|

A szintetikus üzemanyagok

Mára gyakorlatilag közhely, hogy az ásványkincsek fogynak a bolygóról. A takarékosság egyre inkább szorongatja a haderőket, főleg anyagi megfontolásokból. Márpedig az egyre modernebb gépeket azért tervezik, hogy repüljenek is velük, ennek idejét pedig a jövőben sem szeretnék csökkenteni.

|

Év végi összefoglaló – 2009

Nos, kedves Olvasók, eltelt ez az év is. 2009 nem tartozott a legeseménytelenebb esztendők közé, haditechnikai téren sem. Szerény kis oldalunk hírei között is előfordultak olyanok, melyek méltóak arra, hogy felidézzük őket. Ez már csak azért is fontos, hogy maximálisan felkészültek lehessünk 2010 várható eseményeire. A következő néhány oldalon megpróbáljuk felsorolni azokat a híreket, melyek […]

|

Airbus repülőgépek katonai alkalmazása

Manapság már nem számít rendkívülinek az európai repülőgépgyártó különböző típusainak katonai alkalmazása. A cég gépei először, mint VIP szállítógépek jelentek meg, ma már, mint légi benzinkutak is üzemelnek és újabb nagy csata előtt állnak az USAF tankertenderének elnyerésére.

|

K1

A K1 Dél-Korea által rendszeresített alapharckocsi, melyet a General Dynamics tervezett, így talán nem meglepő, hogy a tank az amerikai M1 Abrams alapharckocsi prototípusán alapul!
A külföldi terveztetés ellenére a harckocsit már Dél-Koreában (licenc alapján), a Hyundai Precision gyártja.

|

SM-65 Atlas

Az SM-65 Atlas, az 50-es évek végén, a Consolidated Vultee Aircraft Corporation (Convair) által fejlesztett (hordozó)rakéta volt.
Az Atlas, melynek első tesztelésére 1957-ben került sor, az Amerikai Egyesült Államok első interkontinentális rakétája lett.

|

F-101 Voodoo

A 40-es évek végén és 50-es évek elején az amerikai légierő Hadászati Légi Parancsnoksága (SAC) egy nagy hatótávolságú kísérő vadászt szeretett volna bombázógépei mellé. Ekkor a régi dugattyús gépek (P-51, P-82) kezdtek kiöregedni, míg a korszerűbb sugárhajtású gépeknek vagy a fegyverzete volt gyenge a feladatra (F-84) vagy a hatótávolságával nem voltak megelégedve (F-86). A pályázaton […]

|

A hiperszonikus repülőgépek és szívük – a Scramjet

Mára a gázturbinás sugárhajtóművek kezdik elérni (jelenlegi formájukban) lehetőségeik határait, így a leváltásukra irányuló kutatások évről-évre nyernek mind jelentősebb teret. Habár több elképzelés is létezik a továbblépésre szolgáló hajtóművek működési elvét illetően, most az egyik legígéretesebb és egyben legmegvalósíthatóbb verzióval, a Scarmjet-tel foglalkoznék

|

Aermacchi M-346 Master

Az olasz Aermacchi cég majd 100 éves története során főleg a kiképző-gyakorló repülőgépek terén alkotott maradandót. A hidegháború éveiben az SF-260 légcsavaros, valamint az MB-326 és MB-339-es sugárhajtású típusokkal értek el komolyabb exportsikereket. A gyár jelenleg is számos katonai programban beszállító

|

Technik Museum Speyer

Az áthaladó gépeket fotózva (contrailspotting) néha „horogra akad” egy-egy Boeing 747 Jumbo Jet, ami főleg méretei miatt még így, néhány kilóméteres magasságból is lenyűgöző látvány. Ilyenkor mindig kicsit irigykedve gondolok azokra, akik pont akkor a Jombóval száguldonak céljuk felé és képzeletben én is beülök közéjük a Jumbó egyik ülésére. A vágyam bizonyos értelemben teljesült a […]