A Kommerszant orosz napilap a napokban közölt egy hírt, melyben arról van szó, hogy az orosz légierőnél leírásra került egy tűzesetet szenvedett Tu-95MS stratégiai bombázó. A legénység szempontjából szerencsés kimentelű incidensre amúgy már elég régen, még február 26-án került sor – az akkori hivatalos sajtóanyag szerint az éppen felszálláshoz készülődő bombázón füstöt észleltek, amit azonban gyorsan megszüntettek, miután a legénység elhagyta a gépet.
Nos, a füstöt generáló tüzet a bombázóhoz érkező tűzoltók ugyan vélhetően valóban gyorsan eloltották, ám az addigra már alaposan megdolgozta a személyzet munkaállásait is.
A gép veszteséglistára kerülésén felüli extra irritáló tényező lehet az orosz illetékesek részére, hogy a pilótaképzés helyszíneként is funkcionáló Djagilevo légibázison kiégett Medve 2 hónappal a tűzeset előtt, 2012. december 28-án tért vissza aktív szolgálatba egy felújításról.
Az egyik forrás az energiaelosztó rendszer körüli problémákra vezeti vissza a tűzesetet, melyben a gép annyira károsodott, hogy nem tűnt gazdaságosnak a helyreállítása.
A Kommerszant cikke az oroszul (nálunk jobban) tudóknak:
http://www.kommersant.ru/doc/2162877
Valakit bizony csúnyán tökön fognak rúgni.
Bár gondolom ez mindenki számára egyértelmű.
Tcat nem 26-át (február) akartál írni? :)
Itt képek a Tu-95 topicbol:
http://www.militaryparitet.com/ttp/data/ic_ttp/5790/
De azt akartam, köszi :)
Nem egy glass-cockpit
Jaja analógok a műszerek és gondolom pont ugyanúgy füstölgött mint egy Dreamliner… :D
Furcs, a képek alapján nem hittem volna, hogy a gép javíthatatlan. Ennyi. Leírják a gépet? Nehogy már, hogy egy ekkora értékű gépet ne érje meg újjáépíteni, még ha fődarab cserével is jár. Vagy nincs meg hozzá a technológia?
molni, nem tudhatod, hogy milyen hőhatás érte a sárkányszerkezetet. A korábban hőkezelt alkatrészek, fődarabok újabb „hőkezelésen” estek át, ami miatt változtak az anyagtulajdonságok. És nem csak a megkormozódott alkotóelemek, hanem azok környéke is. Itt még a szárnybekötés vonalában is megégett a gép, a pilótafülke mögötti minimum 3 méteres darabot le kéne cserélni kompletten, de én még azután sem írnám alá a papírjait…
Itt sztem fogják az épen maradt, még felhasználható berendezéseket és felhasználják egy másik gép modernizációjánál.
Azt hiszem, van elég jó állapotú géptörzs a repterek szélén. Okosabb átpakolni a modernizélt részeket.