|

Szintetikus üzemanyagot akar az USAF

A világ legnagyobb légiereje arra törekszik, hogy „leszokjon” a hagyományos repülőgép-üzemanyagokról, és környezetkímélőbb hajtóanyagot keres.Most nagyon úgy tűnik, talált is.

2011-ig az USAF szeretné, ha minden repülő eszköze az új, hazai termelésű üzemanyaggal működne.Ez egy szintetikus és kőolaj alapú üzemanyag 50-50 százalékos keveréke lesz.


William Anderson, a légierő titkára azt mondta, hogy a célnak teljesen megfelelő mennyiség termelése az új üzemanyagból addigra megoldott lesz.

Anderson szerint ezzel a lépéssel a légierő segíti azokat a cégeket, amik környezetkímélő üzemanyagokat gyártanak, vagy gyártani fognak, és lecsökkenti az olajcégek befolyását.

Elmondása szerint a legnagyobb előrelépések a 2006-os évben történtek, amikor Bush amerikai elnök a nemzet importált kőolajról való leszoktatásának tervével előállt.

Az üzemanyag pontos összetevői szén és kőolaj.

Azért a szénre esett a választás, mert ebből az egyesült államoknak hatalmas készletei vannak, és kitermelése is olcsó.

A hír aktualitását az adja, hogy hétfőn egy C-17 Globemaster III típusó szállítógép először repült tisztán szintetikus üzemanyaggal.

Az USAF hatalmas pénzeket öl import üzemanyagokba.
A 2006-os költségvetési évben 5.7 milliárd(!!) dollárért fogyasztott majdnem 2.6 milliárd gallon(!!) repülő-üzemanyagot.

Az üzemanyagkiadások az USAF éves költségvetésének 81%-át teszik ki.

A mai olajáringadozások pedig rengeteg pénzbe kerülnek, személtetésképp:
minden 10 dolláros drágulás az olaj világpiaci árán 610 millió dollárjába kerül a légierőnek, ezt a pénzt pedig más fejlesztési programoktól vonják el, tehát nagy késéseket okoznak esetleges új gépek üzembe állításának.

Franciaországban és Angliában tartott tájékoztatóin Anderson azt mondta, hogy az USAF más légierőket is be szeretne venni a programba, ezzel felgyorsítva a kutatás-fejlesztést és az üzemanyag elterjedését.