A múlt hétvégén számoltunk be arról, hogy egy turbinalapát-repedés miatt földhöz szegezték az összes F-35-öst. Jelentjük, a Pentagon újra engedélyezte a típus repüléseit.
A védelmi minisztérium március 1-jén engedélyezte az ötödik generációs típus repüléseit, így most már elhárult az akadály a tesz- és kiképzőrepülések elől. Egyedüli kivételek ezalól az Eglin támaszponton állomásozó F-35A-k, melyeknek egy karbantartói oktatás miatt március 5-ig várniuk kell a felszállással.
A Pentagonban azután bólintottak rá a Pratt&Whitney erőforrásokkal szerelt F-35-ösökre, hogy az összes gépen átvizsgálták a turbinalapátokat. A vizsgálat nem ért véget, az egyetlen érintett hajtómű már a PW-nél van és átfogó vizsgálatoknak vetik alá, hogy rájöjjenek, mi okozhatta a 0.6 hüvelyk (15.24 milliméter) hosszú repedést. Az érintett hajtómű eddig közel 700 üzemórát működött, ebből 409 a tényleges repült óra.
A képen biztos, hogy turbinalapát van? Ahhoz túl hosszú, szerintem kompresszor lapátokat látunk.
Ahol én még megtaláltam a képet ott is turbinalapátként említik:
http://www.defense-aerospace.com/articles-view/feature/5/142927/the-long-history-of-f_35-engine-problems.html#
ááá :)) ez miért van? némelyik link megjelenik , de van ami nem… Ha már majd a rendes fórumba kerülnek a kommentek akkor talán :S