A HTKA HÍRHALOM olyan hírek gyűjtőhelye, amiket rövidségük, vagy éppen időnk hiánya miatt nem tudtunk kellő formában megírni, így igen lényegre törően, de mégis közzétesszük ezeket minden hétvégén egy csokorba fűzve.
Indonézia átvette első négy Super Tucano könnyű harci gépét. A dél-ázsiai ország 2010-ben rendelt 8 példányt az Embraertől a lázadók elleni harchoz, melyre eddig az elöregedő OV-10 Bronco néhány példányát használták. A megrendeléssel ők lettek a típus első üzemeltetői az óceániai térségben. A 8 gépes beszerzést idén júliusban hasonló mennyiséggel fejelték meg, a Farnborough-ban aláírt szerződés szerint a gyártónak 2014-ig mind a 16 gépet le kell szállítania.
A Srí Lankai Légierő (Sri Lanka Air Force – SLAF) orosz szállítóhelikopterek beszerzését tervezi. A The Sunday Telegraph értesülései szerint Keheliya Rambukwella kormányzati szóvivő 14 Mi-17 beszerzéséről szólt nyilatkozatában, ezekért 300 millió dollárt fizetne országa a Roszoboronexport vállalatnak.
—-
Végrehajtotta szűzfelszállását a Lockheed Martin mariettai telephelyén az Ománi Légierő által rendelt első C-130J Super Hercules. A szultanátus összesen 3 példányt rendelt a közepes szállítógépből, ebből az elsőt már idén átvehetik az év vége felé. Omán jelenleg 3 C-130H Hercules szállítógépet üzemeltet, ezeket még a 80-as években szerezték be.
Újabb beszállítóval bővült a KC-390-hez alkatrészt gyártók népes tábora, ezúttal a Cobham kapott megrendelést az Embraer-től. Az ang vállalat a brazil szállító és utántöltő gép orrkúpját gyárthatja. A két cégnek nem ez az első közös projektje, az AMX vadászbombázóhoz szintén a Cobham Antenna Systems szállította a radarkúpot.
Az AAI Corporation augusztus 6-án jelentette be, hogy az általuk gyártott RQ-7 Shadow típus elérte 750 000. repült óráját. Az Amerikai Hadsereg, Tengerészgyalogság és Haditengerészet, valamint 7 külföldi hadsereg által üzemeltetett pilóta nélküli felderítőgép egyik példánya egy Afganisztán feletti bevetésen teljesítette a típus 3/4-ed milliomodik levegőben töltött óráját.
A 750 000 óra jelentős részét, több mint 173 000 bevetésnyit harci körülmények között értek el, Irak és Afganisztán légterében.
A héten másik kerek számot is elértek az Afganisztánban szolgáló UAV-k – a Brit kontingens által az országban üzemeltetett Hermes 450, Desert Hawk valamint T Hawk típusok összesítve elérték az 5000. repült órájukat a hadszíntéren. A pilóta nélküli gépeket a Camp Bastion-ról üzemeltetik, a 5000. levegőben töltött órát egy izraeli gyártású Hermes 450-ük teljesítette.
Indiában sikeresen tesztelték az új AGNI-II ballisztikus rakétát. A két szakaszos szilárd tüzelőanyagú hajtóművel ellátott fegyvert a Bengáli-öbölből a Wheeler szigetről indították. A 2000 km-es hatótávolságú fegyver becsapódását két hajó elektrooptikai szenzoraival, valamint több radarral követték, begyűjtve minden lehetséges adatot. A rakéta néhány méteres pontossággal csapódott a célba a híresztelések szerint.
Augusztus 1-je és 3-a között az Antonov vállalat An-124 Ruszlan nehéz teherszállítói az Egyesült Nemzetek kérésének eleget téve fordulóztak Libéria és Ukrajna között segélyszállítmányt eljuttatva az afrikai országba. A Ruszlan-ok minden egyes fordulóval 60 tonnányi terhet szállítottak, köztük 4 Mi-17 közepes szállítóhelikoptert.