|

Kibővítették az F-15 repülési tilalmát

A Missouri Nemzeti Gárda állományába tartozó F-15C november 2-i lezuhanása következtében repülési tilalmat vezettek be a legtöbb F-15-re és F-15E-re, csak a háborús zónákban, azaz Irakban és Afganisztánban engedélyezték a repülésüket. Ezen felül Japán is földre kényszerítette az F-15C-n alapuló F-15J vadászait.


A repülési tilalom kibővítésre került, most már a Közel Keleten állomásozó amerikai F-15E gépekre is érvényes. Csak és kizárólag kritikus bevetésre mehetnek. Gyakorlatozásra és a legtöbb harci bevetésre nem küldhetőek fel.

Mivel a nyár folyamán az A-10-eseket visszahívták az afganisztáni Bagram légibázisról, így most egyedül F-15E gépek állomásoznak ott. De most hiába várakoznak harckészültségben, az előre tervezett repülésekre illetve kérelmezett támogató bevetésekre sem indulhatnak.

Ez persze nem azt jelenti, hogy az afgán légtér ellenőrizetlen maradt. Távolról sem, hiszen a napokban légitámadásokat francia Mirage 2000 és F-1 CR gépek hajtottak végre, valamint egy B-1B is osztott áldást. Afganisztáni bevetésekre ezen felül még a brit Harrier GR-7, valamint a Perzsa-öbölben tartózkodó Enterprise anyahajóról induló gépek küldhetőek be.

A légierő egyelőre nem közölte várhatóan meddig fog tartani a korlátozás.

A lezuhant géppel kapcsolatos vizsgálatok folynak és nyílvánvalóan a földre kényszerített állományt is átfésülik a karbantartók. Egy adott típus összes gépének földre kényszerítése esetén legalábbia az a bevett módszer, hogy a karbantartókat egy-egy adott hiba keresésére szólítják fel. ha a vizsgálat nem talál hibákat a korlátozás feloldásra kerül.

Az F-15C lezuhanásának okát várhatóan 2-3 hónap múlva hozzák nyílvánosságra, ugyanis általában ennyi ideje van az Air Combat Command-nak a vizsgálat lefolytatására. Ha már itt tartunk, akkor: a légierő biztonsági központjának meg 1 hónap, de az a jelentés meg nem publikus.