|

Oroszország eladná a Szu-35-öst Kínának

A Kínai Népköztársaság Zhuhai városában megrendezett Airshow China 2010 sok érdekes dologra került sor. Nemrég számoltunk be róla, hogy a vásár keretében tovább növelték a kínai polgári cégek megrendelt orosz helikopter-állományát, most pedig katonai vonalon számolhatunk be egy érdekes hírről. Oroszország ugyanis hajlandó lenne rá, hogy eladja a Kínai Népi Felszabadító Hadsereg Légiereje számára egyik legmodernebb vadászbombázóját, a Szuhoj Szu-35-öst.

Az orosz állami fegyverexportőr, a Roszoboronexport kedden hozta nyilvánosságra azon információt, miszerint hajlandó lenne rá, hogy elkezdje a tárgyalásokat Kínával a Szu-35 esetleges eladásáról. A 4++ generációsnak titulált típus sorozatgyártása 2009 végén indult be, s egyelőre az Orosz Légierő által megrendelt 48 példány leszállítása élvez prioritást a Szuhoj számára, bár a hírek szerint hamarosan megkezdődhet Líbia 12-15 darabos megrendelés-állományának teljesítése is. A gyártó szerint Oroszország még 2010 vége előtt átveheti első sorozatgyártású Szu-35S repülőgépét.

„Készek vagyunk rá, hogy a Szu-35 eladása kapcsán akár egyes kínai partnercégekkel is együttműködjünk a siker érdekében.” – nyilatkozta Alexander Mikejev, a Roszoboronexport igazgatóhelyettese kedden az Airshow China 2010-en.

A másik fél részéről eddig nem nyilatkoztak az ügyről, bár sejthető, hogy a Kínai Népköztársaság nem fogja kihagyni az exportváltozat, a Szu-35K kínálta remek lehetőséget légierejének modernizálására. Sőt, a korábbi hasonló ügyletekből okulva biztosra vehető, hogy legrosszabb esetben is náluk végzik majd a gépek nagy részének összeszerelését.

Szuhoj Szu-35 Flanker-E | Forrás: RIAN ,

Kína eddig is jelentős számban alkalmazta a Szuhoj különféle vadászbombázóit. Az alapverziós Szu-27 Flanker SK és UBK változatait rendszeresítette elsőként, majd nem sokkal később Shenyang J-11 néven saját maga is gyártani kezdte a 4. generációs típust. Legutoljára a Szu-30MKK és MK2 Flanker-G kapott kínai felségjelzést, ez utóbbiakból nagyjából 100 áll szolgálatban az ázsiai országban. A „sima” Szu-27-ből körülbelül 69, a J-11-ből pedig 124 körüli mennyiség repül aktív állományban a rendelkezésre álló adatok és becslések szerint.

A Szu-35 Flanker-E rendszeresítése mindenképpen minőségi ugrást jelentene Kína számára, s egyben megoldódna a korai verziójú Szu-27-esek cseréje is. A két Szaturn 117S erőforrás által hajtott típus elektronikája és élettartama is magasan a jelenleg még mindig nagy számban alkalmazott 3. és korai 4. generációs kínai harci gépek fölött áll, s komoly fenyegetést jelent bármely mai légierő számára. Az biztos, hogy egy jelentősebb Szu-35 beszerzés igencsak megemelné a tajvani hadvezetés vérnyomását…

77 hozzászólás “Oroszország eladná a Szu-35-öst Kínának”

  1. Lehet, hogy lekoppintják, de ebben a gépben elsősorban az elektronika ami új. Azt meg sokkal bonyolultabb lekoppintani, mint egy lemezelési munkát. Aztán persze, ki tudja…

    Egyébként kérdés, hogy valóban kell-e a kínaiaknak, hiszen ők elindultak a J-11B útján, ami egy gyökeresen más fedélzeti rendszerekkel és fegyverrendszerrel felszerelt típus.

  2. Ezt azért már nem lenne anyira könnyű másolni. Lehet, hogy Szu-27 leszármazott, de 30 évvel későbbi. Kb. annyira hasolnít az ősre, mitn az F-15K, SE vagy SG az F-15A-ra. Talán még annyira sem. Új, erősen továbbfejlesztett hajtómű, nem mechanikus radar, sok kompozit. Stb.
    Erősen beszédes az, hogy a gép üresen kb. 1 tonnával (?) könnyeb, mint az ős. Ez igen szép eredmény szerintem.

