Hamarosan, minden valószínűség szerint még az év vége előtt a levegőbe emelkedhet a Szuhoj T-50, avagy PAK-FA néven ismert orosz ötödik generációs típus második példánya.
„Az ötödik generációs orosz vadászbombázó második példánya még az év vége előtt megkezdheti a repülési teszteket.” – nyilatkozta tegnap a Szuhoj holding vezérigazgatója, Mihail Pogoszjan.
Az első prototípus szűzfelszállására még 2010. január végén került sor, azóta a gép 40 felszállást teljesített. Elmondása szerint a berepülési program gyorsasága felülmúlja a várakozásaikat.
Beszélt még az indiai féllel kötendő szerződésről, melynek előkészítése folyamatban van, várhatóan ennek ratifikálása is megtörténik év vége előtt. Mint ismeretes, India részt kíván venni a T-50 fejlesztésében, a Hindustan Aeronautics Ltd (HAL) és az orosz United Aircraft Corporation (UAC) között kötendő gyártási szerződés értelmében 250 darab FGFA készül majd Inda számára (helyi gyártással). Az együttműködésről több infó itt található.
Vajon a másodikon már alaposabban lesznek burkolva a hajtóművek? Valahol mintha olvastam volna ilyet, jelenleg azok eléggé kilógnak, szóval nem nagyon lepődnék meg, ha igaz lenne.
Szevasztok nem a témához kapcsolódik de szerintetek lessz valami ebből az Észak Korea Dél Koreát lövi dologból (sztem nem)
szvsz semmi. ÉK rég hozzászokott már, hogy bármit megtehet. Nekem már tele velük a hócipőm, de a tiltakozásokon felül semmi sem lesz – nincs aki hajlandó lenne megfizetni az árát a komoly válasznak.
Hamarosan lesz ennek saját hírblokkja.
Szerintem nem lesz. Vagy még villonganak és többen meghalnak, de északon nagyon is tisztában vannak vele, ha elkezdenéne tényleg pattogni, akkor elég jól kiporolnák őket.
Mindkét fél tudja, hogy mit nyerne és mit vesztene egy háborúval. Ilyen gorteszk patthelyzet nem tudom, hogy mikor volt a történelem folyamán. Kuba lassan már ledől. Kína sem ugyanaz már. Meddig fog még a komcsik mocska itt kísérteni köztünk…?
sztem se, pedig bizonyos szempontból lehet jobb lenne ÉK-t letudni gyorsan, amíg nincs ténylegesen bevethető nukleáris robbanófejük. Persze az áldozatok magasak lennének, de még így is alacsonyabbak, mintha észak mérné az első komoly csapást.
És mostanában az északiak kezdenek nagyon elszemtelenedni, ez már a második simán akár casus bellinek tekinthető akciójuk az idén.
A kedves vezetőt átadja a staféta botot, a kisebbik fia meg svájcban tanult. Én abban bízom, hogy ha övé lesz a vezetés, elkezd lassan közelíteni dél felé. Emiatt:
1.: 50 év múlva egy délhez hasonló rendszerrel egyesül korea
2.: 10 éven belül valami komolyabb háborús konfliktus lesz (ez a kevésbé hihető)
Állítólag már átadta a hatalmat és a kisfiú már neki is kezdett a neki nem tetsző egyének cseréjéhez…
Nem adta át, több mint egy év hosszú a procedúra. Most komoly propaganda folyik, hogy a nép megismerje az eddig külföldön élő, és totál ismeretlen új vezetőt.
Érdekes dolog ez a kommunizmus… nekem a kádár-féle gulyáskommunizmus az még ma is tökéletes lenne, persze kisebb módosítások azok kellenének de én tökéletesen meglennék elégedve vele ja és persze úgy hogy valami Kádár 2.0 lenne az ország vezetője. Az é.k.-ban lévő komcsikat én is a dunába lőném. Kubában érdekes módon a nép 100%-ban meg van elégedve a saját rendszerével. Kína az jó irányba halad , már csak a párt megszüntetése hiányzik a kapitalizmushoz.
Ebben az esetben örülök, hogy csak egy szavazatot adhatsz le… Nekem nem felelne meg. Én látom a makrogazdasági mutatókat, és az ember alaptulajdonsága miatt alkalmatlan arra, hogy egy gulyáskommunizmust gazdaságosan működtessen. Egyszer már kb csődbe ment az ország, qrvára nem kéne még egyszer. Kubában sem 100% a megelégedettség: naponta menekülnek az USA-ba emberek. Wofür? Na?
