Az amerikai KC-X tender röhejes vitái után Indiában is kiverte a biztosítékot a tankerbeszerzés, melyet eredetileg az Airbus A330MRTT nyert el az orosz Il-78 elől.
India a 2002-ben Üzbegisztántól vásárolt 6 darab Il-78MKI mellé szintén fél tucat légi-utántöltő repülőgépre írt ki tendert 2006-ban. A versenyre az amerikai Lockheed Martin és a Boeing, az európai EADS, valamint az orosz Iljusin lett meghívva, azonban az amerikai cégek nem tettek ajánlatot.

Most mondja azt valaki, hogy az Indiai Légierő nem gondoskodik a szomjas madárkákról… Il-78 tanker itat egy szomjas Szu-30MKI-t, míg a háttérben baráti Sasok figyelnek ,
Habár ez év elején kihirdetett eredmény az Airbus győzelmét hozta, elég sok kérdést is felvetett a döntés értelmével és érvényességével kapcsolatosan, még az indiai pénzügyminisztérium is megtámadta a döntést, ami korántsem nevezhető pénztárcakímélőnek. Az Airbus közel kétszer annyiért szállítaná a 6 gépet, mint amennyiért az orosz kollégák. Valamint mivel az orosz gépekből már üzemel 6 darab utántöltő, továbbá jelentős mennyiségű Il-76-os szállítógép Indiában, így logikusabb (és jóval olcsóbb) lenne ezt a mennyiséget növelni. Ez pedig nagyon nem tetszik a PM-nek, annak ellenére, hogy az európai típus mind hatótávban, mind szállítható üzemanyag tekintetében veri versenytársát, továbbá igazi többfeladatú típus, tehát az utántöltésen kívül képes teher- és utasszállításra is.
A felmerült vádak miatt az előző tender végeredményét érvénytelenítik és a versenyt minden valószínűség szerint újraindítják, tájékoztattak a védelmi minisztérium illetékesei.
A kialakult helyzet egyre inkább kezd hasonlítani az amerikai KC-X tenderre…