    Az F-15K, SG és SE az E-ra alapul. Minden szépsége ellenére az F-15E viszonylag konzervatív gép. Kompozit alig van benne, a számítógépes tervezés „csak” azrt érte el, hogy annyivel kevesebb alkatrészből van nagyjából, mint az F-4E vs F-15A. (Olyan 40%-os csökkenés.)

  3. Allesmor Obranna

    Nem könnyebb, nehezebb, de sebaj.(Az eredeti terv az az volt, hogy könyebb lesz. Pl. ha oroszosan nézzük a valóságot, akkor könnyebb, mert azt mondjuk, hogy ez nem a Szu-27-es, hanem a Szu-27M (Szu-35/37)utódja, azoknál meg feltehetőleg könnyebb.)

    Teljesen más a gép repülés teljesítménye, nem csak kis sebeségeken, hanem a magasabb tartományokban is.

    http://www.youtube.com/watch?v=OfINfouJbTE

    Egy dolog amit itt láthatunk, de valószínűleg komolyabb terheléssel is jobban megy, mint a kisebb üres tömegű előd.

  4. Igazából szerintem ma már az a kérdés, hogy le akarják-e másolni.

    A kínai hadvezetés ma már nem vesz át bármit. Ez elmúlt tíz évben látszik, hogy jól körülhatárolt céljaik vannak, és azok irányába menetelnek. Már nem minden a hatvanas, hetvenes évekre jellemző sok. De a nyolcvanas, kilencvenes évekre jellemző, másoljuk bármit, hátha jól lesz is elmúlt már.

    Az elmúlt tizenöt évben a vadászrepülő hadosztályok állománya az egyharmadára csökkent. Nem vesznek át semmit, csak azért mert gyártják, a FC-1-es sem kellet nekik. A saját gyártmányú J-11B-k 2007-es szériája másfél évig a gyár udvarán állt, mert csak saját gyártmányú hajtóművel voltak hajlandók átvenni. A 2009-es szériát visszadobták, mert tűrésen felüli vibrációk léptek fel a szárnyakon. Nem vesznek át bármit.

    Ugyan ez van a másolással. Az alap J-11-es kitűnő alap számukra a fejlesztésre. Saját gyártású elektronikát és fegyverrendszereket építenek bele, amik elsősorban az Izraeli-Eu technikákra épít. Ebbe az orosz elektronika már komoly vadhajtás lenne. Már rég nem az R-27-re és az R-77-esre építenek.

    Ma már nem finanszírozzák, sem a dupla fejlesztést, sem a dupla hadrendbe állítást.

    Az megint más kérdés, hogy a gyári marketinges vágyait a bulvár repülő sajtó kész tényként repíti a világba. És mi már azt olvashatjuk, hogy tuti ez-vagy az lesz. Majd két hét múlva az előző ellentéttétjét olvashatjuk, mert konkurencia kerekedője említette meg a vágyait. Aztán két három év múlva azt is megtudhatjuk, hogy döntött az adott ország. Így a kínai légierővel kapcsolatban is rengeteg butaság kering.

  5. „A két Szaturn 117S erőforrás által hajtott típus elektronikája és élettartama is magasan a jelenleg még mindig nagy számban alkalmazott 3. és korai 4. generációs kínai harci gépek fölött áll, s komoly fenyegetést jelent bármely mai légierő számára. Az biztos, hogy egy jelentősebb Szu-35 beszerzés igencsak megemelné a tajvani hadvezetés vérnyomását…”

    Ez oké, csak visszatérnék régi vesszőparipámhoz: mi van a fegyverzet terén? Azért adjanak ki rá egy csomó pénzt, hogy a töxar R-77 egyik modifikációjával bohóckodjanak vele? Hiába jó, meg szép, meg gyors ez a gép, amíg nincs hozzá AMRAAM szintű rakétafegyverzet, addig kukás az egész, Béláim! Addig csak arra jó, hogy a 2 hajtóművel gyorsabban el tudnak menekülni a taiwani F-16 Falconok elől… :-))
    Amúgy, ha tényleg minőségi ugrást akarnának a kínaiak, akkor nem a 30 éves Flanker legújabb változatával foglalkoznának, hanem beszállnának a PAK-FA projectbe, főleg pénzzel, esetleg némi műszaki invencióval, ahogy az indiaiak is tették a Brahmos rakéta project esetében. Ha már nem kaphatnak nyugati eredetű cuccot, inkább ez lenne a fejlődés útja Kína számára…

