A Boeing Company egy 280.5 millió dolláros megbízás keretében, 2011-től kezdődően 11 új CH-47F Chinook helikoptert fog leszállítani az amerikai hadseregnek, ezzel 59-re növelve majd a szerződés keretében átadott vadonatúj gépek számát.
Mióta a Boeing 2006 júniusában bemutatta az új gépet a Ridley Township gyárában, az új Chinook minden előzetes számításnak meg tudott felelni, beleértve a Fort Campbell-ben végzett működőképességi és hatékonysági teszteteket is. Az egységek azóta több, mint 1 000 órát repültek.
A CH-47F jellemzői között megemlíthetjük a modernizált szerkezetet, a Common Avionics Architecture System (CAAS, avagy a Chinook, Blackhawk és a Little Bird egységesített „glass cockpit”) pilótafülkét, valamint a BAE Továbbfejlesztett Digitális Repülés Irányító Rendszert (Digital Advanced Flight Control System, DAFCS).
A CAAS erősen digitalizált, LCD kijelzőkkel megtűzdelt voltának köszönhetően jelentősen megkönnyíti a pilóták dolgát, míg a DAFCS nagyban javít a gép irányíthatóságán, így növelve a gép teljesítményét és megbízhatóságát.
Az új pilótafülkét többek közt digitális térképpel és a küldetés során gyűjtött adatokat továbbítani képes adatátviteli rendszerrel is felszerelték. A gép és a személyzet túlélési esélyeit javítják a hagyományos, érkező támadásra figyelmeztető és továbbfejlesztett, ellentevékenységet végző rendszerek.
A két, egyenként, 4 868 lóerejű motor segítségével az új CH-47F akár 175 km/h sebességet is túlszárnyalhatja, valamint 21 000 font súlyt is szállíthat.