A KC-767 első éjszakai tankolása

Január 26-án este nagy előrelépés történt a Boeing KC-767 projektjében: a gép elvégezte első éjszakai utántöltési feladatát. Az „alany” egy F-15E Strike Eagle vadászbombázó volt.

A 767-es pedig egy volt a Japán számára idén kézbesítendők közül. A 3 óra és 9 perc hosszúságú repülés végén került sor az utántöltésre, mely után az F-15E visszatérhetett bázisára.

A személyzet a feladathoz az éjszakai látókészülékeket használta, sikerrel. A teszt során hiba nem történt, az összes résztvevő személy dicséretét fejezte ki.

KC-767
Egy KC-767 F-15E-t tankol

Rickey Kahler szerint, aki a KC-767-es fedélzetén tartózkodott, a látókészülékek képe lenyűgöző minőségű volt, alig hitték el, hogy éjszakai utántöltésre készülődnek.

„Ez egy újabb mérföldkő, mely bebizonyítja a KC-767-es lenyűgöző képességeit, és kihangsúlyozza: tényleg egy sokoldalú, minden körülmények között használható gépről beszélünk. Pontosan olyanról, amit Japánnak ígértünk!”-mondta George Hildebrand, a Japán KC-767-ek projektjének vezetője-„ A következő lépés a fennmaradó FAA engedély megszerzése, és idén év elején már két új gépet kézbesíthetünk az ügyfélnek.”

A távol-keleti ország négy KC-767 típusú gépet rendelt. Céljuk egy többfeladatú tartálygép beszerzése volt, mivel nem csak eredeti feladatkörükben kívánják alkalmazni a típust, hanem teher- és személyszállításra is.

A másik külhoni megrendelő, Olaszország is négyet rendelt a típusból.

Mindeközben a KC-X program végső eredményhirdetésére idén tavasszal lehet számítani. A KC-767 a külföldi megrendelések bezsebelésével jó pontokat szerezhet, bár a fő konkurensből, a Northrop-Grumman KC-30(alias Airbus A-330 MRTT)-ből is vásároltak már.

Folytasd a fórumban

Hasonló hírek

Mit keresnek tankerek a fejünk felett?

Mit keresnek tankerek a fejünk felett?

HTKA Hírhalom 2018. 32. hét

HTKA Hírhalom 2018. 32. hét

HTKA Hírhalom 2016. 38. hét

HTKA Hírhalom 2016. 38. hét

HTKA Hírhalom 2016. 28. hét

HTKA Hírhalom 2016. 28. hét