  6. Amúgy, ha tényleg minőségi ugrást akarnának a kínaiak, akkor nem a 30 éves Flanker legújabb változatával foglalkoznának

    Nono, azért a 4++ gépek előtt alsó hangon 20 év áll még a mai állás szerint. Még mindig vesznek olyan gépeket, aminek eredet a ’80-as évekig nyúlik vissza, de még F-16 gépeknek is van piaca.

  7. Azért nem szállnak be a PAK-FA-ba, mert céljuk a saját ipari háttér (nemcsak gyártás, fejlesztés is) megteremtése. Persze ezt részben továbbra is másolással, de nem egy teljes rendszer lemásolása céljuk. Ezen már 10-15 éve túl vannak.

    A J-11-es fejlesztgetése csak réskitöltő, a saját J-20-as(?) megjelenéséig. Egyébként a J-11B-re nem lehet orosz légi harc rakétákat függeszteni, PL-12 és PL-9-eseket használ.

  8. Valamier olyan amerikai C130as erzesem van. Probaljunk eladni kinanak valamit amig meg lehet. Es ha netan raharapnak akkor majd egy ideig meg fuggeni is fognak tolunk.
    Galcom erveivel ertek eggyet es a legfontosabb dolgokat mar le is irta fennebb.

  9. jaja nekem is kicsit olyan érzésem van, hogy rájöttek: nem is olyan távoli jövőben úgyis saját magukat látják el fegyverrel, úgyhogy addig adjunk el nekik bármit (Oroszoknál a szinte legfejlettebb fegyvereiket), amíg van rá igényük és pénzt lehet kihúzni a zsebükből

  10. „Azért nem szállnak be a PAK-FA-ba, mert céljuk a saját ipari háttér (nemcsak gyártás, fejlesztés is) megteremtése.”

    Oké, de addig mi lesz? És ha az USA elad Tajvannak 2-3 ezrednyi F-35 Lightning-II. vadászgépet, akkor nagy bajba kerülnek a Szuhojokkal…
    A másik probléma, hogy önmagában a pénz, és az ambíciózus tervek még nem garancia a sikerre. Jó példa erre a jelenlegi kínai SSN és SSBN tengó flotta, amelyekről az óceán túlsó végén is hallani lehet, hogy éppen merrefelé csörömpölnek…

  11. Messze van még kína nagyon a szu-35 színvonalától, nekik ez az ajánlat kb. a jelenleg megszerezhető maximumot jelenti, hiszen nyugatról tuti nem kapnának hasonló színvonalú technikáról ajánlatot. Kicsit nekem meglepő is, hogy eladnák nekik ezt a gépet, gondolom jó jönne egy kis pluszpénz a pakfa fejlesztéshez.

  12. Hm, csak arra leszek kíváncsi, mikorra kaphatják meg ezeket a gépeket, ha egy tisztesebb mennyiséget rendelnek… Hiszen az oroszok a saját megrendeléseiket se tudják gyorsan teljesíteni. Mire ebből Kínának megépítenek egy tisztes mennyiséget, biza eltelik majd pár év…

    Gyanítom az orosz légierő még kevesli a saját részre történő gyártást is…

  13. „Hiszen az oroszok a saját megrendeléseiket se tudják gyorsan teljesíteni.”

    A cikk alapján 2015 előtt is le tudnák szállítani a 48 gépet hisz az Orosz Légierő megrendelésével párhuzamosan gyártanak Líbiának is ezért nem hiszem,hogy a gyártási kapacitás az oka a lassú ütemű gyártásnak.

  14. Ez így van, kicsi az esély, hogy bárki megtámadná Kínát. Egyre inkább tőle függnek a többiek, így ő diktál. Az elkövetkező kb tíz évben ő dönt. Csak akkor lesz háború, ha ő akarja. Márpedig úgy néz ki, hogy még nem akarja. De miért is akarná jelenleg. Sem a hadiipara nincs felkészülve rá, sem az egyéb bevételeinek nem tenne jót, hiszen maximálisan az exporttól függ.