Ja, a lényeg: a legtöbb embernek szüksége van bizonyos versenyhelyzetekre ahhoz, hogy egyáltalán csináljon is valamit. Az nem elég, hogy valaki a hónap dolgozója lehet!
Kubában érdekes módon a nép 100%-ban meg van elégedve a saját rendszerével.
Nagyon nem, egy közeli ismerősöm töltött kint fél évet ott, komoly áruhiányok vannak Kubában is, szerencsére mondjuk nem élelmiszerből. Szintén nem a megelégedettségre utal, hogy az USÁba menekülők gyakorlatilag egy csónakkal is hajlandók nekimenni a tengernek, életüket jelentősen kockáztatva, csak hogy kijussanak onnan.
Érdekes dolog ez a kommunizmus… nekem a kádár-féle gulyáskommunizmus az még ma is tökéletes lenne,
Akkor te itt most nem kommentelgetnél, mert az áltagembernek számítógépe se lenne…
Kubában érdekes módon a nép 100%-ban meg van elégedve a saját rendszerével.
Igen. És a szovjet órák a leggyorsbbak és a szovjet törpék a legnagyobbak… Valaki hisz még a dzsinnekben? Ezek szerint a ’90-es évek óta mindenki áthajózott akiknek nem teszteet Kuba és azóta 0 elégedetlen van ott? Atyaisten…
Kína az jó irányba halad , már csak a párt megszüntetése hiányzik a kapitalizmushoz.
„Kína az jó irányba halad , már csak a párt megszüntetése hiányzik a kapitalizmushoz.”
Az,hogy mi a jó és mi a rossz az erősen szubjektív dolog pl egy Isten háta mögötti Kínai faluban élő néninek tök mind1,hogy vad kapitalizmus van vagy a legvörösebb kommunizmus.Ezzel nem azt akarom mondani,hogy a kommunizmus jó dolog,a mai demokráciáról pedig már leírtam a véleményem egy bizonyos „jelentéktelen” „hülye” szavainak formájában.
Tudod molni nem véletlenül írtam oda a kisebb változtatásokat.
„Akkor te itt most nem kommentelgetnél, mert az áltagembernek számítógépe se lenne…”
Egyéb hülyeség?
Tisztázzunk pár dolgot.
„Ebben az esetben örülök, hogy csak egy szavazatot adhatsz le… Nekem nem felelne meg. Én látom a makrogazdasági mutatókat, és az ember alaptulajdonsága miatt alkalmatlan arra, hogy egy gulyáskommunizmust gazdaságosan működtessen. Egyszer már kb csődbe ment az ország, qrvára nem kéne még egyszer.”
Ha nem látod már megint csődbe ment az ország és érdekes módon nem a kommunisták tehetnek róla…
Ja és molni mi lenne ha végre megértenéd hogy nem minden kommunista akar gulagot és elnyomást? Például Vietnámban kitünően bevált a reformkommunizmus. Biztosan valami csoda történt nem?
Azért lássuk be, hogy a demokratikus berendezkedés is csak pár országban életképes igazán. Értem ezalatt azt, hogy jól élnek az emberek, nyugalom, biztonság van. Ilyen pl: Austria,Németország, Hollandia, Kanada, és még talán tucat ország. De a szemünk előtt bizonyosodott be, hogy nem minden ember, néptípus olyan, vagy vált olyanná aki ebben élni tud. Lásd Irak… Ezenfelül annak is szemtanúi lehetünk, hogy a mi kis demokráciánkat, hogy győzi le Kina, vagy lassacskán Oroszország.
És nem hoztam fel Afrikát, vagy pl Szaudot. Bár utóbbi, gazdasági berendezkedése miatt, véleményem szerint a „nyugattal” együtt bukik majd…. A világegyetem mindig is a káosz volt az uralkodó állapot. Ez tökéletesen igaz az emberiségre is.
Hát úgy néz ki hogy vannak átfedések nani1980 és az én álláspontom között:) Ennek örülök:)
Egyéb hülyeség?
Kínában korlátozott a net. Fehéroroszoknál cenzúrázzák Kubában és Észak-Koreában az átlagembernek nincs.
Másegyéb….?
Ha nem látod már megint csődbe ment az ország és érdekes módon nem a kommunisták tehetnek róla…
Akik kik kishaver? Kiknek az utódai bohóckodtak itt 8 évig…?
