Ezúttal francia utasszállítóra kellett Gripen géppárt emelni

Nincs egy hete sem, hogy egy Spanyolországból érkező, amerikai BEECH 2000 Starship típusú üzleti gépre kellett a griffeket emelni, de a készültségi géppárnak újból dolga akadt. A felállás ugyanaz volt, azaz a magyar légtérbe belépő gép nem létesített rádiókapcsolatot a polgári irányítással. HM közleményre hivatkozva az MTI tudósítása szerint a griffeket egy Oroszországból érkező, de francia felségjelzésű utasszállítóra kellett felküldeni.

Az információk szerint Szamarából Marseilles-be tartó, B737-300 típusú utasszállító bár nem tért el a bejelentett útvonaltól, a rádiókapcsolatot csak a vadászgépek megjelenése után létesített a vészfrekvencián. A vadászpilótákkal történő kapcsolatteremtés után értelemszerűen bejelentkezett a légi irányításnál is, így a Gripen géppár rövid időn belül visszafordulhatott Kecskemétre.

Az MTI által esti 8 óra után picivel közzétett HM közleményben nem szerepel, hogy mely légitársaság 737-eséről van szó, illetve az elfogás ideje is csak mint „késő délután” van megjelölve. Így aki esetleg tudja, mely társaság gépéről van szó, az ne tartsa magában :) Persze igen, triviális Marseilles repterének érkezési menetrendjét megnézni, ám az ottani adatok szerint ma nem érkezett menetrend szerinti járat Szamarából, illetve a Flightradar24.com-on sem sikerült kiszúrni a visszajátszással kelet felől belépő, szóba jöhető 737-est.

Folytasd a fórumban

Hasonló hírek

Levegőben az első magyar KC-390

Levegőben az első magyar KC-390

Elkészült az első Magyarországon gyártott Lynx

Elkészült az első Magyarországon gyártott Lynx

A győzelem ellenére kútba esett a kolumbiai Rafale-üzlet – Frissítve

A győzelem ellenére kútba esett a kolumbiai Rafale-üzlet - Frissítve

Rafale győzelem Kolumbiában

Rafale győzelem Kolumbiában