Az idei Dubai Airshow volt a nagyközönség utolsó lehetősge, hogy repülőnapon láthassa az F-117A Nighthawk-ot. Az USAF 3 Nighthawk-ot küldött Dubai-ba. Kettőt a statik sorra, egyet pedig dinamikus bemutatórepülésre.
“25 évnyi szolgálat után ez az utolsó repülőnap” – mondta a földi kiszolgálószemélyzet egyik tagja.
A Lockheed Martin lopakodója 1981-ben emelkedett először a magasba, a teljes hadrafoghatóságot pedig 1983-ban érte el, ám csak 1988-ban hozták a nagyvilág tudtára a gép létezését.
Pályafutása alatt a Nighthawk részt vett bevetéseken Irak, Koszovó és Panama felett. Harci cselekmények között egy gép veszett oda. A gépet a „szomszédban” lőtte le igen nagy szerencsével a szerb 250. rakétaezred egyik SA-3 Goa rakétaütege.
A Lockheed 1982 és 1990 között összesen 56 gépet szállított le a légierő számára. Ezekből ma már csak 20 áll hadrendben az új-mexikói Holloman légibázison. Azonban ezen gépek napjai is meg vannak számlálva, hiszen nemsokára az utolső gépeket is leváltják az F-22 Raptorok.
A Black Sheeps vadásszázad egyik Nighthawk gépe Paveway bombákat dob le
A néhány még hadrendben álló Nighthawk-ot repulő 8. vadásszázad, a „Black Sheeps” (Fekete Bárányok) egyik pilótája elmondta csak nagyon kevés Nighthawk pilóta folytathatja pályafutását a Raptoron, melyek pilótái nagyrészt az F-15C pilóták közul kerülnek ki.
Na nem mintha kifejezhető esélye lett volna és nem is számított rá senki szerintem, de most már tuti nem lesz F-117 @ Kecskemét 2008
Vajon európai múzeum kap majd? Vagy ha már itt hagytak egyett pár éve, akkor többet nem adnak? :D