Ja és molni mi lenne ha végre megértenéd hogy nem minden kommunista akar gulagot és elnyomást? Például Vietnámban kitünően bevált a reformkommunizmus. Biztosan valami csoda történt nem?
Nos, sikerült itthon, a SZU-ban, Kuábánan, Kínában, ÉK-ban, Vietnámban, Pol Pot-nál, de lényegében minden komcsi államnban létrezhozni munkatáorokat. Egyedül a léték votl eltérő. Ennyi. Az elv ugyanaz volt. Oda kültdek, ha nagyon nem tetszettél a rendszernek.
Nagyon kezd elegem lenni a gyökérségedből…
Kedves sulyid!
„Például Vietnámban kitünően bevált a reformkommunizmus”
A Vietnámi helyzetet nem ismerem részletesen, de a kínairól nap mint nap lehet hallani eseteket. A legutóbbi, hogy egy nő beidézett a fórumon egy gúnyosnak szánt mondatot. A következmény az lett, hogy bírósági tárgyalás nélkül 1 év munkatáborra ítélték.
Azok az emberek, akiknek megfelelne egy kínai típusú kommunizmus emberi jogok vélemény-vallás-gyülekezési jogok, stb. nélkül, vagy nem tudják miről beszélnek, vagy igen siralmasak, lemondanak emberi mivoltuk alapvető elemeiről.
Persze tudják ezt a kapitalizmusban is. Mármint hogy: ha „van cirkusz és kenyér”, akkor nem fognak lázadozni az emberek.
Üdv, mnb
„Ha nem látod már megint csődbe ment az ország és érdekes módon nem a kommunisták tehetnek róla…”
hát kik? Azok akik a csendes, és pihekönnyű rendszerváltásunk miatt hamarabb ellopták a nemzeti vagyont? Azt hiszem, hogy ezeket először elszámoltatnám.
Sajnos nálunk még hiányzik az a fajta politikus, akinek fontosabb az ország érdeke, és helyzete, mint az, hogy mennyit tud ellopni.
Egy ideig még ez lesz, ettől függetlenül, átlagosan nézve jobban élünk mint 30 éve. És ez, abból kiindulva, hogy mit loptak el emberek, egészen megdöbbentő. Nem az elmúlt 20 év sikere az ami most van, hanem nagyrészt a nyugati befektetőké, aki ezt nem veszi észre, az nyugodtan mehet kubába, biztos jól fogja magát érezni ott is.
És a szólás és egyéb szabadságjogokban egyet értek a fentebbiekkel. Én nem akarok félelemben élni. Ez talán az egyedüli ok amiért hajlandó lennék fegyvert fogni.
(megjegyzem, azt lexarnám, ha pl. bevonulnának a szlovákok – ha a szabadságom, és a jogaim megmaradnának!!!)
Kedves molni!
„Kiknek az utódai bohóckodtak itt 8 évig…”
Az aktuális EU zónás hírek szerint ez nem kommunista specialitás. Lásd Görögország, Írország, Izland.
Sokak szerint hamarosan mások is sorra kerülnek (Portugália, Spanyolország, sőt még Olaszországot is emlegetik.)
Ettől függetlenül teljesen egyetértünk, hogy a kommunista barak azért volt olyan vidám mert hitelből történt a „vidámítás”.
Kína viszont olyan kommunizmust mutat be, ahol éppenséggel gazdasági virágzás van, bár megjegyzem, hogy ez valójában egyáltalán nem kommunizmus, hanem „csak szimplán” diktatúra. Ugyanis a kommunizmusban a magántulajdont alá kell rendelni a köznek és hasonlók.
Üdv, mnb
Nem attól boldogok az emberek ha a neten lóghatnak! (aki attól az egy barom!!! ) Nem attól boldogok , ha elmehetnek szavazni , hogy ki a legkissebb rossz….Az átlag emberiség irányitott és manipulált! Molni: Tudod mit lehet a demokráciában megtenni? AMIT SZABAD!!!!
Teljesen mindegy milyen, hogy milyen az államformája egy országnak, ha a vezetői hűek az országhoz. És érte akarnak tenni! Én azt mondom, hogy lehet többet nyernénk egy olyan diktatúrával ahol a főnök az országért él, és pl havonta poligráfon ezt igazolja… Persze ez egy enyhe sarkítás volt!