    A tajvani rémisztgetést (meg ha kicsit utánanéztek) el lehet felejteni. Három éve a Kína barát ellenzék jutott hatalomra, így egyre több az esély a békés összeolvadásra.

    Nem véletlenül nem szállít Tajvannak az USA. Bár persze más indoka is van rá.

  15. A cikk alapján 2015 előtt is le tudnák szállítani a 48 gépet hisz az Orosz Légierő megrendelésével párhuzamosan gyártanak Líbiának is ezért nem hiszem,hogy a gyártási kapacitás az oka a lassú ütemű gyártásnak.

    3-4 év alatt 48 gép neked gyors?
    (Az F-15A gyártási üteme anno havi 12 vagy 14 gép volt.)

  16. Három éve a Kína barát ellenzék jutott hatalomra, így egyre több az esély a békés összeolvadásra.

    Max. akkor, ha „egy ország két politika” felállás lesz. Alig várom, mikor a sok Kína fannak belengetik a szólásszabadság eltörlését és a korlátozott net hozzáférést, stb.

    Lehet, hogy kinyílna a szemük…

  17. „Még levedlett Block 30/32 gépeket sem adnak el.”

    Talán _most_ nem, de mi vagy te, Nostradamus? Obamának még van hátra 2 éve, aztán valószínűleg lapát! Legalábbis a közvélemény-kutatások szerint nincs sok esélye az újraválasztásra. Márpedig, ha jönnek újra a republikánusok, pl. a kőkemény Mrs. Sarah Palin személyében, akkor könnyen lehetséges, hogy kissé befenyítik Kínát 1-2 komolyabb Tajvani fegyverszállítással…

  18. Én nem a jövöről írtam. A múltról és jelenről.

    Bush alatt töbször kértek vételt, akkor is mindig elutasították. Ergo miért is lenne garancia, ha 2 év múlva jön egy republikánus kormány…?

    Lehet, hogy Palin kemény, de egy ennyire buta libára én nem bíznék semmit. Attól, mert valaki 40 felett is jól néz ki, attól nem lesz még esze. Hála istennek az elnököknek megvan a normálisabb (?) – ha van ilyen – tanácsadói átlal formált vélemyénye.

  19. Sarah Palin negyven felett is jól néz ki, ezzel az előző három amerikai elnököt mind lekörözte kvalitásokban, hiszen szellemi képességekben nem lenne hátrányban közvetlen elődei mögött akik mellett olyan nyomós érvek szóltak, hogy: nemalgore, néger, stb.

  20. Lehet, hogy George Pataki lesz, még nem döntötte el, hogy indul-e a jelölt állításon, de nem lenne rossz, mert szimpatikus arc, a republikánusok meg mindig keménykedőbbek, ami nem is baj, mert nagyon elpofátlanodtak a kínaiak, főleg gazdaságilag, hogy alacsonyan tartják a jüan árfolymát(ezzel Európát is károsítják folyamatosan, csak az EU megszólalni sem mer természetesen, megint az USA-nak kell a mi érdekeinket megvédeni….), célszerű lenne a nyersanyagforrásaik korlátozásával válaszolni(Irán megszórása, Afrikában egy kis rendcsinálás stb.).

    Egyébként nekem az jutott az eszembe a hírről, hogy na ez a technika se válthatta be túlzottan az előzetes reményeket és mindent a PAK-FA-ra tesznek fel, nyilván kell a fejlesztéshez is a pénz, majd meglátjuk az milyen lesz….

  21. Oroszok húzassa nem hülyeség. A Kínai Szu-35 majd butábbak lesznek mint orosz társaik.

    De az gyártási bevételekből az orosz elektronikai és kompozit ipar kapacitás növelő pénzekhez jút.

    Ezek a gépek Indiát is gondolkodóba ejtik.

  22. Allesmor Obranna

    „Egyébként nekem az jutott az eszembe a hírről, hogy na ez a technika se válthatta be túlzottan az előzetes reményeket és mindent a PAK-FA-ra tesznek fel, nyilván kell a fejlesztéshez is a pénz, majd meglátjuk az milyen lesz….”

