A 2009-es kincstári költségvetési évben semmilyen forrást nem adnak az USAF-nak plusz F/A-22-esek és C-17-esek vásárlására.
A USAF-nál már régóta hangoztatják, hogy a 183 ötödik generációs gép nem elég, minimum 260 kéne az ország teljes körű védelméhez.A jelenlegi mennyiség mellett még sokáig rendszreben kell tartani a 4. és 4+ generációs típusokat is, pedig az eredeti cél az lett volna, hogy ezeket teljesen felváltsák az F/A-22-esek.
Az illetékesek 381 db-ot szeretnének, ezért lobbiznak már hónapok óta, de mindeddig sikertelenül.
A mostani gyártási szám pár év alatt meg fog érkezni a légierőhöz, de ha nem érkezik újabb megrendelés, a Lockheed Martin bezárja a gyártósort.
A Lockheed szóvivője szerint a cég nem tud sokáig fenntartani egy olyan költséges gyártósort, mint a Raptoré, mert más megrendeléseket is teljesíteniük kell.
Azonban ha a Raptor már nem les gyártásban, akkor a cég a másik 5. generációs típusára, az F-35 Lightning II-re koncentrálhat, és azt gyárthatja teljes erővel.
A C-17-esek is kimaradtak a 2009-es költségvetésből, igaz, ezekből a gépekből van annyi, amennyi a feladatokat el képes látni, de a nagy terhelés miatt hamarosan még többre lenne szüksége az USAF-nak.
Most, mikor légierő illetékesei szerint a következő öt év folyamán 100 milliárd dollár értékű biztos beszerzésre kell számítani, súlyos „Raptor-hiánnyal” küszködnek, a C-17 flotta bővítésre szorul, és a tankerprogram(a KC-135-ösök leváltása) is rengeteg pénzbe kerül majd, több támogatást pedig biztosan nem tudnak majd kifacsarni a kongresszustól, hiszen közeleg az elnökválasztás is, és ha Bush elnököt leváltják(ami szinte 100%), egy olyan új elnök következik utánna, aki bizonyosan meg fogja nyírbálni a katonai beszerzésekre szánt összegeket, így az USAF-és is.
Ööö, Bush elnököt nem fogják leváltani, egyszerűen csak nem indulhat harmadik alkalommal is…
még szerencse…
de más elnök lesz, és ez a lényeg