Kérném, hogy a beszélgetésben kanyarodjunk vissza a PAK-FA-hoz.
“Kiknek az utódai bohóckodtak itt 8 évig…”
A volt MSZMPsek ott vannnak minden pártban a zsidesztől kezdve a szardéeszig mindegyikben.
Visszatérve a PAK-Fa-hoz kíváncsi leszek, hogy ez a végleges kialakítás esetleg a hajtómű változik e esetleg a légbeömlők áttervezésre kerülnek?
Nagy lehet az RCS-e a raptorhoz vagy a lightninghoz viszonyítva.
A Hajtóműbeömlök elméletileg egy elég szűk, szemközti légtérből növelik csak nagyon meg az RCS értéket. (Szerintem) Ha a beömlő végig elnyelő anyaggal van borítva, akkor csak a közvetlen visszaverődés lehet gond.
De el tudom képzelni, hogy kritikus bevetésekre be lehet szerelni a beömlőbe pár „hullámositott” „lemezt” ami viszonylag leárnyékolja.
A gép RCS értéke nagy valószínűséggel kisebb lesz a széria gépeknek mint a prototípusnak pl nem lesz rajta pitot cső valószínűleg fog kapni egy olyan bevonatot ami a Raptornak is van a festéken kívül stb.
A gépet nézegetve nem tulajdonítanak akkora jelentőséget az oroszok a lopakodásnak mint az amik és itt elsősorban nem a kompresszor lapátokra gondolok(a net tele van lehetséges megoldásokkal amikkel nem látszanak a lapátok)hanem pl alig alkalmaznak farkasfogazást az illesztéseknél,a kiegészítő légbeömlők/hűtőnyílások sincsennek elforgatva a gép hossztengelyéhez képest,a kabintető és a sárkány találkozása is hagyományosan van megoldva akárcsak a hajtómű és a és a sárkány esetében,márpedig ennek semmilyen technológiai akadálya nincs csupán elhatározás kérdése.
Mindenesetre hosszú idő óta ez az egyik olyan program, ami viszonylag zökkenőmentesen halad. (már ha hihetünk a bejelentésnek, nem csak odadobott megjegyzés)
Nekem továbbra is tetszik, de nem lesz egy Raptorkiller, az egészen biztos… Ugyanakkor komoly felzárkózó lépés lehet, egyfajta közeledés a legfejlettebb rendszerekhez…
…és hát persze a kérdés, hogy a fejlődő világ gazdaságai egy ilyen gépre alapozva akarnak-e komoly katonai fejlesztésekbe invesztálni….
Én valami olyat olvastam hogy tervek szintjén ha a T-50 (Pak-Fa) mondjuk = F-14 Tomcat, akkor az indiai FGFA pedig egyenlő lesz F-15, az elvárásokat tekintve. Nyilván itt csak a tágabban értelmezett koncepcióra értendő.
geza
Ez azért furcsa mert a PAK-FA alapból többfeladatúnak készül(ellentétben az F-14-el ami ugye csak vadásznak szántak és csak az utolsó széria kapott csapásmérő képességet)és ennek a többfeladatú PAK-FA-nak lesz az Indiai változata az FGFA.
Hm, érdekes hírt találtam:
http://www.jetfly.hu/rovatok/repules/katonai/tipusok/keszul_az_indiai_otodik_generacios_amca/
Nem értem ezt a linket ha indai pénzt fektet az orosz cuccba ennek mi értelme.
Engem csak az érdekel, hogy kap-e végre a gép egy rendes 21. századi kabintetőt, vagy ezzel az őskövülettel fog szálldosni tovább.
Az F-35-nek is ilyen őskövület jellegű teteje van a képeken.
Az AMCA méretben kisebb az alapból kétszemélyes FGFA-nál, azaz az MKI megfelelője. Számomra inkább az a kérdés, hogy az MMRCA-ban rendelt gépek után mikor lesz először valóban szükségük egy új közepes gépre?
Allesmor Obranna
Arra gondolsz,hogy nem 1 darabból készül mint az F-16-nak vagy a Raptornak(az F-35-nek sem 1 darabból van)?Általában azért nem preferálják a repülőgép gyártók ezt a megoldást mert nagyon nehéz egy hagyományos elrendezésű kabintetőhöz képest.
Ebben igazatok van, sőt még a Gripen dekkje is hasonló az F-35-öséhez, de műszakilag elegánsabb kivitelezés, mint ez a kívül merevített iszonyat, amit utoljára a MiG-23-asokon és a 25-ösökön láthattunk.