    Eredeti elképzelés szerint a PAK-FA elé/mellé készül ez a gép. Szó sincs még arról, hogy beváltotta-e vagy sem a hozzá fűzött reményeket. Sok szolgálatban álló gépből fogy vészesen az idő az oroszoknál, egyszerűen szükség van az új gyártásúakra. Távlati tervek közt szerepel, hogy a MiG-29-esnek végleg búcsút intenek, mint ahogyan a továbbéltetésre már nem alkalmas egyéb modernizált, vagy már nem modernizált Szu-27-esnek is, a kettő feladatkörét venné át és bővítené ki az a gép. A specializált egyéb feladatokra meg ott lesz a Szu-34-es és a Szu-35Sz. Hosszabb távon az oroszok is túlnyomó részt a PAK-FA gépekben látják a jövőt. De átmenetre és olcsóbb megoldásokra addig is, vagy azután is szükség lesz.

  23. Az idősebb Bush legjelentősebb tette az volt, hogy eladta kelet-európát a szovjet bábállamok vezetőinek a szovjet kivonulásért cserébe. Igazán kösz. Clinton egy debil volt, aki elnöksége során csak kárt okozott, elmulasztotta a hazáját világcsendőrré tenni ami hosszú távra garantálta volna az egypólusú világrendet, amikor meg beavatkozott koszos maffiózóknak ajándékozott saját országot a Balkánon, mit mondja lenyűgöző. Az ifjabb Bush volt még a legjobb képességű, legalább voltak ambíciói, igaz tehetség nélkül. A valláskárosult Palin nem rosszabb náluk. Most komolyan, ha te egy két emberöltős hidegháború után az egyedül talponmaradt szuperhatalom vezetője lennél, akkor az új világrendet a nemzetek önkéntes együttműködésére alapoznád épeszű lényként úgy, hogy közben a világ összes hatalma kész elfogadni hazádat vezető hatalomnak! Vagy komolyan gondolnád, hogy egy Irakot csak fel kell szabadítani a csúnya zsarnok uralma alól és ott is demokrácia lesz mint Németországban és akkor arról nem is szóltunk, hogy az adók emelése és a bevételek átcsoportosítása a gettólakók egészségügyi ellátására nem a világválságból kivezető tuti recept, szal az újjászületettek elképzelése arról, hogy Amerikát fel kell készíteni az Armageddonra, aminek csúcspontja a megiddói lankákon megvívott szuper tankcsata lesz legalább kárt nem fog okozni, hiszen egy erős hadseregből még sose lett baj.

    Térjünk inkább vissza ahhoz, hogy miért nem fogják tudni lemásolni a kínaiak a legújabb Flanker modellt!

  24. Mindenesetre két észrevétel:
    1 A barackos elnök nem kiszámítható. Szerintem nagy bravúrt kellene nemi felmutatni a győzelemhez. De valószínűleg az élet megoldja, mert az utolsó távol-keleti útján tett csencselése meg a g20 csúcson tett erőlködése meg nevetséges volt. Látszik az USA egyenesen megy a csődbe.Ez kb jövőre esedékes. És ilyenkor minden mindegy alapon háborús eredménye is lehet. A németek már veszik a lapot, és talán sokan mások is csak mi nem.
    2 Az a véleményem hogy az oroszok megbízhatatlanok. Nem hiszem hogy egyenlő technikát adnának Kínának és indáinak, mert akkor ki a szövetségese. A másik hogy kínai ipar is fejlődött. És nem biztos hogy a sajátjuk ellenében mást preferálnának.

  25. „Ez oké, csak visszatérnék régi vesszőparipámhoz: mi van a fegyverzet terén? Azért adjanak ki rá egy csomó pénzt, hogy a töxar R-77 egyik modifikációjával bohóckodjanak vele? Hiába jó, meg szép, meg gyors ez a gép, amíg nincs hozzá AMRAAM szintű rakétafegyverzet, addig kukás az egész, Béláim!” ezt azért nem mondanám a kínai gépeken már rég nem alkalmazzák az R-77et hanem a PL-12 est ami az AIM-120B-vel egyenértékü.

    „Az ifjabb Bush volt még a legjobb képességű, legalább voltak ambíciói, igaz tehetség nélkül.” ez komoly? na az volt egy igazi gyengeelmélyü debil! 82-es IQ-val! Az amcsi nagyvállalatok és pénzintézetek vezetői rángatták dróton!

