A HTKA HÍRHALOM olyan hírek gyűjtőhelye, amiket rövidségük, vagy éppen időnk hiánya miatt nem tudtunk kellő formában megírni, így igen lényegre törően, de mégis közzétesszük ezeket minden hétvégén egy csokorba fűzve.
Szaúd-Arábia ismét költekezik, ezúttal a Raytheon-t keresték meg ajánlatkérés céljából. A királyság 600 millió dollár értékben vásárolna egy C4I irányító, kontrolláló, valamint kommunikációs rendszert. Utóbbi működésének célja, hogy összekösse a különböző légvédelmi alakulatok működését, a távolfelderítőktől a kis hatótávolságú légvédelmi fegyvereket kezelőkig.

C4I rendszer működésének vázlata ,
5 példányosra hízott az Ausztrál Királyi Légierő utántöltő flottája. Az 5., és egyben utolsó A330 MRTT (multi-role tanker transport) repülőgépet a hónap elején vették át az Airbus Military keze alól, különlegessége, hogy nem új gyártású, korábban a Quantas ausztrál légitársaság színeiben repült. Az új gép a többihez hasonlóan a RAAF Amberley légibázisára került, a 33. század állományába.
Ehhez kapcsolódik, hogy Gary Martin, a légierő szállító erőinek parancsnoka elárulta, hogy az F/A-18A/B Hornetek már rutinszerűen végzik az utántöltést az új szerzeményből, és a pilóták is elégedettek a típus képességeivel. Az A330 MRTT további nagy előnye, hogy nagyszámú áttelepítésnél komoly segítséget nyújthat a légierő C-17 Globemaster II szállítógépeinek, ráadásul jóval kényelmesebb körülmények között hajtható végre a személyi állomány áttelepítése mint az amerikai „nagyvason”.
—-
November 30-án vette át 9. C-5M Super Galaxy nehéz szállítógépét az Amerikai Légierő. A Lockheed Martin a mariettai telephelyén adta át az óriást a légierő képviselőinek, ahonnan a pilóták a Nemzeti Gárda Stewart-i bázisára repülték át. A gép itt kapja meg az új külsőjét, az USAF által használt szürke árnyalatot, mielőtt végső állomáshelyére, a Dover légibázisra kerülne. A példány egyébként a 6.-ként elkészült a sorozatátalakítás megkezdése óta, száma 85-0001.
—-
A BAE Systems jövőbeli tervei közé tartozik, hogy szeretnék kibővíteni jelenlétüket Észak-Amerikában. Ennek a tervnek a részeként, 69 millió dollárért felvásárolták a Marine Hidraulycs International nevű céget, mely az Amerikai Haditengerészet Norfolk-i bázisától nem messze helyezkedik el. A vállalat kb. 400 embert foglalkoztat, legfőbb feladatuk a haditengerészet egységeinek nagyjavítása és modernizálása. A szerződés fedél alá hozásával ezen kötelezettségek a BAE Systems-re szálltak, így jelentős részt kapnak az Amerikai Haditengerészet hajóinak nagyjavításából.
—-
Norvégiában bemutatták a JSM hajók elleni rakéta első példányát. Az új repülőgép fedélzeti fegyvert az NSM (Naval Strike Missile) haditengerészeti hajók elleni rakétából fejlesztette a Konsberg vállalat, elsősorban az F-35 számára. Utóbbi a belső fegyverterében is hordozhatja majd a rakétát, így lopakodó konfigurációban is nagy távolságból támadhat ellenséges hajókat.
A november 30-án bemutatott fegyverre még hosszú tesztelési időszak vár, melynek sikeressége azonban nehezen vonható kétségbe, lévén az alapul szolgáló NSM már évek óta szolgál a Norvég Haditengerészet hajóin, igaz, éles bevetésére még nem került sor.

JSM az első hivatalos bemutatóján | Fotó: Norvég Védelmi Minisztréium ,
A Maláj Királyi Légierő átvette első két EC725 Caracal szállítóhelikopterét. Az Eurocopter a Kuala Lumpurban megrendezett ceremónián adta át hivatalosan is a két forgószárnyast a légierő részére, betartva a határidőt.
Malajzia összesen 12 példányt rendelt az európai típusból, kutató és mentő feladatokra specializálva. Az Eurocopter 2014-ig kapott határidőt az összes gép átadására, bár valószínűleg hamarabb is leszállítják a mennyiséget – a tervek szerint a második egységet 3 hónappal a szerződésben foglaltak előtt átadják.
—-
Jelentős mérföldkőhöz érkezett a Joint Strike Fighter (JSF) program, az F-35 Lighting II flotta elérte 5000. repült óráját. A jelentős eseményt Kalifornia egén teljesítette az egyik elő szériából származó példány, az Edwards légibázisról felszállva. Az 5000 órában mindhárom variáns repülései bele számítanak.
A típus 2006-os első felszállása óta az F-35-ösök 3464 további alkalommal emelkedtek el az anyaföldtől. Ebből a számból 91-et vesz ki az első, AA-1 jelzésű példány – mely utána a földi töréstesztek alanyaként szolgált -, 2510-et az elő széria példányai, valamint 863-at a sorozatgyártású masinák.

Az új generáció első példánya, az AA-1 ,
Szeptember 24-én először hajtottak végre éleslövészetet Omán nemrég beszerzett VL Mica légvédelmi rakétáival. Az tesztre az Abeer lőtéren kerítettek sort, az Ománi Szultánság területének közepén. A próba alatt a légvédelmi rendszer minden összetevője jól vizsgázott – a radar sikeresen észlelte a célt, majd elindult a rakéta, és 14 km megtétele után eltalálta s felrobbantotta az ATARID típus pilóta nélküli célgépet. A teszten a Mica egyik radarirányítású (RF) példányát használták, de a szultánság légvédelmi egységeinél a fegyver infravörös önirányítású verziója is rendelkezésre áll.

Az első Ománi VL Mica útjára indul ,
Az európai Cassidian vállalat azt a célt tűzte ki maga elé, hogy 2014-től évi 200 millió euróval csökkentenék a kiadásaikat. Ennek részeként az EADS csoport tagja 850 alkalmazottat bocsátana el, elsősorban a menedzserek és az adminisztrátorok közül. A megtakarítást arra használnák fel, hogy megtartsák piaci pozíciójukat Németországban, Franciaországban, Spanyolországban valamint Nagy Britanniában, és hogy javítsák jelenlétüket a Közel-Keleten, Brazíliában, Indiában és az Egyesült Államokban.
—-