Tovább repülnek a MiG-29-esek

Tavaly ősszel írtunk róla, hogy Malajzia megválik MiG-29N „Fulcrum” típusú vadászrepülőgépeitől, a légtér további védelmét és a többi feladatot az F/A-18D Hornetek és a Szu-30MKM Flankerek, valamint egy új típus példányai biztosítják majd. Nos, kissé módosult a terv.

A korábbi terv az volt, hogy a magas üzemeltetési költségek miatt 2010 végével befejeződik egy fejezet a maláj Fulcrumok életében és a Harmadik Világban folytatják pályafutásukat egy(vagy több) ország légiflottájában.

Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi, a maláj védelmi miniszter azonban a napokban másként nyilatkozott:
„A jelenlegi gazdasági helyzetben úgy döntöttünk, hogy a 16 darab MiG-29-esből 10 darabot továbbra is üzemben tartunk a szükséges javítások és modernizáció után. A szükséges javításokat és a hajtóművek felújítását az Aerospace System Technology vállalat szakértőivel végeztetjük majd, hogy a gépek repültetése továbbra is biztonságos legyen. Kezdetben ugyan az volt a terv, hogy kivonjuk őket és értékesítésre kerülnek a Harmadik Világ országaiban, azonban a jelenlegi pénzügyi helyzetünkben nem tehetjük meg új típus rendszeresítését. Talán 5 év múlva, amikor a világgazdaság már a talpraállás jeleit mutatja, véghezvihetjük a tervünket.”

Elárulta azt is, hogy az 1993-ban vásárolt, 1995 áprilisában hadrendbe állított Fulcrumok közül a „felesleges” fél tucatnyi mennyiség már nem repül.

A Fulcrumok beszerzése idején az orosz fél még nem számolta bele a gépek árába az üzemeltetés ideje alatti alkatrészek és munkák kiadásait ezért történhetett meg az, hogy az orosz gépek ára körülbelül harmada volt nyugati kollégáikhoz viszonyítva. A cserealkatrészek beszerzését az orosz partner megbízhatatlansága mellett tovább nehezítette az a tény is, hogy azok mintegy 20 civil vállalkozás kezén mentek keresztül mire a hadsereghez eljutottak, és ez a folyamat a beszerzési idő meghosszabbodása mellett, még az alkatrészek árának növekedését is maga után vonta.
Ezt fejeli még meg az évi 76 millió dollár karbantartási, javítási és modernizációs költség.

Mindezen összegek ellenére tehát szolgálatban marad 10 példány, tehát a közeljövőben nem lesz új, maláj felségjelű vadászbombázó.

Folytasd a fórumban

Hasonló hírek

MAKSZ 2019

MAKSZ 2019

HTKA Hírhalom 2019. 40. hét

HTKA Hírhalom 2019. 40. hét

HTKA Hírhalom 2019. 15. hét

HTKA Hírhalom 2019. 15. hét

HTKA Hírhalom 2019. 13. hét

HTKA Hírhalom 2019. 13. hét