Az indiai vezetés közepes teherszállító repülőgépek beszerzése mellett döntött. Az 56 darab közepes kapacitású szállítógép beszerzésének célja a HAL által gyártott HS748M Avro típusú gépek leváltására. A ’60-as években rendszeresített típusból mára körülbelül 32 darab van hadrendben és főként kiképzési repülésre használják őket.
![Forrás: defense-update.com](https://htka.hu/wp-content/plugins/lazy-load/images/1x1.trans.gif)
A HS 748-akra már jócskán ráfér a nyugdíj| Forrás: defense-update.com ,
Az első szakaszban 16 darab gépet vásárolnának 210 millió dollárért, majd a következp 40 példányt hazai cégek bevonásával gyártanák le és szerelnék össze, melyek közül az első 16 gép komponenseinek 30 százaléka készülne Indiában, míg a maradék 24 példány legyártásához ezt az értéket szeretnék feltornászni 60 százalékra. Az első gépek szállítását a szerződéskötéstől számított 2 éven belül kell megkezdeni, míg a következő 14 példányt az első leszállítástól számított 24 hónapon belül el kell végezni. A hazai gyártás ütemét évi 8 darabra tervezik.
![A leváltandó típushoz a Saab 2000-es áll a legközelebb | Fotó: Phoenix HTKA.hu](https://htka.hu/wp-content/plugins/lazy-load/images/1x1.trans.gif)
A leváltandó típushoz a Saab 2000-es áll a legközelebb | Fotó: Phoenix HTKA.hu ,
A tájékoztaáts szerint az EMBRAER, a Lockheed Martin, az Airbus Military, az Iljusin, az EADS CASA, a Saab és az Alenia Aeronautica kapott meghívást a tenderre. A lista elég érdekes, mivel a nevezett cégek termékei nem képviselnek azonos kategóriát: a legkisebb a Saab 340/2000 (mely a leginkább közelebb áll méretben a leváltandó típushoz), míg a legnagyobb a közepesnek csak kis túlzással nevezhető Il-76-os.
A Saab 340-es és 2000-es már csak azért is érdekes, hogy ha esetleg ez nyerné el a megrendelést, akkor újraindulhatna a svéd típus gyártása, mivel jelenleg csak használt példányok érhetőek el a piacon.