India, Kína és Dél-Korea után újabb ázsiai ország jelentette be minap, hogy csatlakozik az Ádeni-öbölben és Szomália partjai mentén járőröző egyre népesebb csapathoz.">
|

Japán is beszáll a kalózvadászatba

India, Kína és Dél-Korea után újabb ázsiai ország jelentette be minap, hogy csatlakozik az Ádeni-öbölben és Szomália partjai mentén járőröző egyre népesebb csapathoz. A Felkelő Nap Országa 2 hadihajót küld a térségbe.

Igazából azt már régebben is lehetett tudni, hogy Tokió hadihajókat küld a régióba, így első mondatunk kicsit sántít. Ugyanakkor a mai bejelentésig nem lehetett tudni, mégis mekkora erővel jelennek meg hajóik védelme érdekében. Most már tudni lehet, hogy 2 romboló várható.

Konkrétan a Murasame-osztályú Samidare és a Takanami-osztályú Sazanami a kiszemelt. A két hajó közül a Sazanami az ifjabb, hiszen csak pár éve, 2005-ben állt hadrendbe. No persze a Takanami elődosztályát képviselő Murasame sem egy roncs, 2000 óta erősíti a Japán Tengerészeti Önvédelmi Erők állományát.

A Samidare
Ezen a 2006 nyarán készült felvételen a Samidare épp elhagyja Pearl Harbor kikötőjét, hogy részt vegyen a RIMPAC 2006 hadgyakorlaton (Nagyítható)

Azt egyelőre még nem tudni, hogy a rombolók mikor indulnak útnak, azonban egyes források szerint a szóban forgó két hadihajó már márciusban kifuthat honi kikötőjéből Kure-ból.

A japán ellenzék egyébként kritizálja a kormány döntését, arra hivatkozva, hogy ez katonai műveletekbe sodorhatja az országot, amit pedig a pacifista ország alkotmánya tilt. Közismert, hogy bár a japán önvédelmi erők jól felszereltek, mondhatni meglehetősen erős haderőt képeznek, az alkotmány az offenzív fellépést szigorúan tiltja. A kormány úgy érvel, hogy a kalózellenes akciók inkább bűnözés elleni fellépésnek minősítendőek, mint katonai beavatkozásnak.


Szemezgetés a Japán Tengerészeti Önvédelmi Erők arzenáljából

Az egyik legforgalmasabb és egyben legveszélyesebb tengeri útvonalához, az Ádeni-öböl térségebe érkező japán hadihajók csak a hazai kereskedelmi hajók védelme miatt érkeznek. A szomáliai kalózok tavalyi fogása bőven 100 hajó felett volt, ám ezek között eddig nem akadt japán hajó, annak ellenére sem, hogy támadás már ért három japán kereskedelmi hajót is a térségben.

Makinami
A Sazanami testvérhajója, a Makinami 2007-ben. Mind a Murasame, mind pedig a Takanami-osztályok rendelkeznek helikopter hangárral a fedélzetükön, ami nagyban megkönnyíti a kalózok elleni műveleteket. (Nagyítható)