„mint ez a kívül merevített iszonyat, amit utoljára a MiG-23-asokon és a 25-ösökön láthattunk.”
Ezt,hogy érted?
Nézd meg azt a kabintető merevítést a gépen. Ilyet gyártani 2010-ben?!
Kilátást rontja, a katapultülés nem tudja áttörni, így a mentés kérdéses, ha a tető nem megy el stb stb…
ÖÖÖ eddig fel sem tűnt az a hosszanti merevítő…mit keres az ott???
Olyan érzésem van hogy India túl sokat akar akarna.
Reálisan az oroszoknál is SZu-34, Szu-35(37) T-50 ezek a gépeik lesznek.
Ebből csak a T-50 ből kinőtt vadász bombázó lesz 5.g.
Nekik ez elég.
Erre India két 5 g tipus plussz a Szu-27 család, + 120 db nyugati 4++ vas.
Ez 700-1000 gépes gép park lesz ami nagyon durva és nagyon sok pénz.
Az a kérdés hogy India akarja e használni ezeket a gépeket (arra amire valók) vagy sem ha igen akkor a fegyverkezése érthető ha nem akkor tényleg költséges.
Szerintem a PAK-FAT sokat lenézik nemtartják egyenrangúnak a Raptorral.
Én azért megvárnám amíg hadrendbe nem állítják sőt az első éles bevetéséig se nyilatkoznák rolla hogy jobb vagy rosszabb mert volt már a világtőrténelembe hogy valamit sztároltak és kudarcot vallott valamit lenéztek és tulteljesített (ezzel nemakarok semmire se célozni hogy mejik a jobb vagy a rosszabb csak hogy még egyik gép se bizonyitott igazán)
http://www.ausairpower.net/APA-NOTAM-300309-1.html
Szittya88 érdekes írás találtál.
Szerintem nyugodtan megállapítható hogy az orosz ipar a következő évekbe rohamosan fejlődni fog.
Ennek oka hogy Putyinék már szívesen látják a nyugati cégeket,valamint maguk is törekednek az fejlesztésekre.
Van pénzük így bizonyos technológiák alapjait is betudják szerezni ami nagy a lemaradásuk.
Az írást kedvelem, azonban brutálisan túlbecsüli az orosz radarokat, és alul az amerikaiakat, röhejes azt állítani, hogy az AESA-s APG-77 később látja meg a nagyobb RCS-jű PAK-FA-t, mint a PESA Irbis-E a kisebb RCS-jű Raptort. Arról nem is beszélve, hogy melyik radar mennyire észlelhető besugárzást generál…
Ráadásul a rakéták terén is hagy némi kívánnivalót maga után, hiszen az R-77 élesben eddig nem bizonyult annyira hatékonynak, mint az AMRAAM, hiába veri elvileg papíron. A PAK-FA hátulról nézett RCS-je is erősen optimista lévén a gép hátulról jelenleg nem sok különbséget mutat a Flanker szériákhoz képest.
Mindezek ellenére azért van némi igazságtartalma, és a végkövetkeztetés irányával is egyetértek, a mértékét azonban túlzásnak tartom.
A Raptornak mivel kisebb hátulról az RCS-je?A fúvócsöveket nem lehet árnyékolni!
Akkor miért tették ezt mégis az amerikaiak?
http://www.air-and-space.com/20051021%20Edwards/DSC_3760%20F-22A%20EMD%2091-4006%20412TW%20left%20rear%20take-off%20l.jpg
Erre gondolsz?
http://www.harcirepulo.hu/F-22/F-22_rear.jpg
De nem is tehetik meg mert ha elé raksz különböző terelő lemezeket(s alakúra meg szerintem lehetetlen megcsinálni a fúvócsövet):
1.
Szétégetné a gázsugár amit elé raksz.
2.
Akkora veszteséget okozna amivel nem hogy szupercirkálni de még hangsebességet átlépni sem tudnál.
Nem elé, köré. Ha megnézed így kisebb felület látszik belőle szemből, oldalról meg főleg kisebb lehet a visszaverődés, bár nyilván ezt nem tudom kísérletekkel igazolni.
Ácsi.
Megint a Raptorral akarjuk versenyeztetni szegény jószágot.
Szu nem volt egy elektronika terén ász más képen gondolkodtak.
