Villám amortizálta le a kivik egyik NH90-esét

A napokban a helyi sajtó arról faggatta az illetékeseket, hogy van-e valami elképzelésük arról, hogy mikor és milyen javítási költségek árán állhat vissza aktív szolgálatba azon NH90-es helikopter, amit még augusztus végén hagyott rendesen helyben egy villámcsapás.

A RNZAF NH90 típusú helikioptere sziklafal előtti repülés közben

Az Új-Zélandi Védelmi Erő legmodernebb forgószárnyasa az NH90, mely az UH-1 Huey flotta váltótípusa a messzi Új-Zélandon. ,

A légierő részéről a The New Zealand Herald részére adott tegnapi válaszában arról van szó, hogy még egyik kérdésre sem tudnak konkrétumokkal válaszolni.

A pedzegetett incidensre amúgy augusztus 22-én, mintegy 4 tengeri mérföldre a Ohakea légibázistól. A helikopter az elérhető információk szerint ugyan problémamentesen vissza tudott térni a bázisra, ám mint a vizsgálatokból kiderült a villámcsapás komoly sérüléseket okozott: a védelmi minisztérium részéről adott megerősítés szerint a gép 4 fő rotorlapátja esetében komoly a kár, de a farokrotor és egyéb, meg nem nevezett szerkezeti elemek esetében van szükség javításra, vagy cserére. Az elérhető információk szerint a vizsgálatok még zajlanak, de úgy tűnik az avionika károsodás nélkül megúszta a villámcsapást.

Tehát még folyamatban van az ellenőrzési folyamat, lezárultáig a haderő részéről pedig nyilván nem akarnak találgatásokba bocsátkozni az árcédula és a határidők kapcsán. Ez persze nem akadályozta a sajtót, hogy valahonnét előkotorjon egy iparági illetőnek megnevezett anonim forrást, aki állítólagosan úgy nyilatkotzott, hogy a javítás költsége akár elérheti a 10 millió új-zélandi dolláros összeget is.

Összehasonlításként: az új-zélandiak a légierejük forgószárnyas gépparkjának modernizálásának részeként 771 millió új-zélandi dollárért rendelték meg azt a 8 NH90-est, aminek első 2 példányát 2012 tavaszán vehették át. Hivatalos források alapján ezen összegnek kicsit kevesebb, mint 2/3-a volt a gépek tényleges nyers ára, a többi a kapcsolódó szolgáltatás. Ami alapján hozzávetőlegesen gépenkénti 64 millió dolláros ár adódik ki.

Az első 2 géppel 2012 márciusában érkezett meg a Volga-Dnepr Airlines egyik An-124-ese. A gépekkel az első körös tesztek szűk egy évvel később zárultak le, az NH90-esek, még limitált használatba vétele 2013 februárjától kezdődött meg.

Folytasd a fórumban

Hasonló hírek

HMNZS Aotearoa

HMNZS Aotearoa

HTKA Hírhalom 2018. 51. hét

HTKA Hírhalom 2018. 51. hét

HTKA Hírhalom 2018. 33. hét

HTKA Hírhalom 2018. 33. hét

Európai forgószárnyasokkal erősít Katar

Európai forgószárnyasokkal erősít Katar