Silent Eagle megfizethető formában nyújtja a jövő gépeinek tulajdonságait.”
A fejlesztés során leginkább a gép radarkeresztmetszetének a csökkentésére koncentráltak. Egyedülálló és rendkívül szokatlan megoldással sikerült mindezt elérniük. Mivel az alapul szolgáló F-15E Strike Eagle sárkányszerkezetét módosítani drága lett volna, így a kiegészítő eszközökön változtattak, ráadásul ezek a függesztmények (fegyverek, külső üzemanyagtank, felderítő eszközök) verik vissza legfőképp a radarhullámokat, így ezek elrejtése volt leginkább szükséges. Az USAF alkalmazásában álló Strike Eagle-ön is használt CFT (conformal fuel tank – illeszkedő üzemanyagtartály) belsejében kialakítottak két belső fegyverkamrát, amely egy-egy levegő-levegő rakéta (AIM-9 Sidewinder, AIM-120 AMRAAM) vagy csapásmérő eszköz (JDAM, SDB) elhelyezését teszi lehetővé. A típus 2 darab CFT hordozására képes a szárny és a törzs csatlakozásánál, a szívócsatornák külső oldalán.
Az alapgép eredetileg tényleg függőleges függőleges vezérsíkjait a Raptoréhoz hasonlóan kifelé döntötték. Ez a megoldás számos pozitív hatással járt. A radarhullám-reflexió csökkenésén kívül javult a gép mögötti áramlás, és emelőerőt is termelnek, valamint stabilabb tőlük a Sas.
A Boeing 2010 első negyedévében tervezi a gép első repülését az átalakított CFT-vel, valamint reményeik szerint ekkorra készen áll majd az éles rakétaindításra is.
A gyártó honlapján megjelent hír megemlíti, hogy a lopakodást elősegítő CFT kifejlesztése egy meg nem nevezett nemzetközi partner segítségével valósult meg.
Fotók: Boeing
Pedig még nincs is április 1…
Igen én is erre gondoltam először :D
Érthető a próbálkozás egyébként, ha már a Raptort nem kívánják értékesíteni, az F-35 nemlégiharc gép, az ellenfél gépei pedig még mindig óriási radarvisszhanggal rendelkeznek…
Kíváncsi lennék, hogy hogyan oldják meg a szívócsatornák problémáját, mert hiába belső fegyvertér megkifelé döntött vezérsík, ha a beömlők igen druva reflexiót keltenek…
UPDATE: óriási képek!
Egyébként ha az eredeti hírt megnézzük, abból kiderül, hogy persze csak olyan mértékben lesznek alacsony észlelésűek az exportra szánt gépek, amennyire azt az USA kormánya megengedi!
ha megfigyelted nincs szó semmilyen különleges radarhullám-elnyelő bevonatról.
szerintem az eladását a fejlett AESA radar akadályozhatja meg az instabilabb országok számára
Az eredeti hírben szó van radarelnyelő borításról is:
„Stealth coatings, though not yet applied to Boeing’s prototype, could be added at a later time. Boeing says the coatings could contibute to an equivalent amount of front-aspect stealth as that offered by Lockheed’s F-35.”
http://aviationweek.com/aw/generic/story.jsp?id=news/Silent031709.xml&headline=Boeing%20Unveils%20New%20Stealthy%20F-15&channel=defense
már megbocsáss, de ez nem az eredeti hír…
ez az eredeti hír, és én ezt tegnap éjszaka írtam, reggel tettem ki, amikor még a többi külföldi hír sehol se volt… ez a hivatalos tájékoztató, nem mások továbbköltése