Tökre mentek 1997 Putyin hatalomra kerüléséig az állam nem is tudta hogy neki van vagyona és bevételei bizarrul fogalmazva.
Ekkor lemaradást nem lehet semmisé tenni.
Ha az én képemet vesszük alapul akkor a lapátok felületének több mint fele látszik ami akkora reflexiót eredményez,hogy feleslegessé teszi a maradék kitakarása nyújtotta előnyt.Ugyan az a helyzet hátulról is mint szemből.Ha szemből egy kis része(nem több mint a fele csak kis része)látszik a lapátoknak akkor az már feleslegessé tesz minden RCS értéket csökkenten próbáló megoldást(a lapátok a radar szempontjából majdnem függőleges fém felületek)ezért mondják a PAK-FA-ra,hogy nem lopakodó.A gázsugár kitérítéséért felelős részt(gázsebesség fokozó???)azért csinálták szögletesre,hogy magának az alkatrésznek legyen kicsi a reflexiója nem pedig azért,hogy a turbina lapátokat árnyékolja.Egyébként sokak szerint ezért a kialakításért eszi a Raptor a hajtóművet ugyan is a hajtómű kőr keresztmetszetű míg a vektoráló elem négyzet alakú és ahol a kőr keresztmetszetet a négyzet alakúhoz illesztik ott óriási hő/nyomásnak van kitéve a hajtómű.
Konkrétabban F22nél ami vektorál annak is alacsony az RCSe míg ruszkiknál nem. Oldalról, felulrol alulrol számít. Tessék csak elképzelni 3Dben.
Erről a raptor eszi a hajtóművetről vmi linket kaphatnék. Ambasa nyögte be anno kértem tőle linket de azóta se kaptam….
Auspowernél nekem a kedvenceim mindig a grafikonok voltak. Már tán 2008 elött is huzogatták a vonalakat, hogy mennyire nagyobb a hatótávja egy Irbisnek az APG81el szemben. Ami meg elég nyilvánvaló pl AESA elvi előnyei arról meg elfeledkeztek. Bár a molni által copyzott flanker passzív rakétákkal mészárolja szijjel az F35ket is jó volt.
Szerintem a PAK-FAT sokat lenézik nemtartják egyenrangúnak a Raptorral.
Már a megfogalmazás sem pontos. Hiába van egy jó platformod, ha nincs hozzá normális fegyverzet. Ugye te sem gondolod komolyan, hogy a 20 éve alig változó R-77 összeméthető egy AIM-120D-vel? Ott kezdődik, hogy kinematikai hatótáv terén tök más dimenzió a kettő.
A tárolási probléákat már linkeltem töbször is. Az AMRAAM-ok 800-1200 órát kibírnak gépre téve. Ez nem papír adat. Ennyit bírtak ki eddig átlagban. Indiaiaknál a konténerben előírásszerűen tárolt rakéták nagyon komoly %-a át sem ment azokon a teszteken, hogy egyáltalán gépre rakják őket. Ezek után szerinted én milyen megbízhatóságot saccolok? Az R-77 élettartama papíton 50 óra vagy 30 felszállás asszem. Otthon meg van a link hozzá, majd berakom.
ezzel nemakarok semmire se célozni hogy mejik a jobb vagy a rosszabb csak hogy még egyik gép se bizonyitott igazán
Az F-22 egy már sikeres és bizonyított gép utódja, amit a Red Flag gyakorlatokon úgy valagon billentett, hogy a nem szerény egodriver pilóták is vakargatták a fejüket, hogy WTF…?! Ezzel most mit kezdjek…? A PAK-FA jelenleg a egy prortó, semmi több. Egy ígéret. Orosz szinten hatalmas előrlépésé, hiszen a ’70-es évek végén kifejlesztett Szu-27 és MiG-29 gépeket váltja.
Raptorral összemérni. Ugyan már. A Raptor protója 20 évvel ezelőtt repül és még kalapáltak rajta. A gép folyamatosan kap kisebb nagyobb fejlesztéseket.
Mitől is lenne egyenértűlű a PAK-FA? Mire az első PAK-FA rendszerbe áll addigra kb. 10-15 éves szolgálat lesz az F-22 mögött. Szeritned ez nem mutat valamit…? Ennyivel jár a világ többi légiereje előtt az USA és USAF. Igenám, de annyival is többet költenek. Nincs pénz, nincs képesség. Az oroszoknál soha nem volt elég. Ezért is omlott össze a SZU.