    Ha kínával megegyeznek nem hinném, hogy nem mennének bele egy kínai összeszerelő üzem létrehozásába. A SzU-27 tel is az volt, hogy az első 60 darabot orosz alkatrészekből rakták össze kínában.
    Ja kínában is halad a J-14-es már a második prototipus is elkészült!

  26. „…a kínai gépeken már rég nem alkalmazzák az R-77et hanem a PL-12 est ami az AIM-120B-vel egyenértékü.”

    Ki mondta neked, hogy egyenértékű az AMRAAM-al? Csak nem egy feltűnően húzott szemű zokniárus-marketinges a „4 Tigris” piacon? :-))

  27. Obama több pénzt pumpált azokba a pénzintézetekbe bankmentés címszóval, mint amit a háborús konjunktúra összesen hozott a nagyvállalatoknak snakeye, ugyanakkor azt a PL12-t inkább AMROAM-nak, vagy AMRRAM-nak tekinthetjük a REOBAK és az ADIOS mintájára, mint valódi vetélytársnak. Ugyan mit raktak volna bele mást, mint a szovjet eredetű technika gyenge másolatát, ahogy hasonlót már elkövettek a repülőgépiparukban is párszor, amikor öreg szovjet masinákat dizájnoltak át és futtattak még évtizedekig.

  28. Az orosz barátaink nem azért nyivákolnak folyton,hogy Kína lemásol ,mindent és nem Kína az oroszok egyik legnagyobb riválisa?akkor miért adják nekik el ezt a jó gépet? Olyan,mintha a gyilkosomnak én adnám oda a kést mondván,hogy „itt van ezzel vágd el a torkom”

  29. Szerintem a nagy kérdés az, hogy mennyivel lehet rosszabb a kínai KJ-2000/J-11B/PL-12 kombináció a su35 nél, hogy megérje sutba vágni a hazai (önálló) gyártást az importért, ami valamilyen szinten kiszolgáltatottságot jelent?
    Egyáltalán rosszabb?
    A J-14-re én is nagyon kíváncsi vagyok. Amit eddig láttam azok mind fantáziarajzok.

  30. @Snakeye

    Súlyos vakságban szendvedhetsz, ha nem tűnik fel, hogy ezek F-22 PS képek. A betonon állós festetlen képen pár szín lecseréltek. Miliméterre ugyanott vannak bizonyos dolgok a két fotó.

    Az is igan „valószínű”, hogy miliméterre azonos egy kínai gép egy F-22. A Buran és Space Shuttle sem azonos, ahogy egy Tu-160 és B-1 sem. Az PAK-FA sem 1:1 másolat, stb.

    Ha jobban belegondolok, nem csak vakságban szenvedsz…

  31. Ok! lehet a kép nem igazi, de miért olyan nehéz elhinni, hogy gőzerővel dolgoznak a J-14esen? Nem egy olyan szabad ország azért kína, hogy a prototípust csak úgy mutogassák a nemzetközi sajtónak.

    „Ha jobban belegondolok, nem csak vakságban szenvedsz…” – Molni adjak ötleteket kit sértegess? Ha jól emlékszem Én nem sértegettelek! Maradjunk ennyiben. Az, hogy cikkeket ollózol össze nemjelenti azt, hogy érted is hogy műkszik egy hadsereg. Majd, ha leszolgáltál minimum annyit mint én akkor beszólogathatsz addig nekem csak klaviatúra vírtuóz vagy!

  32. Én nem sértegettelek?

    Hol sértegettelek? Ezzel arra utalok, hogy mident benyelsz, ami a neten van. Mutattak két képtet és szó nélkül benyelted. Nem igaz, hogy beveszel ilyen totál kamu képeket. Ezek után miért is kellene elhinnem, hogy te pl. „érted is hogy műkszik egy hadsereg”…? [fejvakarás] Vagy bármit? A minimális józan ítélőképesség is hiányzik.

    Mellesleg technikai szempontból mitől is relváns, az amit írsz? Egyáltalán mit jelent az, hogy „mitől működik a hadsereg”? Mert ennek van financiális, személyzeti poltikai és technikai vonzata is. Regéld gyorsan, hogy melyiban vagy szakember és miért számít.

    Azért, mert te pl. bokorugró voltál, akkor mitől vágnád jobban a természettudományos és elméleti részét? Miért is releván, hogy nem vagyok tisztában mindenféle vezetési struktúrával? Ettől az ócska gép még ócska marad…

    Az, hogy cikkeket ollózol össze

    Ennél azért picit többet tettem.

