Mint arról már a múlt héten írtunk, a hawaii demokrata részleg érdekes megoldást javasolt az USA kongresszusának, mégpedig azt, hogy a Boeing jusson egyezségre a riválisával, az Northrop Grumman/EADS amerikai-európai „szövetséggel”, és közös megegyezéssel megosztva teljesítsék az USAF által igényelt közel 200 darabos gépmennyiséget.
A Northrop Grumman érzi, hogy a sokadszori halasztás a Boeing malmára hajthatja a vizet, bejelentette, hogy benne lenne a dologban, azzal érvelve, hogy az USAF még jól is járna a megosztott megrendeléssel, mivel korábban kapná kézhez az áhított gépmennyiséget.
A RAAF által megrendelt KC-30 MRTT-k egyike
„Úgy véljük, ha a légierő mind a két típust választja, akkor évente akár 24 gépet is tudnánk a rivális céggel karöltve szállítani, ellenkező esetben csak maximum 15 gépet kaphatna kézhez. Ezt hosszabb időtartamra vetítve láthatjuk, hogy az USAF 2029-es tervezett határidejénél 7 évvel korábban 2022-ben befejeződhet a tankerek szolgálatba állítása, így a légierőnek nem kell a régi KC-135-ösök üzemidőhosszabbítására, illetve modernizálására költeni.” – írta a Northrop Grumman közleményében.
Emellett hangsúlyozták, hogy a KC-30/KC-45 jóval olcsóbb riválisánál, a KC-767-esnél, így jelentősen spórolnának az amerikai adófizetők pénzével, ha csak a KC-30-ast rendelnék meg.