Szittya88 érdekes írás találtál.
Az Ausairpower oldal adatait és következtetéseit nem kell túl komolyan venni. Ez az az oldal, ahol Kopp Karcsi kihozta, hogy egy Szu-30/35 kiirt egy F-35 köteléket…
Némileg fenntartás nélkül benyel minden orosz markeingumát, megszorozza 2-vel és négyzetre is emeli őket. Az orosz fejlesztések 200%-osan valósulnak meg az ő fejében a nygatikak meg szinte sehogy.
Zord Gábor írta aaszem, hogy nem érti, hogy aki ennyire penge – elvben – tudmányosan, az hogyan írhat le ennyi marhaságot.
Az egész oldal arra épül, hogy „vegyünk F-22-őt”. Ok, de ha úgysem adják el…?
Fade
Biztos elkerülte az az apróság a figyelmedet,hogy arról beszélünk, mekkora hátulról a radar keresztmetszete.
Felülről semmivel nem kisebb az RCS-je mint egy hagyományosan kialakított fúvócsőnek.Miért is lenne,ha felülről nézed akkor az egy majdnem vízszintes fémlap…
A fúvócsöveket nem lehet árnyékolni!
Most tök jól elbeszéltetek egymás mögött. Egy IR árnyékolsáról, a másik meg RCS-ről beszél…
A hátulról való RCS nem túl lényeges, mert 1 Mach felett – inkább 1.4-1.6 tája – repülő távolodó célra minden rendszer kinematikai hatótávolsága elég vicces. Nem szempont. Akkor a Raptor már vagy menekül – elég nehéz ilyen helyzetet elképzelni – vagy simán megy haza.
Mondjuk ezt nem tisztáztuk :)
Áruld már el nekem,hogy csökkentették a gázsugár hőmérsékletét annyira annyira,hogy annak gyakorlati haszna is legyen és ne csak annyi,hogy mittom én nem 100 hanem csak 90km ről vesznek észre(a két szám nem valós csak a példa kedvéért és a nagyságrendek érzékeltetését szolgálja).Mert azt olvastam pár helyen,hogy annyi nagyságrenddel sikerült csökkenteni hátulról az IR képét mint amennyire szemből a radarképet és ezt valahogy nem tudom elhinni mert a turbina előtti hőmérséklet is nagyobb mint minden más hajtóműnek éppen ezért nem nagyon tudom elképzelni,hogy „hideg levegőt” fúj ki a hajtómű.
Mivel itt még mindig nem született meg a post:
http://katpol.blog.hu/2010/11/24/knn_kor_e_ai_orom
A gép IR keresztmetszete hátulról semmivel sem kisebb szerintem. Esetleg oldalró vagy szemből, bizonyos szögekől.
http://www.youtube.com/watch?v=58N6Plr17GU&feature=player_embedded
Néha meglepően vakító az IR kamera, néha viszont eléggé jónak tűnik.
csá molnibalage nemtudom hogy te mijen oldalt nyitottál meg de ez nem magyar oldal hanem ausztrál.
http://www.haborumuveszete.hu/rovatok/hirek/kina_ujra_erdeklodik_az_orosz_haditechnikai_eszkozok_irant/
Aki ezek után úgy gondolja,hogy ebben az évtizedben lesz Kínai 5.gen gép hátt….
csá molnibalage nemtudom hogy te mijen oldalt nyitottál meg de ez nem magyar oldal hanem ausztrál
Carlo Kopp = Kopp Karcsi.
Kettőt találhatsz, hogy miért így emlegetik itton. Egy időban, ha Google-be beírva a Carlo Kopp-ot az idiot szóval egészítette ki. Eh… :)
R-77 és társai nem még az SZU? öröksége.
Oroszokat jogosan a helyükön kell kezelni.
Ők éppen most állanak talpra az USA technikát jó darabig komolyan nem közelítik meg.
Oroszok törekvése hogy Nyugati kutatótokat egyetemi tanárokat csábítsanak a felső oktatásuk, ha sikerül meg hozza a gyümölcsét 20-30 éves távlatba.
Rájöttek mégse megy ez egyedül, azonban az oroszoknak talán egyre kevésbé éri meg nekik eladni.
„Ők éppen most állanak talpra az USA technikát jó darabig komolyan nem közelítik meg.”
