Az újgenerációs amerikai szuperhordozó, a USS Gerald R. Ford (CVN-78) számos technológiai újdonság bevezetője lesz, melyek közül a legdrasztikusabb lépés a gőzkatapult leváltása lesz az elektromágneses indítóberendezéssel.
Az EMALS (Electromagnetic Aircraft Launch System) szárazföldi tesztjei évek óta folynak, 2010 decembere óta már több repülőgépet is a levegőbe segített, legutóbb újabb típus esett át az „elektromágneses keresztségen”, az EMALS a US Navy egyik legújabb típusát, a Northrop Grumman E-2D Advanced Hawkeye típusú légtérellenőrző repülőgépet lendítette a magasba.
A jeles eseményre szeptember 27-én került sor, melynek során a haditengerészet lakehursti kísérleti telepén felfestett, életnagyságú hajófedélzet alá installált elektromágneses katapult segítségével sikeres „hajófedélzeti” felszállást az E-2D pilótái.
A tesztek tovább folynak, minden típussal (F/A-18E/F Super Hornet, T-45 Goshawk, C-2A Grayhound és E-2C/D Hawkeye) 63-65 felszállást terveznek 2013 végéig, majd az adatok kiértékelése után meghozzák a döntést a valódi fedélzetre való telepítésről, majd a munkálatok elvégzése után tovább folytatják a tesztelést, ezúttal élethű környezetben. Ha minden a tervek szerint halad majd, a masinának 2015 folyamán meg kell kapnia a hajófedélzeti működéshez szükséges engedélyeket, hogy a USS Gerald R. Ford időben szolgálatba állhasson.
—–
Többet szeretnél tudni az elektromágneses katapultról? Kattints ide az EMALS ismertetőjéhez!
Poenos, hogy a filmen, a tesztek alatt is ugyanolyan szinekben van a ground crew, mint a CV-n.