Az olasz Fincantieri hajógyár és az orosz Rubin fejlesztõiroda által 2004 óta fejlesztett, levegõfüggetlen megjhatású, nagyjából 1 000 tonna vízkiszorításúra tervezett S1000 néven futó tengeralattjáró méretcsökkentésen eshet át olasz illetékesen nyilatkozata szerint.
A vélhetõen az orosz Amur osztályon alapuló design az olasz illetékesek szerint a potenciális vásárlók elképzelkései miatt eshet át méretcsökkenésen, növelve ezzel piaci esélyeit. A szóban forgó potenciális vásárlókat ugyan nem említették meg, de pl. Indiának korábban már bemutatták a leendõ hajóosztályt. A két fejlesztõ ország egyike sem érdekelt az S1000-ben, hiszen az oroszoknak nyilatkozatuk szerint nagyon is megfelelõ a negyedik generációs Lada-osztály, az olaszok pedig a német U-212 mellett döntöttek.
Az S1000 elsõdleges feladatai között a tengerelattjáróelhárítás, a felderítõ és hírszerzõ mûveletek, valamint maximálisan 12 fõnyi különleges egység szállítása szerepel.
A korábbi infók alapján 40-50 méter közé tették a hajó hosszát. Merölési mélység 250 m. A maximális sebesség alámerülve 14 csomó. A 16 fõnyi legénységgel maximálisan 10 napot lenne képes egyhuzamban alámerülve tölteni.