Ez a mértékű lemaradás azokra az ágazatokra vonatkozik amelyek magas színvonalú elektronikát igényel(jellemzően repülés)de a többi haditechnikai ágazatban koránt sincs akkora lemaradás mint a repülés terén.
Én sem értem miért adnak el Kínánk olyan dolgot amiből még nincs jobb neki.Én azt a hozzáállást tartom ésszerűnek minden téren mint ami az S-400-al kapcsolatban tapasztalható(2017-ig nem kapnak addigra viszont az Oroszoknak kelsz jobb).
dudi
Ezek a hirek elsosorban orosz oldalakon jelennek meg es szorosan osszefuggenek Zuhai repulonapokkal. Ami biztosnak tunik, az a szallitogepes biznisz.
http://www.russiandefenseblog.org/?p=1682
Ami a su35-illeti, meg mindig arra fogadok, hogy nem vesznek beloluk.
Amit viszont erdekesebb hirnek tartok, az ez:
http://www.russiandefenseblog.org/?p=1707
A kinaiak 100 db R93 adtak le megrendelest. Ez a J17 gepekhez kell. Szoval ugytunik, hogy valami beindult a tipus korul.
Csak egy kis adalék a lopakodáshoz :D
http://envezettem.blog.hu/2010/11/23/a_lopakodo_uzemanyag
dudi
Nem tudom pontosan mi az allaspontod a S-400 kapcsolatban, de jo lenne ezt elolvasnod:
http://china-defense.blogspot.com/2009/05/first-photos-of-s-400-in-china.html
Én is hallottam már arról,hogy közös fejlesztés Kínával csak éppen semmi bizonyítékot nem találtam rá + ha közös lenne Kínával nekik is lenne nem csak az oroszoknak márpedig tudtommal Kína csak S-300V/PMU 1-2 és annak helyi változatával HQ-15/18 rendelkezik.Az exporttal kapcsolatban 2 félét mondanak:1. nem lesz exportálva amíg le nem szállították az Orosz Légierő számára megrendelt komplexumokat,2. 2009-től exportálható.
:)
http://img502.imageshack.us/img502/2035/128896748817048.jpg
http://img843.imageshack.us/img843/9762/126865519821144.jpg
http://img225.imageshack.us/img225/9704/127131443083659.jpg
Rengeteg kep van meg, csak abbol nem derul ki, hogy kinaban keszultek.
Anno én írtam, hogya Raptor állítólag eszi a hajtómáveit. Kerestem is bőszen a linkeket, átrágtam három-négy neten meglévő nyilvános számvevőszéki jelentést a raptor programról, de csak annyit találtam, hogy a 2010-2011-es költségvetési évre 25 db F-119PW100-as hajtómávet kap az USAF, ami elgondolkodtató. Erre írta korábban még valaki, hogy inkább most spájzolnak be, mit mikor már tényleg nem fogják a típust (az F-119-est) gyártani. Logikus meglátás, így Fade-nek egyelőre még várnia kell azokra a linkjeimre :)
Az IR keresztmetszet ezeknél az amúgy igen forró hajtómáveknél jobbára kétféle képpen árnyékolható. Az egyik, hogy a külső burkoló lamellákat kompozitból készítik, ahogy ezt a (többek közt lengyel) F-16C block 52-esek F100PW229-esein is láthatjuk, de jóval szembeötlőbb az F-35-ös F-135-ösének fúvócsövénél. Kompozitból van a Rafale M88-asának fúvócsöve is kívül.
A másik módszer az ejektoros megoldás, bypass levegőjének bevezetése, a forszázs után. Ilyenre utaló nyomok vannak az M88-asoknál és erősen sejthető az F-119-esnél és az F-135-ösnél is. A Raptor esetében külön gond, hogy forszázs nélkül is szupercirkálásnál iszonyat magas a turbina előtti hőfok, továbbá a gép körül képződő lökéshullám is megy a géppel, és itt észlelhető hőmérséklet differencia, ami a lökéshullám meglétéig állandóan jelen van a gép körül.
A fotókról az látszik, hogy a kabintetőt kicserélték. Az első foltos volt, és gittel volt berakva. Azóta eltünt a folt, és a sziloplaszt is.
http://www.aereo.jor.br/wp-content/uploads/2010/07/PAK-FA-T50-8.jpg
A kabintetőt kicserélhették, de a konstrukció maradt a régi. érdemes megnézni a két héttel ezelőtti airforce.ru-s cimlapképet.