    Majd, ha leszolgáltál minimum annyit mint én akkor beszólogathatsz addig nekem csak klaviatúra vírtuóz vagy!

    Ez most kinek nagyobb a fasza című verseny? Majd, ha annyi természettudományos és műszaki ismereted van mint nekem vagy azoktól akiktől tanultam, addig nekem te mi is legyél, ha nem az általd említett kategória?

    Tököm teli van azzal, hogy egyesek szeritn csak az érthet a haditechnikához, aki volt bokorugró / harckocsizó /stb. Mi az összefüggés? Nem sok…

  33. Hmmm…
    Ha a Ws-10a ra gondolsz az nem AL-31 masolat. Hogy mi vele a szitu azt nehez megmondani, azt bizti, hogy a kozelmultig nem jelent meg sok pozitiv dolog vele kapcsolatban. Viszont, 2009 ev vege ota egyre tobbszor szerepel repulogepes fenykepeken…
    De hogy visszaterjunk az eredeti kerdeshez su35 vs J11. Nem bizti, hogy megeri leallitanod eg sajat fejlesztest, elveszitve ezzel a hazai gyartas elonyeit egy kulfoldiert, ami nem biztos, hogy nagysagrendekkel jobb.

  34. Szerintem nem lehet nagysagrendekkel jobb, inkabb tobb a hasonlosag, mint a kulonbseg.
    Az AL-31 nem masoltak. Vettek belole mittomenmennyit es azt epitettek a gepekbe. A WS-10A alapja a WS6 volt es meg ranezesre is felfedezhetoek kulonbsegek ugy, hogy meg tudod allapitani egy repulorol, hogy milyen hajtomuvel repul.

  35. Én úgy tudom azért vettek rengeteg orosz hajtóművet mert amiket maguknak koppintottak reménytelenül szarok voltak.

    „Szerintem nem lehet nagysagrendekkel jobb, inkabb tobb a hasonlosag, mint a kulonbseg.”

    Ha ezt a SZU-35BM-re érted akkor nincs igazad mer fedélzeti elektronikában,felhasznált anyagokban és hajtóműbe jobb az orosz gép arról nem is beszélve,hogy a sárkány kialakítása is jobb.

  36. Messze nem jutottak odáig, hogy hajtóművet másoljanak. Asszem 2004 környékén lett valami a WS10ből amit mind a mai napig reszelgetnek inkább kevesebb, mint több sikerrel. Bár valami minntha azon a téren is változna.
    Amit a két gépről tudunk az szerintem közelít a 0-hoz. De vedd figyelembe az idei év kínai termését a J-11B-n kívül. Megjelent még +ba a J-15 (hajófedélzeti változat) és J-11BS kétűléses (su30 „megfelelő”) változat, amit szinte kizárólag WS10A látni. Kétségeim vannak, hogy mindezt sutbavágnák a su35 ért.

  37. Csak abban az esetben mondanának le az eddigi gépekről,ha gyártatnák a Szu-35BM-et más esetben szerintem nem.Max vennének 1 századot és amit lehet megpróbálnák lemásolni.
    Hajófedélzeti J akármi :) mindenki el van ájulva tőle,hogy micsoda nagy dolog már ilyenük is van,csak azt felejti el,hogy minimális a különbség a hajófedélzeti és a szárazföldi J-10 között(főként struktúrális eltérések vannak + kacsa vezérsík)

  38. Kínai hajtóművekről:
    WS-10 (kínai F110) = WS-6 + CFM56core + orosz tech & HR, fejlesztés alatt egy 150KN körüli változat (WS-10G)
    WS-13 (kínai RD-93) = FC-1be mennek, alapjaiban RD-33, állítólag megvették a gyártási jogokat az RD-33 nagynyomású magjára, de elég zavaros az ügy. Tervben van egy 100KN változat
    WS-15 : J-XX-be tervezik, jelenleg fejlesztés alatt, 150KN+ kategória, oroszok szerint a terv 180KN TWR:10

    A su35nek a kompozitok használata mellett van még egy előnye a korábbi su27 és ivadékaihoz képest. Az új energia ellátó rendszer, amely képes nagyobb teljesítményű radarok kiszolgálására, csak ehhez jobb hajtóművekre is szükség van.