Az esetre, melyben két gárdista Sólyom és Atlantic Southeast Airlines Flight Clevelandből Atlantába tartó Bombardier CRJ700-as regionális gépe (Flight 5202) volt érintett még április 8-án, csütörtökön került sor.
A Delta Air Lines-nak a Delta Connections program égisze alatt gépeket biztosító Atlantic Southeast Airlines nyilatkozata alapján gépük pilótái 10:00 környékén észlelték a közelükben felbukkanó F-16 géppárt – melyeket nehéz is lett volna nem észrevenni, hiszen a pilótafülkében a műszerek is jelezték a kissé túlságosan is közeli találkozást.

CRJ700-as a Delta Connections színeiben. A program legnagyobb résztvevője a 158 gépes flottával (CRJ200, 700, 900) rendelkező Atlantic Southeast Airlines. ,
Az Ohio Légi Nemzeti Gárda gyakorlási célzattal levegőbe emelt géppárja nem léphette volna át a maximálisan 29 000 láb magasságot, azonban az adatok alapján a két gép 30 000 láb magasban tartózkodott – áll Szövetségi Légügyi Hivatal részéről nyilatkozó illetékes nyilatkozatában.
A repülési terveknek megfelelően 30 000 láb magasan haladó polgári gép pilótái nem tudták megmondani mennyire is kerültek közel a vadászgépek, így a légi irányítás utasításainak megfelelően elővigyázatosságból 36 000 láb magasra emelték gépüket, majd a hátralévő út eseménytelen telte után letették azt az atlantai betonra.
A tilosba tévedt F-16C géppár a Toledo Express repülőtér elkülönített részén állomásozó 180. Vadászezred állományába tartozik és a szóvivőjük nyilatkozata szerint normál kiképzési feladatot repültek. „Úgy tűnik a megengedett magasság felett tartózkodtak, de egyelőre nem tudjuk mennyivel is” – tette hozzá a pénteken kiadott nyilatkozatban a szóvivő.