A HTKA HÍRHALOM olyan hírek gyűjtőhelye, amiket rövidségük, vagy éppen időnk hiánya miatt nem tudtunk kellő formában megírni, így igen lényegre törően, de mégis közzétesszük ezeket minden hétvégén egy csokorba fűzve.
Új fejezetbe lépett a svéd Saab és a brazil Akaer cégek közötti együttműködés. A dél-amerikai vállalat elkészült a Gripen NG hátsó törzsrészének megtervezésével, és készek beindítani a sorozatgyártást. Előtte azonban 5 mérnökük Svédországba utazik, hogy személyesen is bemutassák az elkészült terveket svéd kollégáiknak, valamint hogy megbeszéljék a törzsközéprész és a kompozit szárnyak hasonló munkálatait. Az Akaer 2009-ben kapott megrendelést a Saab-tól a Jas-39E/F Gripen NG egyes részeinek megtervezésére, ezzel ők lettek az első cég Brazíliában, akik egy 4+ generációs vadászbombázó fejlesztésében vesznek részt.
—-
A Lockheed Martin az Amerikai Haditengerészet által használt C-130T Hercules szállítógépek modernizálására kapott szerződést. 30 millió dollár értékben lecserélik a gépet kommunikációs, navigációs rendszereit, valamint felújítják a pilótafülkét is: utóbbiak színes kijelzőket kapnak, melyek hasonlóak az MH-60 helikopterekben használtakhoz. A modernizációval 20 évvel meghosszabbítják a flotta üzemidejét, a munkát New York államban, Owego-ban végzik, 2016 első negyedévéig bezárólag.

A Blue Angels bemutatócsapat C-130T-je, ismertebb nevén Fat Albert ,
Október 13-án a Thai Aviation Industries átvette a Thai Királyi Légierő első modernizálandó F-16-osát, mely a 403. századból került ki. A Védelmi Biztonsági Együttműködési Ügynökség (DSCA – Defense Security Cooperation Agency) még 2010 szeptember 30-án tájékoztatta a Kongresszust Thaiföld modernizációs igényéről, mely szerint 18 F-16A/B Block 15 gépük számára rendelnék meg az MLU csomagot. A 700 millió dolláros szerződés értelmében a vadászbombázók 3 részletben újulnak meg, mindegyik szakasz 6 gép átalakítását biztosítja, egyéves periódusidő alatt. A csomag tartalmazza az APG-68V(9) radarokat, APX-113 barát-idegen felismerő rendszereket, ALQ-213 zavaróberendezést, az ALE-47 zavarótöltet szórót valamint pótalkatrészeket, kiszolgáló eszközöket, logisztikai támogatást és kiképzést.
—-
Charlestonban megkezdődött az Indiai Légierő jövőbeli C-17 pilótáinak kiképzése. Összesen mintegy 100 repülős kap képesítést az amerikai szállítógépre, 4 fős csoportokban. A felkészítést a 373. kiképző század végzik 4-6 hetes kurzusokban. Az osztálytermi oktatáson kívül gyakorlatot is szereznek különböző szimulátorokban.
Az első csoport már végzett is a képzéssel, ők november 8-án kapták meg a képesítésüket.

Az egyik indiai C-17 a gyártósoron | Fotó: Boeing ,
Tajvan megkezdte új hajók elleni rakétájának tesztelését. A fegyver egyelőre nem kapott külön megjelölést, de azt a Hsiung Feng III nagy hatótávolságú változataként említik. A „repülőgép-hordozó gyilkos” néven emlegetett rakéta 400 km-es hatótávolságával az eddigi legnagyobb távból bevethető tajvani fegyver, és állítólag képes a háromszoros hangsebesség elérésére is.
A tesztelés megkezdésére egy hónappal azután került sor, hogy Kína üzembe helyezte első repülőgép hordozóját.
—-
Az Eurocopter átadta a Francia Hadsereg 3. NH90 forgószárnyúját. Az eseményre november 9-én került sor a gyár Marignane-i telephelyén, ahol a típust gyártják. A helikopter a hadsereg Le Cannet des Maures-i bázisára kerül, ahol a kiképzésben segédkezik majd.
—-
A héten dán katonai delegáció utazott Washingtonba, hogy az ország harci gép beszerzési tenderéről tárgyaljanak. A 2005-ben az F-16 leváltására indított tendert két éve jegelték, ám idén újraindították. Dánia küldöttei Washingtonban találkoztak a Boeing és a Lockheed Martin embereivel, előbbi cég az F/A-18E/F Super Hornet-el, míg utóbbi az F-35-el pályázik a dán tenderre. Ugyan Dánia partnerország a JSF programban, még közel sem biztos hogy az 5. generációs típust rendelik meg: Per Lyse Rasmussen alezredes szerint még nem hoztak döntést, és egy nyílt beszerzést akarnak folytatni.
Dánia eredetileg 48 vadászbombázó beszerzését tervezte, ám ezt később 30 példányra csökkentették. A két amerikai vállalat mellett a Saab is pályázik, és a korábban kilépett Eurofighter is szeretne visszalépni a tenderbe.

És ha már Dániánál tartunk: a Therma szerződést kapott a Dán Védelmi Beszerzési és Logisztikai Szervezettől (Danish Defence Acquisition and Logistics Organization – DALO) a légierő EH-101 helikoptereinek elektronikai védelmi rendszereinek modernizációjára. A munkát 2013 folyamán végzik el, a kész helikoptereket az év végén szállítja le a Thema.
—-
Új Delhi lehet hogy törli a 197 könnyű helikopter beszerzésére indított tendert. Az 1 milliárdos szerződéssel kecsegtető beszerzésre két cég pályázik, az orosz Kamov a Ka-226T-vel és az olasz-brit AgustaWestland az AS 550 C3 Fenec-el, utóbbi vállalattal azonban gondok akadtak. Olasz kivizsgálók arra gyanakodnak, hogy a cég 2009-ben lefizette az Indiai Légierő egyik dandártábornokát, hogy a részükre döntse el a fontos személyek szállítására optimalizált helikopter beszerzési tendert. Az említett beszerzést az AgustaWestland nyerte az EH-101 Merlin átalakított verziójával. Ha a gyanú beigazolódik, a tendert lefújják, és a cég feketelistára kerül Indiában.
Az AgustaWestland persze tagadja a vádakat, és azt állítják hogy sosem fizették le az Indiai Légierő egy emberét sem.

Ka-226T ,